مسابقه‌ای برای دانشجویان طراحی لباس

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با همکاری دانشگاه‌های هنر نخستین جشنواره ملی دانشگاهی پوشاک و پوشش ایرانی – اسلامی را برگزار می‌کند.

با توجه به لزوم معرفی، حفظ و احیای صنعت نساجی و پوشاک، برگزاری جشنواره‌هایی در این زمینه گامی است مؤثر، تا با برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه این مهم را تسهیل کرده و راه را برای آنها هموار سازد. این موضوع مسئولان دانشکدۀ هنر و معماری را بر آن داشت تا بر اساس رسالت علمی و هنری خود ا قدام به برپایی نخستین جشنواره ملی دانشگاهی پوشاک و پوشش ایرانی – اسلامی کنند‌.

این جشنواره با هدف معرفی الگوهای پوشش ایرانی-اسلامی، ترغیب هنرمندان فعال در عرصۀ پوشاک و پوشش برای تولید خلاقانه و ایجاد فضایی مناسب برای آشنایی و همکاری فعالان عرصه‌های مختلف صنعت پوشاک و لباس برگزار می‌شود.

جشنواره در دو بخش علمی و هنری برگزار می‌شود و بخش هنری آن به طراحی پارچه و چاپ، ایده پردازی و مفهوم‌سازی یک ایده، طراحی پوشاک، طراحی‌، دوخت و تولید پوشاک، دوخت‌های سنتی، بافت‌های گوناگون (تاپستری ) و عکاسی پوشاک (قومی، روستایی، شهری‌) اختصاص دارد.

در بخش علمی جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در زمینه پژوهش در زیبایی‌شناسی و وجه کاربردی پوشاک، زمینه‌های فرهنگی، معرفتی، و تاریخی تولید پوشاک در ایران (از صناعت بومی و اقلیمی تا صنعتی امروز)، مردم‌شناسی پوشش با رعایت نگرش ملی و اسلامی و بررسی چالش‌های گذشه و امروز و آینده، شناسایی و معرفی کاربرد صنایع دستی در طراحی و تولید پارچه و لباس (از پارچه تا طراحی پوشاک) و… ارائه دهند. نحوۀ انتشار مقالات در قالب سخنرانی و بحث علمی و تخصصی بوده و در نشریه یا کتابی مستقل به چاپ خواهند رسید.

در بخش جانبی جشنواره نیز کارگاه‌های آموزشی، غرفه‌های آشنایی با طراحان لباس و مسابقه طراحی برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در جشنواره باید دانشجویان رشته‌ها‌ی مرتبط در زمینه طراحی لباس بوده و در حال تحصیل ‌باشند یا کمتر از 2 سال از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار 20 اردیبهشت 1394 است و علاقه مندان برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت iau.nfiic.ir مراجعه کرده یا با دبیرخانه جشنواره به شماره 66595002 تماس بگیرند.

 

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.