لوح تقدیر,جام و تفاوت کاربرد بین آنها

لوح تقدیر

لوح تقدیر,جام و تفاوت کاربرد بین آنها

لوح تقدیرامروزه بقای تجارت به کارکنان و یک مدیر موثر وابسته است. از این رو افزایش بهره وری آنها و توجه به تلاش های شان بسیار اهمیت دارد. رهبر یک سازمان یا گروه همواره باید تصمیم بگیرد که بر اساس موقعیت، فرد، هزینه و شرایط چگونه از کارکنان خود قدردانی کند. لوح تقدیر و جایزه هر کدام کاربردهای خود را دارند، صنعت ساخت و طراحی لوح، جوایز، تندیس و جام ها به سرعت در حال رشد است. اگر مدیر مسئولیت انتخاب و خرید جوایز را بر عهده داشته باشد تصمیم گیری صحیح ممکن است تا حدی دشوار باشد. آگاهی از کاربرد جوایز مختلف برای جشن ها و مراسمات به این تصمیم کمک می کند.

تفاوت کاربرد بین لوح تقدیر و جامدر حال لوح تقدیر

منشا ساخت لوح تقدیر به زمانی برمی گردد که پلاک هایی برای یادبود ساخته می شد و نشانی برای مکان، زمان و رویدادهای تاریخی بود. مواد مختلفی برای اتصال این صفحات، متن و تصویر استفاده می شد.

حاضر از این لوح ها به عنوان روشی برای قدردانی از افراد و سازمان ها استفاده می شود. متن موجود در لوح دلیل دریافت آن را توضیح می دهد و به توصیف فرد می پردازد، در انتهای آن نیز تاریخ و امضا قرار می گیرد. برخی از کاربردهای لوح تقدیر عبارت است از:

تقدیر از محیط زیست

تکمیل پروژه

صدور گواهینامه

بازنشستگی

ارائه خدمات مشتری مطلوب

فروشنده برتر ماه/سال

قدردانی از حمایت مالی

تبریک برای موفقیت

قدردانی از تیم / گروه

افتتاحیه و …

لوح تقدیراشکال مختلف لوح تقدیر

لوح ها در شکل های مختلف قابل طراحی هستند اما اشکال استاندارد رایج در بازار شامل لوح تقدیرهای مربعی، مستطیلی و دایره ای است. برند، متن لوح، تصاویر و طرح ها از نظر ماهیت تفاوت دارند و برای سفارش لوح تقدیر باید به این موضوع توجه نمود.

جام ها

جام ها از محبوب ترین و رایج ترین نوع جوایز برای قدردانی محسوب می شوند. این نوع جوایز بادوام، به یاد ماندنی و معتبر هستند. جام ها بر اساس مواد مورد استفاده در ساخت، اهداف آن و دیگر متغیرها تعیین می شوند.

در گذشته بیشتر در زمان جنگ از این جوایز استفاده می شد اما امروزه استفاده نظامی از آنها ممنوع شده است. جام ها بیشتر در حوزه های ورزشی مانند گلف، فوتبال، تنیس، اتومبیل رانی و..، شرکت های تجاری و فعالیت های حرفه ای استفاده می شوند. دیگر کاربرد جام عبارت است از:

آکادمی

موسیقی

هنری و طراحی و …

جام نقش نشان موفقیت را دارد و با اهدای آن یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات ثبت خواهد شد. جام ها بیان کننده فداکاری و تلاش فرد است و بهترین ها را مشخص می کند.

اشکال مختلف لوح تقدیرجام و لوح تقدیر

جام ها برای انعکاس برد و پیروزی مورد استفاده قرار می گیرند و بازتابی از دستاوردهای وسیع یک فرد می باشند. لوح تقدیر بیشتر برای یک تصویر بزرگتر ارائه می شود. لوح ها در حقیقت جهت قدردانی به افراد تعلق می گیرد و یک بازه زمانی را نشان می دهند.

جام ها معمولا برای هر نوع موفقیتی کاربرد دارند و رتبه بندی فرد را در بین دیگران نشان می دهند. لوح های تقدیر بیشتر به عنوان یک گواهینامه و سند هستند که تلاش فرد و سازمان را نشان می دهند. علاوه بر این جام ها معمولا به یک نفر تعلق می گیرد اما لوح ها به یک گروه و یا سازمان نیز اهدا می شوند. یک تفاوت دیگر لوح با جام در این است که لوح ها بسیار سریع تر از جام طراحی و ساخته می شوند در نتیجه برای موقعیت های ناگهانی بهترین گزینه هستند.

جام هاممکن است جام مانند یک تندیس ساخته شوند و روی آنها انواع حکاکی، برش، طراحی و .. انجام می شود. با اینکه در طراحی لوح تقدیر نمی توان محدودیتی اعمال کرد اما باید استانداردهایی را نیز رعایت نمود زیرا توجه به متن و نوشته های آن ضروری است.

اگرچه تفاوت های بسیاری بین جام و لوح وجود دارد اما شاید در یک مسابقه ورزشی از لوح تقدیر برای اعلام موفقیت استفاده شود زیرا هدف نهایی تجلیل از ارزش ها است. در حقیقت اگر بخواهیم تفاوت اصلی این دو را بیان کنیم، باید به بحث زمان اشاره کنیم. جام ها برای بازه های زمانی کوتاه مدت و لوح های تقدیر برای بازه های زمانی بلند مدت کاربرد دارند.

جام

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.