با چه روش‌هایی می‌توان از کارمندان نمونه تقدیر کرد؟


خلاصه:
داشتن کارمندان خوب برای هر کسب و کاری نعمت است، داشتن یک کارمند خوب، پرتوان، با انرژی و پرتلاش بهتر از داشتن صد کارمند از زیر کار در رو، بی‌نظم و بی‌تعهد است؛ این روزها مشاغل موفق، کارمندان موفق دارند. در علم روانشناسی و همچنین در دانش مدیریت منابع انسانی بالا نگاه داشتن انگیزه کارمندان اصلی اساسی و ضروری است. حفظ یک کارمند خود و ایجاد شرایط بهینه کار برای وی اصلی است که هر مدیری باید آن را به یاد داشته باشد. نیروی انسانی خوب می‌تواند ره صدساله را برای یک کسب و کار یک شبه متحول کند؛ بنابراین باید به کارمندان خوب بها داد و از کار آن‌ها تقدیر کرد.



 


کارمندان خوب برای هر کسب و کاری نعمت هستند، داشتن یک کارمند خوب، پرتوان، با انرژی و پرتلاش بهتر از داشتن صد کارمند از زیر کار در رو، بی‌نظم و بی‌تعهد است؛ این روزها مشاغل موفق، کارمندان موفق دارند. در علم روانشناسی و همچنین در دانش مدیریت منابع انسانی بالا نگاه داشتن انگیزه کارمندان اصلی اساسی و ضروری است. حفظ یک کارمند خوب و ایجاد شرایط بهینه کار برای وی اصلی است که هر مدیری باید آن را به یاد داشته باشد. نیروی انسانی خوب می‌تواند ره صدساله را برای یک کسب و کار یک شبه متحول کند؛ بنابراین باید به کارمندان خوب بها داد و از کار آن‌ها تقدیر کرد.



کارمند نمونه برای هر کسب و کاری نعمت است
تقدیر و تشکر از کارمندان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که یک مدیر باید در برنامه کاری خود بگنجاند و در این بین یکی از بهترین راه‌ها برای تقدیر و تشکر از کارمندان نمونه استفاده از لوح تقدیر یا هدایایی است که با وجود ارزش مادی کم، می‌تواند ارزش معنوی بسیار زیادی را برای کارمندان داشته باشد و برای همیشه در خاطر آن‌ها بماند و اغلب باعث همبستگی بیشتر بین اعضای یک مجموعه شود تا آن سازمان یا شرکت بتواند هرچه بهتر و باکیفیت بیشتری به سمت اهداف والای خود قدم بردارد.
کارمند نمونه کیست؟
در ادارات مختلف معیارهای مختلفی برای انتخاب یک کارمند نمونه وجود دارد، از وقت‌شناسی تا اخلاق و مهارت‌های فردی و گروهی؛ این معیارها را می‌توان در چند دسته شخصی، گروهی و اخلاقی طبقه‌بندی کرد.
هر کارمند با وجود ویژگی‌های شخصیتی مختلفی تعریف می‌گردد؛ اما چیزی که بین تمام کارمندان نمونه مشابه است وقت‌شناسی آن‌ها است که باعث می‌شود هیچ‌گاه برای کار خود و خدمت‌رسانی دیر نکنند و همیشه برای انجام وظیفه متعهدانه و باکیفیت داوطلب باشند.
لوح تقدیر می‌تواند یکی از بهترین روش‌های تقدیر از کارمندان باشد زیرا میزان رضایت کارفرما از کار وی را به خوبی به نمایش می‌گذارد و باعث می‌شود کارمند همیشه با خود بیندیشد که برای کارفرمای خود نیرویی بسیار کارآمد و مناسب است و این اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود تا همیشه در کار خود اول کیفیت کار را در نظر بگیرد و همیشه کارهای خود را با دقت بسیار زیادی به سرانجام برساند.
 



