برگزیدگان هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر دقایقی پیش با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامییه هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر عصر امروز ۸ اسفندماه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی فجر و جمعی از مسئولین و هنرمندان برگزار می‌شود و برگزیدگان این رویداد هنری در بخش مسابقه، فجر ملی، مستندهای تجسمی و پژوهش معرفی شدند.

در این مراسم به رسم همه ساله جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش مفاخر هنری از هنرمندان پیشکسوت و باسابقه کشور در شاخه‌های مختلف هنری تجلیل و تندیس طوبای زرین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراه مدالیوم این جشنواره به آنها اهدا شد.

در این بخش از استادان محمود فرشچیان نگارگر، نصراله افجه‌ای خوشنویس، لیلیت تریان مجسمه‌ساز، فخرالدین فخرالدینی عکاس، مصطفی عبدالهی گرافیست، بهمن رضایی کاریکاتوریست، ناصر پلنگی نقاش و محمدرضا دادگر تصویرگر؛ با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل به عمل آمد.

وزیر ارشاد در ابتدای این مراسم گفت: درود فراوان به همه هنرمندان متعهد و میهن‌دوست که با گام نهادن در ساحت قدسی هنر میراث دار هنرمندان ایران عزیز شده‌اند و درود بی‌کران به خادمان ساحت هنر که سال‌هاست در گمنامی و با فروتنی برای معرفی آثار هنرمندان کوشش می‌کنند که جشنواره هنرهای تجسمی فجر یکی از دستاوردهای آن‌هاست. امروز هنر به سمتی پیش می‌رود که نمی‌توان مرز مشخصی میان رشته‌های مختلف آن قائل بود. ترکیب هنرهای مختلف زمینه‌ساز تولید آثاری از هنرهای نو شده است. در جشنواره هشتم با این آهنگ که زمینه حضور هنرمندان و آثار ابداعی و ابتکاری آن‌ها فارغ از کلیشه‌های معمول فراهم آید، بجای تقسیم آثار در گرایش‌های مختلف هنر به معنای عام آن در اولویت قرار گرفت.

در ادامه این مراسم برگزیدگان به شرح زیر معرفی شدند:

برگزیدگان بخش مسابقه هشتمین جشنواره بین امللی هنرهای تجسمی فجر بدون رتبه

محمود آزادنیا، عماد الدین انوشیروانی، سونیا تمجیدی راد، رضا دالوند، فرناز دمنابی اصل، مریم حاجی حسینعلی، مهدی رزقی، وحید خضابی، فریبا دادگر، فرشید داودی، مینا علیزاده خوانساری، نسرین عبد شیخی، هاجر کمیلی، امیر فربد، نازنین مرتاض خو، انس کورتوویک (بوسنی هرزگوین)، مهدی محمدی، جاوید نیکپور، حبیب مرادی، فرزانه وزیری تبار، بهنام ولدوند، سید محمد یاسینی اردکانی،

برگزیدگان بخش فجر ملی به انتخاب انجمن خوشنویسان ایران و انجمن نگارگران ایران

نگارگری: زهرا پازوکی، زینب شاهی و نوشین نظری

خوشنویسی: میرحیدر موسوی، حبیب رمضان پور و مصطفی عابدینی

برگزیدگان بخش مستندهای تجسمی

بهترین مستند “اسبی که شیهه نمی کشد” محمدرضا عینی

بهترین کارگردان: محمود کرمی “زمان به وقت موسیو ستبون”

بهترین پژوهش: سید محمو افتخاری “استنساخ”

بهترین تصویر برداری: داود ملک حسنی و وحید ابراهیمی “راز خاک”

بهترین تدوین: محسن کردستانی” خانه‌ام خالیست”

جایزه ویژه هیات داوران: قاسم شیشه گری مستند “دیوار”

جایزه حمایتی مرکز گسترش سینمای مستند تجربی: مهدی رخشانی ” خطوط ناپیدا”

لازم به ذکر است؛ هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۹ بهمن ماه سال جاری با برپایی نمایشگاه بخش مسابقه این رویداد با نگاه به هنر معاصر ایران در موسسه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر افتتاح شد و با استقبال گسترده علاقمندان به هنر روبرو شد.

این جشنواره در بخش “فجر و هنر ملی” میزبان آثار نگارگری و خوشنویسی بود که این نمایشگاه نیز در فرهنگسرای نیاوران برپا شد. نمایشگاه “گنج رضوان” با نمایش آثاری با موضوع امام رضا (ع) در موزه فلسطین، بخش فیلم‌های مستند تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران و بخش همایش “هنر معاصر ایران و جهانی شدن” با حضور جمعی از هنرمندان و پزوهشگران از دیگر بخش‌های هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بود.

گفتنی است نمایشگاه این رویداد تا ۱۷ اسفندماه در موسسه صبا میزبان علاقمندان خواهند بود تا از آثار برگزیده این جشنواره دیدن کنند.

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)