عکاس اتریشی در گالری راه ابریشم

نمایشگاه «ژوزف پولروس»، عکاس اتریشی با عنوان «سه‌گانه‌ها» در گالری راه ابریشم برگزار می‌گردد.

نمایشگاه انفرادی عکس «ژوزف پولروس» با همکاری بخش فرهنگی سفارت اتریش در تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۴ در گالری راه ابریشم برگزار می‌شود.

در متنی که «ماریا هولتر» برای نمایشگاه این هنرمند نوشته است آمده: «ژوزف پولروس» عکاس، از سال ۲۰۰۷ در حال تحقیق و بررسی نوعی از سبک سنتی تاریخ هنری اروپا در سری‌های سه‌گانه است. نمایش عکس‌ها در گروه‌های سه‌گانه که فارغ از هر گونه موضوعات مذهبی هستند، وسعت دید را گسترش و فضای جدیدی را برای تخیلات فراهم می‌سازد. از طریق چشم دوربین پولروس، اشیاء روزمره، شرایط و پدیده‌های طبیعی همانند نور ساده یک آشپزخانه، گذرگاه‌ها، درختانی در گذر از تغییر فصول و سنگی در بستر یک رودخانه به واقعیت‌های جدید بصری تبدیل می‌گردند. از زمینه اصلی جدا و تفکیک و تجزیه شده، بی‌اراده به سوی انتزاع رفته و فراتر از ریشه‌های خود می‌رود. «ژوزف پولروس» در فوتو پینتینگ‌های خود به گونه‌ای کلامی، معنای اصلی عکاسی در یونان باستانی را توصیف می‌کند: نقاشی با نور.

با استفاده از حرکات دقیق دوربین، هنرمند موضوعات خود را، به دور از وجود اصلی آنان، به کُرات و انتزاعات سوق می‌دهد. بازی ترکیبی او با نور، حالت‌ها و ساختارها، دریچه‌ای از نگاهی نوین را به طبیعت باز می‌کند. چه تصاویری از برگ‌ریزان سرخ و درخشان باشد که نقاشی‌های رنگ‌پاشی هرمان نیتش را به یاد می‌آورد، چه ردیفی از تنه‌های درختان لخت که نمادی از انتزاع هندسی را تداعی می‌کند. ژوزف پولروس در فوتو پینتینگ‌های خود به گونه‌ای تحسین برانگیز تاریخ پربار تأثیر متقابل نقاشی و عکاسی را که از زمان اختراع عکاسی هرگز جذابیت آن از بین نرفته است را دنبال می‌کند.»

 

«سه‌گانه‌ها» از تاریخ ۱۱ تیرماه در گالری راه ابریشم گشایش می‌یابد و تا تاریخ ۲۲ تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه (به جز شنبه‌ها و روزهای تعطیل رسمی) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی تهران، خیابان شهید لواسانی  غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد۲، گالری راه ابریشم مراجعه نمایند.

منبع خبر : تندیس مگ

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.