برندهای مد ایرانی را در نمایشگاه بین‌المللی ببینید / نگاهی به نمایشگاه ایران مد 2015

نمایشگاه ایران مد 2015 با حضور فعالان صنعت پوشاک در نمایشگاه بین‌المللی ایران در حال برگزاری است.

سومین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران با نام ایران مد 2015 روز 13 شهریورماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که از طرف اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شده است، تعداد زیادی از تولیدکنندگان و واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی و دست‌اندرکاران صنعت پوشاک کشور محصولات خود را در زمینه تولید انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات تولید پوشاک به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه تخصصی محلی برای تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک است و با کنار هم قرار دادن محصولات، می‌تواند حس رقابت را در تولیدکنندگان بالا ببرد. معرفی برندهای ایرانی به فروشگاه‌های مختلف و صاحبان مراکز خرید از مهمترین اهداف نمایشگاه پوشاک است.

در فضای نمایشگاه غرفه‌های مختلف با طراحی متنوع و زیبا دیده می‌شود و شرکت‌کنندگان تلاش کرده‌اند با ساخت فضایی مناسب، در ارائه هر چه بهتر محصولات خود بکوشند. تولیدکنندگان مختلف محصولات متنوعی در زمینه مانتو، لباس راحتی زنانه و مردانه، لباس ورزشی، لباس کودک، تجهیزات فروشگاهی و… را به نمایش گذاشتند. علاوه بر این تعدادی از غرفه‌ها به نمایش محصولات تولیدکنندگان پارچه، نخ، یراق آلات، چاپ دیجیتال پارچه و… اختصاص دارد و در کنار آن تعدادی غرفه هم به سایت‌های تخصصی، مجلات، آموزشگاه طراحی لباس و… اختصاص داده شده است.

در غرفه انجمن طراحان پارچه و لباس نیز مسابقه طراحی برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز با حضور در این غرفه در مسابقه شرکت کنند. جوانان علاقه‌مند با حضور در غرفه انجمن به طراحی لباس می‌پردازند تا دو تولیدی تن‌ریس و تولیکا که اسپانسرهای مسابقه هستند با داوری طرح‌ها در مهرماه برندگان مسابقه را معرفی کنند. این طرح‌ها در صورت هماهنگی با نوع کار این دو تولیدکننده خریداری شده و به تولید می‌رسند.

download

سالن 44 نمایشگاه نیز به بخش بین‌الملل اختصاص دارد و در کنار غرفه‌های ایرانی، شرکت‌کنندگانی از ترکیه، چین، هند و لبنان با حضور در نمایشگاه و برپایی غرفه به معرفی محصولات خود پرداختند. آرایش این سالن تفاوت زیادی با سالن خلیج‌فارس دارد و شکل غرفه‌ها به همان فرم رایج نمایشگاه بین‌المللی است. بیشترین غرفه‌های این سالن به کشور ترکیه اختصاص دارد و محصولات مختلف مانند لباس مجلسی، خانگی، کودک، بافت و… در کنار ماشین‌های چاپ پارچه و غرفه‌های آموزش بازاریابی قرار دارد.

نمایشگاه پوشاک در بی‌خبری

همزمانی سومین نمایشگاه پوشاک با بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی، فرصت مناسبی برای شرکت‌کنندگان ایجاد کرد تا ارتباط مناسبی بین بخش‌های مختلف صنعت پوشاک برقرار شود. اما از سوی دیگر برخلاف تبلیغات وسیعی که برای نمایشگاه نساجی انجام شد، اطلاع‌رسانی برای نمایشگاه پوشاک مناسب نبود و بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه تا زمان آغاز به کار نمایشگاه از برگزاری آن اطلاع نیافتند.

پریسا دانش که با ارائه لباس عروس و شب برای اولین بار در نمایشگاه پوشاک شرکت کرده است به هنرآنلاین گفت: نمایشگاه آن چیزی که انتظار داشتم نبود چون اطلاع رسانی کم بود و مخاطبانی که ما انتظار داشتیم اینجا نیامدند. اسم این نمایشگاه ایران مد 2015 است اما میزان استقبال در حد این نام نبود و در این چند روز بازدیدکننده چندانی در نمایشگاه نیست.

دانش ادامه داد: به نظر من باید تولیدکنندگان، مزون‌داران و فعالان حوزه پوشاک از نمایشگاه دیدار می‌کردند تا با دیدن این کارها متوجه شوند تولیدکننده ایرانی در چه سطحی کار می‌کند و سطح کار خودشان در چه حدی است. بعضی از غرفه‌های نمایشگاه عالی هستند و تولیدکنندگان می‌توانند با برندهای اروپایی رقابت کنند اما متاسفانه کار آنها دیده نمی‌شود.

