دو جایزه جشنواره برلین برای سینمای ایران

14-5-31-13104201
فیلم «پریدن از ارتفاع کم» به کارگردانی حامد رجبی و «تاکسی» ساخته جعفر پناهی به ترتیب به عنوان برندگان جایزه فیپرشی پانوراما و بخش رقابتی جشنواره برلین انتخاب شدند.

شصت‌وپنجمین جشنواره فیلم برلین با اعطای جایزه فیپرشی بخش رقابتی و پانورامای این رویداد سینمای به فیلم‌های ایرانی «تاکسی» ساخته جعفر پناهی و «پریدن از ارتفاع کم» از حامد رجبی در حال پیگیری است. در فیلم «پریدن از ارتفاع کم» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر بازیگرانی چون نگار جواهریان، رامبد جوان، محمود بهروزیان، مهری آل‌آق، صدف احمدی، سعید اشتیاقی، شفق شکری، افشین لیاقت، علی اکبر مددی مهر، امیر حسین آصفی و ژیلا دایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «نهال که چهار ماهه حامله است، ناگهان می‌فهمد که جنین در شکمش مرده. سکوت می‌کند و تصمیم می‌گیرید از این ماجرا به کسی چیزی نگوید.» در بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین که امسال با نمایش فیلم «خون آبی» ساخته «سانگو ازول» از برزیل افتتاح می‌شود، فیلم‌هایی از سراسر جهان از جمله کشورهای مکزیک، مراکش، فلسطین، آمریکا، آرژانتین، آلمان، روسیه، برزیل، تایوان و چند اثر مشترک حاضر هستند. فیلم «تاکسی» نیز در میان 19 فیلم بخش رقابتی موفق به کسب جایزه فیپرشی این رویداد سینمایی شد. شصت‌وپنجمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ 5 تا 15 فوریه (16 تا 26 بهمن) با حضور «دارن آرنوفسکی» به عنوان رئیس هیات‌داوران بخش رقابتی برگزار می‌شود.

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.