شب گذشته اولین جشن انجمن عکاسان سینمای ایران با حضور اهالی سینما و دوستداران کارگاه این انجمن در باغ موزه قصر برگزار شد.

جمشید هاشم‌پور: از دیدن عکس‌هایم در فیلم‌ها لذت می‌برم / ایران انتظامی برگزیده اصلی جشن عکاسان شد.

 

در ابتدای این مراسم از سه عکاس عرصه سینما تجلیل به عمل آمد.

اما پیش از آغاز مراسم تجلیل، حافظ احمدی دبیر جشن گزارشی از انتخاب برگزیده‌ها در طول فعالیت عکاسان خواند و  این جشن را به عنوان جشنی سالانه عکاسان سینما نامید که هر سال در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

احمدی در ادامه بیان کرد: ۳۲ عکاس با بیش از ۶۰ عنوان فیلم در نخستین جشن عکاسان سینمای ایران شرکت کردند. اگرچه تعداد آثار برگزیده شده زیاد بود، اما داوران با صبر و حوصله آثار را مورد بررسی قرار دادند و انشالله با برگزاری جشن سالانه، آثار بیشتری را انتخاب خواهیم کرد.

در ادامه مراسم، دبیر جشنواره از درگذشتگان این عرصه چون شاهرخ سخایی و فواد نجف‌زاده یاد کرد و در ادامه گفت: در تلاش هستیم برای امنیت شغلی عکاسان موقعیت‌های مناسبی را ایجاد کنیم. در دستور کار ما تفاهم‌نامه‌ای نوشته شده که بعد از بررسی در اختیار عکاسان قرار خواهیم داد. اگر چه در طول این مدت و بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر، بار‌ها با خانه سینما در تماس بوده‌ایم تا هیات مدیره محترم این خانه به وضعیت عکاسان در عرصه سینما به طور جدی بپردازند.

رضا میرکریمی مدیر عامل جدید خانه سینما در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان عکاس گفت: امیدوارم بعد از این دوره جشن عکاسان، فعالیت‌های هنرمندان عکاس مورد توجه قرار بگیرد. واقعا عکاسی یکی از مهم‌ترین هنر‌ها در عرصه سینما است.

کریمی در ادامه گفت: خوشحالم دو تهیه کننده سینما به دلیل حمایت از عکاسان در جشن امشب تقدیر می‌شوند، چرا که این هنر را همانند دیگر شاخه‌های سینما جدی گرفته‌اند.

سپس نوبت به تجلیل از سه هنرمند پیشکسوت عرصه عکاسی رسید که این بخش با صحبت‌های جمشید هاشم‌پور بازیگر سینما همراه بود. البته پیش از این اعلام شده بود که صابر ابر مجری این برنامه از هنرمندان برای دریافت جایزه‌های خود به روی سن دعوت می‌کند.

به نوبت سه هنرمند عرصه عکاسی غوغا بیات، اکبر اصفهانی و علی نیک رفتار مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین شهاب الدین عادل به عنوان مدرس عکاسی برای تجلیل مورد تشویق قرار گرفت.

او با حضور روی سن گفت: در اینجا یاد و خاطره سیف الله داد را زنده نگه می‌دارم و باید بگویم که استاد عزیز بهرام بیضایی کارگردان بزرگ سینما خدمت زیادی در این عرصه کرده است. خیلی از فیلمسازان جوان ما با آموزه‌هایی از این کارگردان و نیز کارگاه‌های او سینما را شناختند و به سینما علاقه‌مند شدند.

در ادامه جمشید هاشم‌پور، فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان از هادی مشکات تقدیر کردند. هنرمندی که اولین تهیه کننده سینما بعد از انقلاب نام گرفته بود.

در طول مراسم کلیپ‌هایی برای تقدیر شدگان در نظر گرفته شده بود که در این کلیپ‌ها چهره برجسته هنرمندان زیادی را شاهد بودیم.

در بین مراسم هاشم‌پور با حضور در روی سن برای تقدیر از هنرمند عکاسی، بیان کرد: به هنر عکاسی علاقه زیادی دارم و هر موقع هر کدام از عکس‌هایم را در فیلم‌ها می‌بینم، برایم جذابیت زمان فیلمبرداری تکرار می‌شود. باید در همین جا از همه هنرمندان عکاسم تشکر و خسته نباشید بگویم.

بعد از تقدیر از بزرگان عکاسی در سال ۱۳۹۳، از دو بازیگر سینما رضا کیانیان و مهتاب کرامتی به دلیل توجه ویژه‌ای که به هنر عکاسی داشتند، تقدیر شد. جایزه این بخش را کمال تبریزی و فرشته طائرپور اهدا کردند.

کمال تبریزی با حضور ر روی سن عنوان کرد: در طی سال‌های اخیر شرایطی رخ داد که به نظرم به هنر عکاسی کمتر توجه شد. به هر حال هنر عکاسی هم می‌تواند به اقتصاد سینمای ایران به نوعی دیگر کمک کند و بخش تبلیغات هم بخشی جدایی است که هنرمندان عکاس می‌توانند حتی در مواردی بخش تبلیغات فیلم‌ها را هم در دست بگیرند. فکر می‌کنم عکاسان سینما نیاز به حمایت خانه سینما دارند تا مورد توجه واقع شوند.

در ادامه این مراسم از منوچهر محمدی، منوچهر شاهسواری که تهیه کنندگان سینما هستند، به دلیل حمایت از این هنر مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم از محمدمهدی عسگرپور، مصطفی کیایی، کیانوش عیاری، مرتضی پورصمدی، تورج اصلانی تقدیر  انجام گرفت که ایران انتظامی برای فیلم “تابو” به کارگردانی خسرو معصومی به عنوان برگزیده اصلی جشن عکاسان سینمای ایران معرفی شد.

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.