شیلد جام کلاردشت

ساخت مدال و شیلد

مدال سینه یک قطعه با قطر 5 سانتی متر به بالای معمولا فلزی است که در طرح بندی خاص ساخته می شود. نحوه اتصال مدال های سینه از طریق روبان است. به طور خلاصه می توان مدال ها را زیر مجموعه بج سینه دانست. ای نوع مدال ها، تحت عنوان جایزه، هدیه، اثر هنری، یادبود و نماد یک سازمان طراحی می شوند. انواع مدال به منظور گرامیداشت، هدیه تبلیغاتی و یا معرفی و شناسایی کارمندان سازمان به مراجعان به کار می رود.

کاربردهای مدال و شیلد

مدالیون: مدالیون به انواعی از مدال اطلاق می شود که از لحاظ اندازه، طرح و… خصوصیات سکه رایج را دارند. یعنی اما مثل سکه رسمی قابل فروش نیستند. انواع مدال یادبود یه منظور رویدادهای مهم، و یا گرامیداشت چهره های علمی و فرهنگی و تاریخی هر کشور ضرب می شوند. مدالیون نقره یوزپلنگ ایرانی، ضرب توسط خانه سکه ایران مدال افتخار: شاید معروفترین و پرکاربردترین نوع مدال، انواع مدال افتخار باشد. این مدل، در مراسم علمی، فرهنگی و یا مسابقات ورزشی به افرادی که برنده شده و یا کسب افتخار کرده اند، اهدا می شود. اهدای مدال یکی از جذاب ترین شیوه های گرامیداشت افراد است. افرادی که مدال افتخار را به ویژه در انواع نظامی یا فرهنگی کسب کرده اند، تمایل به استفاده از آن در مهمانی ها و مراسم رسمی دارند.

مزایای مدال و شیلد

معرفی اعضای سازمان: مدال سینه در معرفی اعضای سازمان یا شرکت به مراجعان به ویژه در محل های شلوغ مثل کانتر نمایشگاه ها و بانک ها، کاربرد زیادی دارد. این مدال علاوه بر ایجاد همبستگی بین اعضای سازمان، از لحاظ تبلیغاتی نیز در جلوه سازمان از دیدگاه مشتریان بسیار حائز اهمیت است.

متریال ساخت مدال و شیلد

جنس به کار رفته در انواع مدال ها کاملا بستگی به کاربرد آن دارد. مثلا مدالیون ها اکثرا از طلا ساخته می شوند. اما غالبا جنس بدنه مدال سینه از دو نوع برنج یا سرب است و رویه آن بسته به نوع سفارش از فلزات یا آلیاژهای مختلف فلزی تشکیل شده است. البته انواع پلاستیکی مدال هم در بازار وجود دارد که پس از طراحی با رنگ های فلزی رنگ می شوند. اما این مدل بسیار ارزان بوده و عموما کاربرد غیررسمی دارد.

آخرین مقالات