تندیس پلکسی گلاس

Acrylic awards

تندیس ساز کیست؟

شاید درباره هنرمندان تندیس ساز زیاد شنیده باشید و حتما بسیاری از انواع تندیس را تا به حال در جاهای مختلف دیده اید.

تندیس های هنری در گالری ها، تندیس های میدانی در فضای باز پارک ها و میدان های شهر، تندیس های دکوری در منزل ولی ما می خواهیم در مورد نوع دیگری از تندیس صحبت کنیم و آن هم تندیس هدیه یا تندیس سفارشی است که در زبان انگلیسی AWARD نامیده می شود.

  • ما در مجموعه نوین تندیس در حدود دو دهه است که مشغول به طراحی و تولید تندیس و دیگر هدایای تشریفاتی هستیم.
  • ما نام هدایای تشریفاتی را بر روی محصولاتی که در مراسم و رویداد های گوناگون مانند همایش ها، نمایشگاه ها و جشنواره استفاده یا به مدعوین اهدا می شوند، گذاشته ایم.
  • تندیس، لوح تقدیر، بج سینه، نشان سینه، شیلد (نماد تقدیر)، صندوق پیشنهادات و انتقادات جزو هدایای تشریفاتی می باشند که ما در نوین تندیس آنها را طراحی و تولید می کنیم.
  • حال می خواهیم به صورت خاص در مورد تندیس و خاص تر یعنی تندیس پلکسی گلاس صحبت کنیم.

پس ما تندیس ساز هستیم اما از نوع تندیس جایزه یا هدیه.

تندیس آلتون

تندیس پلکسی گلاس چیست و با تندیس آکریلیک چه فرقی دارد؟

برای ساخت تندیس می توان از مواد اولیه گوناگون استفاده کرد مانند چوب، پلاستیک، رزین، سنگ، یا فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم، برنج و ورق های پلکسی گلاس. ورق آکریلیک ماده ای است که خواص منحصر به فردی دارد و به همین علت یکی از محبوب ترین متریال ها در ساخت تندیس محسوب می شود. تنوع بالای رنگ و ضخامت های مختلف از یک میل تا پنجاه میلیمتر، خاصیت برش کاری آسان، قابلیت ماشین کاری، قابلیت حک و برش با لیزر، امکان چاپ مستقیم یا فلت بد، امکان پرداخت و پولیش و صیغل پذیری، امکان خمکاری با استفاده از حرارت، مقاوم در برابر ضربه و خواص منحصر به فرد دیگر باعث شده که از آن در این صنعت استفاده زیادی شود. فرآیند های برشکاری، چسباندن، تراشکاری، پولیش کاری و خم کاری به راحتی به ورق آکریلیک فرم می دهد و اشکال زیبایی از آن ساخته می شود.

حال پلکسی گلاس چیست؟

بله یک برند آلمانی ورق آکریلیک است که به علت مشهور بودن آن در گذشته نام این برند بر روی آن گذاشته شده مانند کلینکس یا ریکا یا بسیاری از برند های دیگر که جایگزین نام محصول خود شده اند.

تندیس سالگرد مجموعه صافولا

تندیس پلکسی گلاس چه کاربردی دارد؟

تندیس های پلکسی گلاس به علت قابلیت های زیاد باعث شده است که طراحان نیز بیشتر از آن برای طراحی تندیس استفاده کنند و همچنین پایین تر بودن قیمت آن نسبت به فلز و برخی مواد اولیه دیگر از آن استقبال می شود.

ما معمولا برای کسانی که زمان زیادی تا مراسم خود ندارند و همچنین هزینه کمتری می خواهند پرداخت کنند؛

  1. تندیس پلکسی گلاس را پیشنهاد می کنیم.
  2. همچنین اگر متن سفارشی روی تندیس زیاد باشد نیز این مدل تندیس پیشنهاد خوبی است.

در بسیاری از موارد از تندیس پلکسی گلاس به عنوان تندیس ارزان یاد می شود در صورتی که از ورق های با ضخامت کمتر و تعداد قطعات کم استفاده شده باشد می توان تندیس های ارزان بسیار متنوعی را از این ماده طراحی و تولید کرد اما می توان با استفاده از ضخامت های بالا مثلا ورق 20 میل پلکسی و ابزار کاری و پخ و پرداخت و پولیش، تندیس هایی تولید کرد که در زمره تندیس های نفیس طبقه بندی می شود.

تندیس همیار باغ فرشته

پلکسی گلاس چه محدودیت ها و چه مزایایی دارد؟

هرچه از مزایای این ماده شگفت انگیز بگوییم کم گفته ایم. مزایای فراوان آن باعث شده است که غیر از ساخت تندیس در صنایع بسیار دیگری نیز استفاده شود مانند دکوراسیون داخلی، تابلو سازی، نمای ساختمان و حتی ساخت ماکت و ابزار بنابراین این مزیت ها کار با آن را نیز آسان کرده است.

اما محدودیت هایی هم دارد مانند خش پذیری بیشتر البته نسبت به شیشه، به علت تخت بودن امکان ساخت حجم و قالبگیری ندارد. با وجود مزایای بسیار آن به نظرم می توان از محدودیت های ناچیز ورق آکریلیک چشم پوشی کرد و استفاده خوبی در ساخت تندیس از آن می توان کرد.