پلاک فلزی مناسب برای کت و پیراهن در چه طرح‌هایی وجود دارد؟

خلاصه:
سنجاق‌سینه، پج‌کت و یا پلاک سینه ابزار و وسیله‌ایست که به منظور معرفی یک شرکت، سازمان و یا ارگان بر روی لباس کارمندان دوخته و یا نصب می‌شود. ساخت پلاک فلزی تنها جهت معرفی محصول مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بسیاری از شرکت‌ها و موسسات به منظور ایجاد اتحاد و همدلی میان کارمندان و همچنین به نمایش گذاشتن نظم شرکت به ارباب‌رجوعان و بازدیدکنندگان، از پج‌ سینه استفاده می‌کنند.


پلاک فلزی چیست
ساخت پلاک فلزی به چه صورت انجام می­گیرد؟ آیا تاکنون نام پج­سینه یا پلاک­سینه را شنیده­اید؟ آیا به پلاک­های دوخته­شده برروی کت و شلوارها و یا لباس­های­ فرم کارمندان شرکت توجه کرده­اید؟
سنجاق­سینه، پج­کت و یا پلاک سینه ابزار و وسیله­ایست که به منظور معرفی یک شرکت، سازمان و یا ارگان بر روی لباس کارمندان دوخته و یا نصب می­شود. البته قابل ذکر است که از پج­کت به منظور معرفی برند کت شلوار نیز استفاده می­شود و برخی از شرکت­های تولیدی معروف با ساخت پلاک فلزی ونصب آن، در واقع محصولات خود را در بازار نمایان ساخته و مشتریان خود را در انتخاب یاری می­کنند. به عنوان مثال شما هیچ‌گاه نخواهید توانست برند­های معروفی مانند گوچی را در بازار، بدون مارک معروف آن شناسایی و خریداری کنید درنتیجه ساخت پلاک فلزی برای شرکت­ها و برند­های معروف یکی از لازمه­های اساسی در بازاریابی است که علاوه بر شناخت محصول به مشتری، نوعی تبلیغات نیز محسوب می­شود.



ساخت پلاک فلزی برای سازمان­ها و ارگان­های مختلف
استفاده از آرم فلزی در شرکت­ها
اما همانطور که ذکر شد ساخت پلاک فلزی تنها جهت معرفی محصول مورد استفاده قرار نمی­گیرد. بسیاری از شرکت­ها و موسسات به منظور ایجاد اتحاد و همدلی میان کارمندان و همچنین به نمایش گذاشتن نظم شرکت به ارباب‌رجوعان و بازدیدکنندگان، از پج­­سینه استفاده می­کنند. معمولا این شرکت­ها به منظور ساخت پلاک­فلزی، لوگو و یا طرحی را انتخاب می­کنند که نشان­دهنده آرم شرکت باشد. همچنین برخی از موسسات، پج­سینه را به منظور رتبه و یا درجه کارمند مورد استفاده قرار می­دهند.کارمندان ادارات دولتی نیز به منظور نشان­دادن نهاد و یا سازمان در برخی اوقات از لباس­های دارای پلاک فلزی استفاده می­کنند. از مطالب بالا می­توان نتیجه گرفت که ساخت پلاک فلزی یکی از ضروریات اصلی برای برند­ها و ارگان­ها محسوب می­شود. لازم به ذکر است که ساخت پلاک فلزی در برخی از مناسبت­ها و مراسم­ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.



ساخت پلاک فلزی به منظور مناسبت­ها و مراسم­ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرد
 
