انتشار جدول نهمین جشنواره موسیقی جوان / راه یافتگان بخش موسیقی نواحی اعلام شدند

جدول اجراهای نهمین جشنواره موسیقی جوان امروز یكم شهریورماه منتشر شد.

به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران ، نهمین جشنواره موسیقی جوان با حضور 339 نوازنده و خواننده در شاخه های موسیقی دستگاهی ، كلاسیك و نواحی از تاریخ 9 تا 20 شهریورماه در تالار رودكی و وحدت برگزار می شود.

در این دوره و در بخش موسیقی كلاسیك 94 نوازنده ،در بخش موسیقی دستگاهی 167 نوازنده و خواننده و در بخش موسیقی نواحی 78 نوازنده و خواننده به رقابت با هم خواهند پرداخت.

نهمین جشنواره موسیقی جوان در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک به دبیری هومان اسعدی برگزار خواهد شد. در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، سه‌تار، سنتور، کمانچه، نی، عود، قانون و تنبک؛ در بخش موسیقی نواحی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی (سازهای خانوادۀ دوتار، تنبور، رباب، تار آذری، ساز عاشقی، بینجو، کمانچه، قیچک)، سازهای بادی (سازهای خانوادۀ نی، سرنا، کرنا، بالابان، نرمه‌نای، دوزله، نی‌انبان، نی‌جفتی) و سازهای کوبه‌ای (سازهای خانوادۀ دف، دایره، دهل، نقاره)؛ و در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای پیانو، ویلن، ویولا، ویلنسل، فلوت، ابوا، کلارینت، ترومبون، ترومپت، هورن و گیتار کلاسیک به رقابت می پردازند.

برای مشاهد جدول می‌توانید اینجا را کلیلک کنید.

78 نوازنده و خواننده در بخش موسیقی محلی ایران

78 نوازنده و خواننده موسیقی محلی ایران به مرحله نهایی نهمین جشنواره موسیقی جوان راه یافتند.

بیرخانه نهمین جشنواره موسیقی جوان بعد از پایان كار كمیته‌های داوری مرحله اول جشنواره و بررسی آثار ارسالی در بخش موسیقی نواحی ، اسامی 78 نوازنده و خواننده را برای اجرا در مرحله نهایی اعلام كرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره نوازنده سازهای دوتار، تنبور، رباب، تار آذری، ساز عاشقی، بینجو، کمانچه، قیچک نی، سرنا، کرنا، بالابان، نرمه‌نای، دوزله، نی‌انبان، نی‌جفتی، دف، دایره، دهل، نقاره، دوسر كوتن، دیوان ، قوپوز، تنبك محلی ،ضرب و تمپو و نیز خوانندگان موسیقی محلی در طول برگزاری جشنواره نهم جوان در حضور هیات داوران به اجرا می پردازند.

گفتنی است اسامی افراد منتخب بر اساس بخش‌ها و رده‌های سنی هم اكنون در سایت جشنواره موسیقی جوان به نشانی www.javanmusicfestival.com و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران (نای) به نشانی www.nay.ir قابل رؤیت است.

نهمین جشنواره موسیقی جوان به دبیر هومان اسعدی 9 تا 20 شهریورماه در تالار رودكی و وحدت برگزار می شود. در این دوره شركت كنندگان در سه بخش موسیقی دستگاهی ، موسیقی كلاسیك و موسیقی نواحی از 9 تا 19 شهریورماه در تالار رودكی به رقابت با یكدیگر می پردازند و در روز 20 شهریورماه طی مراسم اختتامیه كه در تالار وحدت برگزار می شود، برگزیدگان این دوره اعلام می شود.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.