مسابقه طراحی لباس در دانشکده شریعتی

دانشکده شریعتی نخستین جشنواره مد و لباس دانشجویی را برگزار می‌کند.

56443_635655735595790808_m

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دانشکده فنی و حرفه ای دختران تهران “دکتر شریعتی” در راستای رسالت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود قصد دارد جشنواره ملی مد و لباس را برگزار کند. جشنواره ملی مد و لباس با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری کلیه دانشگاه‌های مرتبط، شرکت‌ها و کارخانجات بخش خصوصی و… برگزار خواهد شد.

جشنواره مد و لباس با محوریت پوشاک برتر اسلامی و با هدف ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی، هدفمند نمودن اندیشه‌های نو در راستای تحقق اهداف جامعه ایرانی و سوق دادن دانشجویان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه‌های اسلامی و ارتقاء سطح علمی و عملی دانشجویان و شناخت مباحث علمی جدید در زمینه طراحی، دوخت پارچه و لباس برگزار می‌شود.

همچنین ایجاد ارتباط مراکز آموزشی و دانش آموختگان رشته‌های مرتبط با مراکز صنعتی، تولیدی و بازار در کشور، ایجاد حرکت نوین در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در زمینه طراحی علمی پوشش اسلامی، زمینه سازی برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق دانشجویی در سطح کشور، ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی طراحان جوان و ارتباط با جامعه و صنعت و ارایه نمونه‌ها و طرح‌های خلاق و ابتکاری در زمینه پوشاک مناسب جامعه از دیگر اهداف این جشنواره است.

مخاطبان این جشنواره دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در رشته‌های هنر به ‌ویژه تکنولوژی طراحی دوخت، نساجی و طراحی پارچه و لباس هستند و علاوه بر آن واحدهای پژوهشی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش، سازمان‌ها و نهادهای مربوط به امور بازرگانی و تجارت و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزش و پرورش، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، سازمان فنی و حرفه ای کشور و آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش مخاطبان آن هستند.

کلیه آثار شرکت کننده در مسابقه که از کمیسیون داوری امتیاز بالای 60 را کسب کنند می‌توانند به مرحله دوم رفته و در نهایت به‌ عنوان آثار منتخب به نمایش گذاشته شوند. هر هنرمند در هر بخش می‌تواند 3 اثر ارائه دهد و اصل لباس باید به همراه طرح اولیه ارائه شود.

این مسابقه در دو بخش لباس و طرح اولیه لباس برگزار می‌شود. در بخش لباس آثار مرتبط با بانوان ، آقایان ، کودک و نوچوان توسط داوران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. در بخش طراحی نیز طرح رنگی در قطع A3 به همراه پشت لباس و الگوی گسترده آن باید ارائه شود.

همچنین در بخش نمایشی جشنواره جهت نمایش توانمندی مراکز آموزشی غرفه‌هایی برای نمایش و فروش آثار در اختیار مراکز دانشگاهی قرار می‌گیرد. در بخش کارگاه‌های آموزشی هم مواردی مانند آموزش دوخت‌ها و رو دوزی‌های سنتی، آموزش طراحی و دوخت انواع کیف‌های پارچه ای و چرمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقاشی روی پارچه، آموزش پارچه‌سازی و… وجود دارد.

دانشجویان، فارغ التحصیلان و هنرآموزان کلیه رشته‌ها می‌توانند برای ثبت نام به وب سایت www.shariaty.ac.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه جشنواره به آدرس: تهران- بزرگراه شهید تندگویان- خیابان میثاق جنوبی- خیابان 61 دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی و تلفن:02155032700 تماس بگیرند.

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.