از چه موادی برای ساخت پلاک فلزی استفاده می­شود
به منظور ساخت پلاک فلزی معمولا از آلیاژهایی چون مس،آلومینیوم، برنج و یا دیگر ترکیبات فلزی استفاده می­شود. پج­های سینه فلزی معمولا دارای کیفیت بالاتری هستند و کمتر دچار فرسودگی می­شوند. درخشش و جلای فلزات، پلاک­سینه را درخشان­تر نشان داده و توجه بیننده را به خود جلب می­کند. معمولا برای ساخت آرم فلزی درخشان و طلایی رنگ باید از آلیاژ برنج استفاده کرد این آلیاژ موجب براقی پلاک سینه خواهد شد. لازم به ذکر است که برخی افراد ترجیح می­دهند که آرم فلزی تبلیغاتی به رنگ نقره­ای براق باشد بدین منظور می­توان از استیل برای ساخت پلاک فلزی استفاده کرد و این نوع پلاک­ها نیز جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. امروزه پلاک­هایی با رنگ­نقره­ای و طلایی مات طرفداران زیادی پیدا کرده است. فلز آلومینیوم دارای رنگی بین سفید و نقره­ای است و همچنین مات بودن جنس آن موجب شده است که بسیاری از تولیدکنندگان از این آلیاژ به منظور ساخت پلاک فلزی استفاده کنند. لازم به ذکر است که استفاده از آلومینیوم از گذشته مرسوم بوده اما به­وسیله تکنولوژی­های جدید مانند استفاده از ماشین آلات مدرن و همچنین رنگ­های کوره­ای فوق­العاده با کیفیت، امروزه می­توان پلاک­هایی بسیار زیبا و شیک تولید نمود. البته این آرم­های فلزی از چوب، چرم، پارچه و یا پلاستیک نیز ساخته می­شوند اما همان‌طور که ذکر شد، پلاک­های فلزی از کیفیت بالاتری برخوردارند و همانند چوب نمی­شکنند و یا مثل چرم آسیب نمی­بینند.



پلاک­های فلزی از کیفیت بالاتری برخوردارند
طرح­های مختلف به کار رفته برای ساخت پلاک فلزی
دو عامل تعیین ‌کننده برای ساخت پج­های سینه فلزی وجود دارد، کیفیت ورق فلزی اولین عامل تعیین کننده و روش به کار رفته برای درج طراحی پلاک فلزی نیز یکی دیگر از عوامل ساخت این وسیله می­باشد. معمول­ترین روش برای ساخت پلاک فلزی اسید­شور کردن پلاک فلزی و شابلون زدن به آن است. البته روش­های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به طور مختصر به آن خواهیم پرداخت. آرم­های فلزی در طرح­های مختلفی دیده می­شوند که مهمترین آن‌ها شامل پج­سینه غیررنگی، پج­سینه رنگی، پوشش اپوکسی و پیکسل تبلیغاتی است. همانطور که از اسمش پیداست، پج­سینه غیر رنگی فاقد رنگ بوده و دارای صفحه­ای مات با برجستگی­های براق است. این نوع پلاک سینه به دلیل زیبایی در عین سادگی از طرفداران زیادی برخوردار است. پج­سینه رنگی یکی دیگر از طرح­های انواع پج­سینه می­باشد. معمولا پس از حک، طراحی و ساخت پلاک فلزی، به صورت دستی آن را رنگ کرده و برای ثابت ماندن آن، از رنگ­های کوره­ای استفاده می­شود به گونه­ای که رنگ روی پلاک به هیچ عنوان خراشیده و کنده نمی­شود. اپوکسی درواقع رزینی شفاف است که برروی آرم­های فلزی ریخته می­شود که علاوه بر زیبایی، طرحی سه بعدی به پلاک سینه می­دهد و در آخر به منظور تولید آرم فلزی تبلیغاتی، پج­سینه تبلیغاتی یا پیکسل تبلیغاتی معمولا از طرح­های دایره­ای شکل استفاده می­شود.



طرح­های مختلف به کار رفته برای ساخت پلاک فلزی
روش­های حکاکی به کار رفته برای ساخت پلاک فلزی
یکی دیگر از مراحل ساخت پلاک فلزی، حکاکی ماندگار بر روی فلز است. با استفاده از روش­های مخلتفی مانند حک ضربه­ای، حک اسکرایب، حک براده­برداری، حک الکتروشیمیایی، حک لیزر، حک پرسی و رول مارکینگ می­توان پلاک را برجسته ساخته و بر روی آن طرح یا لوگوی مورد نظر را پیاده کرد. همانطور که گفته شد اسیدشور کردن از روش­های رایج ساخت پلاک فلزی است اما در سال­های اخیر روش­های نوین مانند لیزر نیز بسیار رایج شده است که به دلیل ارائه طرح­های بسیار متنوع و ظریف، بسیاری از افراد این روش را برای ساخت پلاک فلزی مورد استفاده قرار می­دهند. در پایان می­توان گفت امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی پج­های سینه با هر لوگو و طرحی قابل ساخت است و مشتریان می­توانند با دایره انتخاب نامحدود خود، بهترین، ظریف­ترین و شیک­ترین پج­های سینه را سفارش دهند.

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)