پوستر جشنواره فیلم ونیز 72 را ببینید

برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز پوستر هفتاد و دومین دوره این رویداد سینمایی را رونمایی کردند.

در پوستر دوره آتی جشنواره فیلم ونیز به ناستاسیا کینسکی بازیگر آلمانی و ژان-پی‌یر لیو بازیگر فرانسوی ادای احترام شده است.

به گزارش ورایتی، هر دو بازیگر از نمادهای سینمای هنری هستند. برگزارکنندگان جشنواره ونیز در بیانیه‌ای گفتند تصویر کینسکی سینمای مستقل در دهه 1980 را در خود خلاصه کرده است و فیلم موردنظر آن‌ها می‌تواند “پاریس تگزاس” به کارگردانی ویم وندرس باشد. این فیلم در 1984 برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شد.

در پیش‌زمینه پوستر این دوره جشنواره ونیز تصویری از لیو در آخرین نمای “چهارصد ضربه” شاهکار فرانسوا تروفو کارگردان فرانسوی را می‌بینیم. این نما سال گذشته نیز در پوستر رسمی جشنواره به کار رفت.

سیمونه ماسی گرافیست ایتالیایی برای چهارمین سال پیاپی پوستر جشنواره ونیز را طراحی کرده است. ماسی همچنین سازنده تیزر کوتاه جشنواره است که پیش از نمایش هر فیلم نشان داده می‌شود.

کینسکی 54 ساله به‌جز وندرس با کارگردان‌های مطرح دیگری چون رومن پولانسکی، فرانسیس فورد کوپولا و دیوید لینچ نیز همکاری کرده است. او متولد برلین و دختر کلاوس کینسکی بازیگر آلمانی است. ناستاسیا در 1978 با بازی در رمانس ایتالیایی-اسپانیایی “همین‌طور بمان” مورد توجه قرار گرفت. او در این فیلم با مارچلو ماسترویانی بازیگر ایتالیایی همبازی بود.

کینسکی با بازی در فیلم “تس” (1979) که پولانسکی با اقتباس از رمان کلاسیک “تس دوبرویل” نوشته تامس هاردی ساخت، در سطح بین‌المللی به شهرت رسید. “از صمیم قلب”‌ (1981) ساخته کوپولا، “عشاق ماریا”‌ (1984) به کارگردانی آندری کونچالوفسکی و “اینلند امپایر”‌ (2006) ساخته لینچ از دیگر فیلم‌های اوست.

“چهارصد ضربه” (1959) اولین فیلم بلند داستانی تروفو از مؤسسان موج نوی سینمای فرانسه بود. این فیلم با یک موفقیت بزرگ روبرو شد و جایزه جشنواره کن را برای تروفو به همراه داشت. لیو در “چهارصد ضربه” نقش آنتوان دوئنل یک نوجوان آشوب‌زده را بازی می‌کند. تروفو و لیو طی 20 سال بعد در سه فیلم بلند شامل “بوسه‌های پنهان” (1968)، “تخت و تخته” (1970) و “عشق فراری”‌ (1979) و یک فیلم کوتاه نیز همکاری کردند.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز 2 تا 12 سپتامبر (11 تا 21 شهریور) برگزار می‌شود.

آلفونسو کوارون کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و تدوینگر مکزیکی که در 2014 برای فیلم “جاذبه” برنده جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم شد، ریاست هیئت‌داوران بخش مسابقه بین‌الملل را به عهده دارد.

برگزارکنندگان جشنواره ونیز همچنین با اولین نمایش جهانی یک نسخه تازه ترمیم‌شده از فیلم “آمارکورد” (1973) به کارگردانی فدریکو فلینی به استاد ایتالیایی ادای احترام می‌کنند. این فیلم چهل سال پس‌ از آنکه برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، در لیدو به نمایش درمی‌آید.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.