استفاده از لوح تقدیر برای تشویق کارمندان نمونه گزینه مناسبی است
استفاده از لوح تقدیر به عنوان روشی برای تقدیر و تشکر از کارمندان می‌تواند بدل به یکی از بهترین روش‌های این کار شود زیرا لوح‌های تقدیر علاوه بر جنبه‌ها و مزیت‌هایی که می‌تواند در محیط کار داشته باشد مزیت‌های دیگری نیز در زمینه علوم روانشناسی و استحکام روابط دارد و چه چیزی می‌تواند مهم‌تر و با اهمیت تر از روابط در جامعه باشد زیرا پایه تمام پیشرفت‌ها در جوامع بشری روابط است و با این کار می‌توان به روابط بین کارمند و مدیر بهبود بخشید، به طوری که کارایی این بخش به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.
در ادامه خصوصیات یک کارمند نمونه می‌شود به خصوصیت اخلاق خوش و انتقادپذیری بالا نیز اشاره داشت برخی دیگر از خصوصیاتی که می‌توان از یک کارمند نمونه نام برد به شرح زیر است:
* حسن شهرت
* برنامه پذیری
* کارایی بالا
* ادراک
* در نظر گرفتن منافع جمعی
و…
همه این خصوصیات در یک کارمند می‌تواند باعث شود تا از وی به عنوان کارمند نمونه یاد شود و می‌توان این جملات و کلمات را در متن لوح تقدیر نیز گنجاند و باعث خوشحالی کارمندان شد و حتی تاثیر مثبتی بر خانواده و محیط زندگی وی گذاشت زیرا استفاده از لوح تقدیر علاوه بر خود کارمند می‌تواند بر روی خانواده وی نیز اثر گذاشته و باعث این شود تا وی در منزل نیز به عنوان فردی مفتخر و فوق‌العاده مطرح شود و این حس مثبت می‌تواند به خوبی به محیط کار نیز منتقل شود و حتی بر روی کارایی باقی کارمندان نیز اثری مستقیم بگذارد.
چرا باید از کارمند نمونه تقدیر کرد؟
 همانطور که پیشتر نیز اشاره شد تقدیر از کارمندان نمونه می‌تواند بر کل مجموعه اثری مثبت داشته باشد و حتی در زندگی کارمند نیز فضایی مثبت تر را ایجاد نماید و یکی از بهترین راه‌های تقدیر از کارمند نمونه استفاده از لوح تقدیر و متنی وزین و مناسب است که در خور کارکرد آن کارمند بوده و باعث خوشحالی وی شود و تقدیر و تشکر مدیران و مجموعه و یا شرکت را نسبت به وی به خوبی به نمایش بگذارد.



اهدای لوح تقدیر به کارمندان نمونه، انگیزه آن‌ها را برای کار افزایش می‌دهد
لوح تقدیر می‌تواند در پوشش زیبایی قرار گیرد و این کار نگهداری از آن را برای کارمند بسیار راحت تر خواهد کرد و ممکن است حتی به عنوان یک شئ زینتی نیز در منزل ایشان استفاده شود و باعث افتخار خانواده کارمند نمونه و حتی اطرافیان وی باشد.
لوح تقدیری زیبا با متنی مناسب می‌تواند بسیار خوشایند تر از هر هدیه دیگری برای تقدیر و تشکر از کارمندان نمونه باشد و این روش در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان استانداردی مناسب برای تقدیر از کارمندان نمونه است و به عنوان استانداردی مهم و کاربردی در سراسر کشور عزیزمان ایران نیز استفاده می‌شود.
لوح تقدیر برای کارمند نمونه چه ویژگی‌هایی دارد
اغلب لوح تقدیر در کنار جشن کوچکی که مدیران با کارمندان برپا می‌کنند ارائه می‌شود و همیشه عکسی یادگاری با حضور مدیر یا مدیران و کارمند نمونه گرفته می‌شود و همیشه سعی می‌شود تا این رویداد به ثبت برسد و برای همیشه در یادها بماند.
متن یک لوح تقدیر در کنار تعریف و تمجید از کارمند نمونه باید دارای کلماتی مناسب باشد و با فونتی زیبا مزین شده باشد تا در کنار بار مثبت فکری که دارد، زیبایی ظاهری در نوشتار نیز باید رعایت شود.

 

برای ثبت سفارش درسایت نوین تندیس لینک روبرو را کلیک کنید

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.