ساخت تندیس های بزرگ جهان

ساخت تندیس بزرگ
تندیس ها دارای این ویژگی هستند که می توانند تماشگران را متعجب سازند، اما ایستادن در کنار تندیس های بسیار بزرگ، می توانند نفس‌تان را در سینه حبس کنند. ساخت تندیس های زیر، حدود بیست سال به طول انجامیده میلیون‌ها دلار پول برای ساختشان صرف شده‌ است. هر کدام از آن‌ها، قرن‌هاست پا برجا بوده یا اینکه فرض شده است که برای سال‌های متمادی پابرجا بمانند بمانند تا نمادی از تاریخ و فرهنگ بوده و بینندگان از دیدن‌شان، لذت کسب کنند.
ساخت تندیس مسیح نجات‌بخش، با دستان گشوده خود پیروان‌ش را مورد حمایت قرار می دهد. این مجسمه در ارتفاع ۶۰۰ متری در ریودوژانیروی‌ کشور برزیل قرار دارد و در این ارتفاع و با طول کلی اثر که بیش ۳۰٫۵ متر است، بینندگان خود را در شگفتی فرو می برد. ابعاد بسیار بزرگ این مجسمه باعث شده که جزو یکی از ۷ عجایب دنیا به شمار بیاید.1مجسمه‌ی بودای Laykyun Sekkya در کشور میانمار قرار دارد و بر بالای تپه‌های پو کائونگ بنا گردیده است و دومین تندیس بلند جهان بشمار می رود. در کنار این تندیس، تندیس بودای لم داده ی Monywa قرار دارد که بزرگ‌ترین مجسمه‌ی بودای درازکشیده موجود در جهان می باشد.2

ساخت تندیس صورت بزرگی که در استان هونان چین بنا گردیده، چهره‌ی مائو زدونگ را در ۳۲ سالگی نشان می‌دهد. گفته شده است که برای ایجاد این تندیس، بیش از ۳۵ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

3

ساخت تندیس عظیم الجسه بودای Leshan بیشر از ۷۰ متر طول دارد و در دامنه‌ی قله‌ی کوه خیجو که مشرف بر دهانه‌ی سه رودخانه در چین است، ساخته شده است. این اثر جزو میراث‌های جهانی یونسکو ثبت  گردیده است.

4

ساخت تندیس صورتی روشنی که در زیر مشاهده می کنید، از گانِشا ساخته شده‌است. یکی از خدایان پرطرفتار هندوها می باشد. این مجسمه در استان چاچوئِنگسائو بنا گردیده و ارتفاعی در حدود ۱۶ متر دارد و طول تندیس بیشتر از ۲۳ متر می باشد.

5

اهالی میانمار به بودای لمیده علاقه‌ی وافری دارند. این بودای Chaukhtatgyi  یک اثر زیبای هنری است که در آن بودا، لباس طبایی گشادی بر تن داشته و تاجی با طرح الماس بر سر می باشد و بر بالشی زیبا تکیه کرده است.

6

ساخت تندیس شناگر در لندن به طول ۱۰ متر و ارتفاع سه متر که در حال شکافتن چمن مانند آب است تا به جلو حرکت کند.

7

ساخت تندیس های ۱۰۶ متری از امپراتوران یان و هوانگ. این تندیس ها در استان هِنان چین قرار بنا گردیده اند.

8

ساخت تندیس یادبود سرزمین مادری به طول تقریبی ۶۲ متر، به مناسبت پیروزی شوروی بر آلمان، در جنگ جهانی دوم بنا گردیده است و بخاطر ارتفاع بلند آن، از همه‌ی نقاط کیِف اوکراین قابل دیدن می باشد.

9

ساخت تندیس زیر که روی صخره تراشیده شده است، متعلق به چهره‌ی Decebalus آخرین پادشاه داچیا است که در ناهمواری‌های واقع در اطراف رود دانوب، نزدیک به شهر اُرسُوا در رومانی قرار دارد. این مجسمه‌ی صخره‌ای ۴۰ متری، عظیم ترین مجسمه‌ی صخره‌ای در اروپا شناخته می‌شود.

10

تندیس Murugan بر روی غارهای باتو در سِلانگور مالزی قرار ایجاد شده است. برای ساخت این تندیس از ۲۵۰ تن فولاد و ۷۹ گالن رنگ طلایی استفاده گردیده. این پیکره که نزدیک به ۴۲ متر طول دارد، بلندترین مجسمه‌ از نشانه‌های آداب هندو در جهان می باشد.

11

تندیس یادبود مسیح پادشاه در شهر سوویِبودْزین در لهستان قرار گرفته است. ارتفاع کلی تندیس ۵۲٫۵ متر و تاج آن بیش از ۳ متر طول دارد. این تندیس با کمک‌های مالی ساکنان و کسبه‌ی شهر ساخته شده است.

12

پیکر تراش چینی این ساخت تندیس را از مرلین مونرو را از روی صحنه‌ای معروف در فیلم «خارش هفت ساله» ساخته‌است. طول تندیس تقریباً ۸ متر می باشد.

13

ساخت تندیس شیر در جزیره‌ی سِنتوسای سنگاپور از روی یک نماد ملی و افسانه‌ای بنا گردیده که متعلق به ماهی ای است که سر شیر دارد. بلندی تندیس نزدیک به ۳۷ متر بوده و اسم شهری که تندیس در آن قرار دارد، از لغتی در زبان مالایی به معنای «شهر شیر» اقتباس گردیده است.

14

ساخت تندیس آزادی در جزیره‌ی لیبرتی در نزدیکیِ نیویورک است. این تندیس که از سطح زمین تا بالای شعله حدودا ۹۳ متر طول دارد، در فرانسه ساخته‌ شده، سپس به آمریکا انتقال یافته است.

15

گوان یین در هاینان چین بنا گردیده و در سه وجه ساخته شده است که هر وجه، موقعیتی متفاوت از چهره‌ی مجسمه را به نمایش می گذارد. یک وجه تندیس، به سمت خشکی و دو وجه دیگر، به سمت دریای جنوبی چین می باشد. این تندیس در حدود ۱۰۸ متر ارتفاع دارد.

16

منبع: ۱pezeshk.com

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)