رفتار نمایشگاهی باید در سطحی باشد که بتواند مخاطب را جذب کند

دیدن غرفه‌های رنگارنگ و زیبا که متناسب با نوع محصولات هر تولیدی طراحی شده‌اند نشان دهنده اهمیت دادن شرکت‌کنندگان به این بخش است. در غرفه‌ای که لباس‌های رنگارنگ زنانه ارائه می‌شود، چترهایی با رنگ‌های ملایم از سقف آویزان شده‌اند که با فانتزی موجود در طرح لباس‌ها هماهنگی دارند. لیلا فقیدنو، مسئول این غرفه که تولیدکننده پوشاک راحتی زنانه است در مورد نمایشگاه به هنرآنلاین گفت: دومین بار است در نمایشگاه پوشاک شرکت می‌کنم و فکر می‌کنم شرکت در نمایشگاه برای ما بی‌تاثیر نیست. همین که افراد از اینجا رد می‌شوند و اسم محصول را می‌بینند موثر است. مسلما ایرادهایی هم در نمایشگاه وجود دارد اما به نظر من کسانی که می‌گویند نمایشگاه موثر نبود از ضعف خود تولیدکننده است. نه می‌شود از بازدید کننده ایراد گرفت و نه از فضا، ولی ایراد اصلی از من تولیدکننده است که وقتی ترک‌ها به سالن کناری می‌آیند می‌ترسم. این نشان دهنده ضعف تولیدکننده است که طراحی خوب ندارد و کار خود را به روز نمی‌کند.

download (1)

فقیدنو در مورد تاثیر طراحی غرفه بر ارائه مناسب محصولات گفت: طراحی غرفه، نوع برخورد پرسنل و.. بسیار موثر است. یک چیز قدیمی و تکراری هیچ خریداری ندارد و مصرف‌کننده امروزی هم آنقدر باهوش هست که فرق کار را بفهمد. تولیدکننده ایرانی در زمان جنگ هرچه تولید می‌کرد و هر طور ارائه می‌داد مشتری داشت و بعضی تولیدکنندگان هنوز می‌خواهند به آن شکل کار کنند. ولی نمی‌شود با آن شیوه کار کرد چون مردم در ماهواره و اینترنت یا سفرهای خارجی، لباس‌ها و شیوه ارائه آنها را می‌بینند. پس ما هم باید طراحی محصولات و غرفه‌سازی را به روز کنیم و رفتار ما باید در سطحی باشد که بتواند افراد را جذب کند.

او در مورد دستاوردهای شرکت در نمایشگاه گفت: من آنچه مورد نظرم بوده را با وجود کاستی‌ها به دست آوردم. هدف من آشنا شدن فروشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها و رهگذران نمایشگاه با برندم است و در این قسمت موفق بودم. ولی این بازدیدها چندان زیاد نیست چون مصرف‌کننده ایرانی کار خارجی می‌خواهد و اگر اسم ترکیه روی لباس باشد برایش جالب‌تر است. البته این ایراد تولیدکننده ایرانی است که نتوانسته اعتماد را در مصرف‌کننده به وجود بیاورد. بنابراین فروشگاه‌ها هم به جای اینکه از تولیدکننده ایرانی خرید کنند، جنس قاچاق می‌خرند.

نمایشگاه فرصتی برای شناخته شدن است

برقراری ارتباط‌های کاری جدید یکی از مهمترین اهداف شزکت‌کنندگان در نمایشگاه است. وحید بیگی تولیدکننده لباس تریکوی زنانه و مردانه در این مورد به هنرآنلاین گفت: در دو دوره نمایشگاه شرکت کردیم و به نظر من حضور در نمایشگاه هم برای مصرف‌کننده که جنس را می‌‌خرد و هم برای ما که با تک‌فروش و عمده‌فروش ارتباط برقرار می‌کنیم بازخورد خیلی خوبی دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان تازه ما را پیدا می‌کنند و اگر قبلا کار ما را از عمده فروش می‌خریدند، حالا مستقیم از ما خرید می‌کنند و در نتیجه محصول ارزان‌تر به دست مشتری نهایی می‌رسد.

download (2)

بیگی ادامه داد: از شهرستان‌های مختلف عمده فروش‌ها برای خرید می‌آیند و بعد اجناس را به تک فروش‌ها در شهر خود می‌فروشند. از سوی دیگر تولیدکنندگان خارجی اینجا می‌آیند تا نخ و پارچه خود را معرفی کنند یا با کار ما آشنا شوند. در مجموع سیستم نمایشگاه بازخورد وضع اقتصادی کشور است و اگر شرایط مناسب نباشد روی همه چیز تاثیر می‌گذارد، ولی ما همیشه در نمایشگاه مشتری‌های خود را پیدا کرده و جواب گرفتیم.

نمایشگاه ایران مد 2015 تا ساعت 18 دوشنبه 16 شهریورماه به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.