بررسی انواع جنس بج سینه و شیوه تولید آن

خلاصه:

بج سینه نشان یا مادی از یک سازمان یا شرکتی می‌باشد که با استفاده از روش‌های ساخت مختلف طراحی و آماده می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس بج سینه نیز بسیار متفاوت بوده و به دسته فلزی و غیر فلزی تقسیم‌بندی می‌شود.

بج سینه یا نشان سینه یکی از موثرترین روش‌ها برای معرفی سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌باشد که کارکنان آن سازمان‌ها می‌توانند بر روی لباس خود داشته باشند تا سایرین با مشاهده آن در واقع پی به هویت بصری سازمان ببرند. توجه داشته باشید که  دارای انواع بسیاری مختلفی می‌باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نشان‌های برنجی، سربی، آبکاری نقره و طلایی اشاره نمود که سازمان‌ها می‌توانند با توجه به علاقه و نوع سازمان خود یکی از بهترین آن را انتخاب کنند.

بج سینه

آیا شما نیز به دنبال طراحی یا سفارش شیک‌ترین و بی نظیرترین انواع بج سینه هستید؟ آیا می‌دانید که بج سینه چه انواع مختلفی را دارد؟ از شما دعوت می‌کنیم که ما را تا آخر مقاله پیش روی خود همراهی کنید تا بتوانید اطلاعات جالب و مفیدی را از این موضوع به دست بیاورید. بج سینه که در زبان فارسی به آن نشان سینه نیز می‌گویند در واقع علامت و نمادی می‌باشد که سازمان یا ارگانی برای کارکنان و کارمندان وابسته به خود تهیه و طراحی می‌کند که بر روی مقنعه یا کت خود وصل کنند. توجه داشته باشید که در برخی از متون به جای نشان سینه از سنجاق سینه و اتیکت سینه نیز برای این نماد استفاده می‌شود. این نشان سینه معمولا دارای سایزهای کوچکی می‌باشد که طرح و لوگو سازمان بر روی آن حک شده است به طوری که سایر بینندگان با مشاهده این نشان، می‌توانند متوجه شوند که فرد کارمند چه سازمانی بوده است هم چنین شرکت‌ها و ارگان‌های بسیار زیادی با استفاده از بج سینه می‌توانند موثرترین و بهترین تبلیغات را در این زمینه داشته باشند. هدف از ساخت و استفاده از نشان سینه در واقع تثبیت هویت بصری سازمان به سایر عموم مردم و سازمان‌ها می‌باشد که می‌توان گفت بسیاری از سازمان‌ها با استفاده از این نشان توانسته‌اند به این هدف خود دستیابی پیدا کنند. اگر بخواهیم نمونه‌های مختلفی از بج سینه را به حضورتان معرفی کنیم می‌توان به بج سینه کارمندان بانک‌های دولتی و خصوصی اشاره نمود. توجه داشته باشید که استفاده از این طرح در لباس کارکنان یک سازمان، نظم و آراستگی بسیار جالبی را نیز به وجود خواهد آورد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد انواع و روش‌های ساخت بج سینه توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

 

بج سینه دارای انواع بسیار متنوعی می‌باشد

انواع بج سینه

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، بج سینه یکی از بهترین و موثرترین ابزاری می‌باشد که برای معرفی سازمان یا ارگانی به کار می‌رود و کارکنان آن ارگان بایستی همیشه آن به همراه داشته و مراقب آن باشند. حال یکی از مهمترین موضوعاتی که وجود دارد این است که بج سینه دارای انواع بسیار متنوعی می‌باشد که مهمترین دلیل در متفاوت بودن انواع نشان سینه بی شک جنس و روش ساخت آن می‌باشد. در حالت کلی می‌توان انواع بج سینه را به شکل زیر ارائه کرد:

–     بج سینه آبکاری: نشان سینه آبکاری را نیز می‌توانیم به دو حالت مشاهده کنیم که عبارتند از نقره‌ای و طلایی

–     بج سینه فلزی: توجه داشته باشید که بسیاری از انواع نشان سینه از نوع فلزی می‌باشد که این مدل از نشان نیز دارای انواع بسیار گوناگونی از جمله نشان سینه برنجی، نشان سینه آلومینیومی، نشان سینه استیل می‌باشد که سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با توجه به ویژگی و دوام هر کدام از این انواع، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و درخواست طراحی و تولید آن را می‌دهند.

البته برخی از تولیدکنندگان مات و براق بودن و نحوه نصب و چسباندن این نشان را نیز به عنوان مدل‌های مختلف آن در نظر می‌گیرند و عوامل مذکور را در دسته‌بندی این محصول دخیل می‌کنند و طیف گسترده‌ای از انواع نشان سینه را برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند تا از این طریق بتوانند توجه آن‌ها را جلب کنند. توجه داشته باشید که بج سینه را می‌توان بر روی کراوات، کت، مقنعه، یقه مانتو و پیراهن وصل نمود که هر سازمانی مکان مختلفی را برای نصب آن انتخاب می‌کند تا بیشترین رویت را از سوی سایرین داشته باشد.

روش‌های ساخت بج سینه

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که معمولا برای بسیاری از مصرف‌کنندگان وجود دارد، روش‌های تولید و نحوه ساخت بج سینه می‌باشد، به این منظور که چه روش‌هایی را برای تهیه نشان سینه به کار می‌گیرند. در پاسخ به این گونه سوالات می‌توان گفت که روش‌های ساخت بج سینه بسیار متفاوت بوده و هر صنعت‌گری با توجه به درخواست و نوع بج سینه یکی از روش‌های ساخت را انتخاب می‌کند که از مهم‌ترین روش‌های ساخت نشان سینه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

–     روش قالبی در نشان سینه: طرح مورد نظر را با استفاده از ریخته‌گری به سرب انجام می‌دهند که بعد از اتمام کار و تمیزکاری، بج‌های تولید شده را با استفاده از دست آبکاری می‌نمایند؛ که این روش یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین روش‌های ساخت بج سینه به شمار می‌آید.

–     روش برش دستی در نشان سینه: بعد از آماده کردن لوگو، آن را با اره برش داده و به شکل و قالب مورد نظر خود در می‌آورند که بعد از اتمام کار می‌توان رنگ کاری آن را به صورت دستی نیز انجام داد.

–     روش پلی استری: در این روش لوگو بعد از چاپ شدن بر روی کاغذ، داخل آن قرار گرفته و یک لایه شفاف زرین نیز آن را پوشش می‌دهد توجه داشته باشید که این روش برای نشان سینههای دایره‌ای و مربعی شکل بسیار مناسب است.

–     روش حک و لیزری: یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده در ساخت بج سینه، روش حک و لیزری می‌باشد که در این روش لوگو مورد نظر توسط دستگاه حکاکی لیزری بر روی انواع مختلفی از ورق‌های مولتی استایل حک می‌شود.

 

هر صنعت‌گری با توجه به درخواست و نوع بج سینه یکی از روش‌های ساخت را انتخاب می‌کند

 

برای ثبت سفارش درسایت نوین تندیس لینک روبرو را کلیک کنید

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)