تندیس فیگوراتیو برنجی

Brass awards

تندیس فیگوراتیو برنجی

تندیس چیست و تندیس ساز کیست؟

در این مقاله می خواهیم در مورد نوع خاصی از تندیس صحبت کنیم که در مراسم خاص و به افراد خاص اهدا می شود.

بله درست است تندیس جشنواره ای یا تندیس جایزه که در فارسی به همان نام تندیس معروف است.

اگر در مورد انواع تندیس هم بخواهید بدانید خلاصه بگویم که تندیس از نظر شکل، اندازه و کاربرد انواع مختلفی دارد.

تندیس پیکره فروشگاه‌های فامیلی مارکت

  • تندیس هنری که به دست یک هنرمند با الهام از افکار و روحیات او ساخته می شود و معمولا در گالری ها در معرض دید و فروش عموم قرار می گیرد.
  • تندیس میدانی که آن هم توسط هنرمند با استفاده از موضوعات فرهنگی و هنری ساخته می شود و در میادین شهری و پارک ها نصب می شود تا فضای شهر را زیباتر گرداند.
  • تندیس دکوری که در اندازه های کوچک و در تیراژ زیاد ساخته می شود و با وجود اندازه های متنوع در هر مکانی به عنوان یک شی تزیینی استفاده می شود.

یک نوع تندیس هم هست که توسط تندیس سازان ماهر ساخته می شود و برای اهدا در مراسم از آن استفاده می شود؛

  1. ما می خواهیم در مورد این نوع تندیس صحبت کنیم.
  2. مجموعه نوین تندیس در دو دهه فعالیت خود تندیس های بسیاری را طراحی و اجرا کرده است.
  3. این تندیس ها از نظر متریال و نوع استفاده و کاربرد انواع مختلفی دارد مثلا تندیس پلکسی گلاس، تندیس چوبی، تندیس فلزی که به آن تندیس فیگوراتیو فلزی هم می گویند و از نمونه های نفیس می باشد و این تندیس ها در رویداد های مختلف به برگزیدگان اهدا می گردد.
  4. در نمایشگاه، جشنواره، همایش، مسابقه  به برگزیدگان و حتی در میهمانی داخل شرکت به میهمانان خاص اهدا می گردد.

تندیس صدا و سیما

مراحل طراحی و ساخت تندیس فیگوراتیو برنجی چگونه است؟

تندیس فیگوراتیو فلزی با نام های دیگری مانند تندیس حجمی ، تندیس آلومینیومی، تندیس برنزی، تندیس برنجی یا تندیس نفیس شناخته می شود.

برای سفارش تندیس ابتدا مشتریان نام و موضوع رویداد را برای ما ارسال می کنند و سپس متن و لوگو های برگزار کنندگان و حامیان رویداد ارسال می شود.

طراحان مجرب نوین تندیس با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار دارند چند اتود اولیه اجرا می کنند و پس از تایید اولیه اقدام به ساخت نمونه می کنیم.

البته در مواردی که زمان کم باشد به همان طرح و تاییدیه آن بسنده می کنیم و مستقیما شروع به تولید تعداد تندیس مورد نظر می کنیم.

معمولا ما در نوین تندیس از فلز برنج در ساخت تندیس های فلزی و حجمی استفاده می کنیم. برنج آلیاژی از ترکیب مس و روی است و علت استفاده از این فلز قابلیت بالای شکل پذیری و قالبگیری آن و همچنین کیفیت بالای پرداخت و صیغل آن می باشد همچنین پتینه کاری ( کهنه کاری) آن هم خیلی زیباست و طیف رنگ های قهوه ای تا سبز و آبی را می توان در آن ایجاد کرد.

تندیس دو دست دانشگاه آزاد تهران جنوب

برای تولید تندیس فیگوراتیو برنجی ابتدا باید طرح سه بعدی تندیس طراحی شود و پس از آن پرینت سه بعدی آن گرفته شود یعنی نمونه ای از مجسمه با دستگاه پرینت سه بعدی و از جنس پلاستیک فشرده ساخته می شود سپس ما از این نمونه قالبگیری می کنیم و از روی آن تعداد مورد نظر را با روش ریخته گری تولید می کنیم پس از آن مجسمه ها به کارگاه پرداخت ارسال شده و در آنجا به دست استاد کاران ماهر پرداخت و پولیش می شوند پس از آن به کارگاه آبکاری ارسال شده تا روکش فلزی مناسب که رنگ های طلایی، نقره ای یا برنز با سلیقه مشتری بر روی آن کشیده شود.

  • پس از تکمیل شدن بدنه فلزی نوبت به پایه تندیس می رسد که در طراحی اولیه برای آن انتخاب شده است که معمولا از جنس پلکسی گلاس یا چوب ساخته می شود.
  • در مرحله بعد پایه و بدنه به هم متصل می شود.
  • در آخر پلاک پایه که حاوی متن و نام گیرنده تندیس است و لوگوی مراسم یا شرکت مورد نظر بر روی بدنه نسب می شود.
  • پس از پایان مراحل نوبت به تمیز کاری و بسته بندی می رسد و با دقت فراوان، بازرسی های نهایی انجام شده و تندیس های فلزی به گونه ای بسته بندی می شود تا در حمل و نقل آسیب نبینند و در کارتن های مناسب قرار داده می شود.

تندیس جوانه-شرکت پتروشیمی

تندیس فیگوراتیو برنجی در کجا بیشتر استفاده می شود؟

این نوع تندیس به علت داشتن قیمت بیشتر نسبت به دیگر تندیس ها در زمره تندیس های نفیس قرار می گیرد و حتی در بیشتر موارد برای آنها از جعبه های چوبی زیبا با روکش مخمل استفاده می کنیم تا ابهت و ارزش آنها بیشتر نمایان شود.

تندیس های حجمی و تندیس فیگوراتیو برنجی در همایش ها و جشنواره های مهم و به سفارش سازمان هایی که نیاز به یک هدیه فاخر برای اهدا به منتخبین خود دارند استفاده می شود.

نکته مهم:

  1. ما در نوین تندیس از ابتکاری استفاده کرده ایم که تندیس های فیگوراتیو برنجی را در چند مدل منتخب و پرفروش از قبل ساخته ایم و فقط با یک متن و لوگوی اختصاصی می توان آن ها را فقط در 48 ساعت مونتاژ و بسته بندی کرد.
  2. در این ابتکار دیگر مشکل کسانی که زمان کمی تا مراسم خود دارند و هم نیاز به تندیس نفیس دارند حل می شود.
  3. ما معمولا تعداد مناسبی از چندین مدل تندیس حجمی زیبا در فروشگاه نوین تندیس آماده داریم و شما می توانید به راحتی از میان آن ها انتخاب کنید و یک تندیس حجمی نفیس در زمانی کوتاه از ما تحویل بگیرید.