فراخوان «جایزه پوستر زمین سبز» تمدید شد

تا ۲۲ فروردین ماه؛
فراخوان «جایزه پوستر زمین سبز» تمدید شد
فراخوان دو وزارتخانه برای «جایزه پوستر زمین سبز» به دلیل استقبال گسترده تا ۲۲ فروردین ماه ساعت ۸ صبح تمدید شد.
دو وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامى با اعلام فراخوانی، طراحان گرافیک ایران را به طراحی پوستر با موضوع «چشم اندازهای اکسپوی میلان ٢٠١۵» دعوت کرده‌اند.
“جایزه پوستر زمین سبز”عنوان این مسابقه ملى ست که کیانوش غریب‌پور دبیر هنرى آن و هیئت انتخاب آثار و داورى را فرزاد ادیبی، ابراهیم حقیقی، بیژن صیفوری، ساعد مشکی و کیانوش غریب‌پور بر عهده دارند.
اکسپو، سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک است که به جهت اهمیت بسیار والای آن، به “المپیک فرهنگ ملل” شهرت دارد و هر پنج سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود.
در سال ٢٠١۵ میزبان اکسپو، شهر میلان ایتالیا است. اکسپوی ٢٠١۵ میلان با موضوع ” تغذیه زمین، انرژی برای حیات” از اردیبهشت تا آبان ماه ١٣٩۴ میزبان کشورهای جهان است که جمهورى اسلامى ایران هم در آن حضور دارد.
به جهت اهمیت این رویداد جهانى دو وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامى “جایزه پوستر زمین سبز” را ساماندهى کرده‌اند، تا با تکیه بر نقش رسانه‌اى پوستر در تبلیغات فرهنگی- اجتماعی، زمینه شناساندن آن به مردم را فراهم آورند و با نمایش آثار برگزیده در اکسپو میلان، نگرش هنرمندان ایرانى را به اطلاع جهانیان برساند.
هدف اساسی این فراخوان تاکید بر شعار اصلی اکسپو به عنوان موضوع “حال و آینده بشریت و زمین، بازنمایی تاکید باورهای دینی ایرانیان در احترام به غذا و منافع طبیعی و معرفی رویداد اکسپو به عنوان گردهمایی بزرگ تمدن‌های جهان و نقش آن در توسعه” است.
“تغذیه زمین، انرژی برای حیات، سفره جهانی و فرهنگ ایرانی” موضوع اصلی فراخوان جایزه پوستر زمین سبز است.
جوايز اين جايزه ارزنده است: سفر به ميلان و شركت در اكسپو٢٠١٥ هديه ويژه و اصلى این مسابقه است كه پس از آن به پنج نفر نخست از يك تا هفت ميليون تومان به علاوه تنديس و ديپلم افتخار تعلق خواهد گرفت ؛ ضمن اينكه همه شركت كنندگان گواهى شركت دريافت مى نمايند.
این فراخوان تا روز ۲۲ فروردین ماه تمدید شده است. لذا علاقمندان می‌توانند برگه ثبت نام را از سایت خبرگزارى هنرآنلاین دریافت و پس از تکمیل به همراه فایل آثار خود به نشانی Poster. expomilan@gmail. Com ارسال نمایند. دبیرخانه برای هر شرکت کننده و در پاسخ ایمیل او، پیامی خواهد فرستاد مبنی بر تایید و دریافت ثبت نام و آثار ارسال شده. شرکت کننده چنانچه ظرف ۴۸ ساعت ایمیلی دریافت نکرده باشد، به این معنی است که ایمیل وی برای شرکت در مسابقه دریافت نشده و باید دوباره اقدام کند. حداکثر آثار ارسالی ۵ طرح از هر هنرمند است.
لازم به ذکر است آثار پذیرفته شده در دهه اول اردیبهشت ۱۳۹۴ در یکی از گالری‌های معتبر تهران به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین منتخبی از آثار در محل غرفه ایران در اکسپو به نمایش در خواهد آمد و به طراحانی که اثرشان در نمایشگاه پذیرفته شده، گواهی شرکت و یک نسخه کتاب از مجموعه پوستر‌ها اهدا خواهد شد.
اعطای جایزه‌ها در افتتاحیه نمایشگاه در دهه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند برای آگاهی از جزییات مسابقه، نحو ارسال آثار و اندازه و سایز آثار به سایت هنرآنلاین و متن اصلی فراخوان “جایزه پوستر زمین سبز” مراجعه نمایند.
جایزه پوستر زمین سبز با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار می شود.

منبع خبر : هنرنیوز

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.