مقرون به صرفه‌ترین لوح تقدیر کدام است؟


لوح‌های تقدیر که برای اهدا به افراد نمونه و برتر و به رسم قدردانی تهیه و تولید می‌شوند در انواع و اقسام مختلف و با روش‌های متنوعی در کارگاه‌ها ساخته و به دست شما می‌رسند. انواع این لوح تقدیرها با متریال‌های چوبی، فلزی، پلکسی گلاس، مولتی، یک لت، دو لت، سه لت و غیره وجود دارند. یکی دیگر از انواع لوح تقدیر که در ایران طرفداران زیادی هم دارد لوح تقدیر گالینگور است، که متن مناسب با افراد مخاطب تهیه و روی یک کاغذ با کوتد بالا چاپ و به روش گالینگور صحافی می‌شود. امروز قصد داریم درباره لوح تقدیر گالینگور و روش ساخت و تولید آن توضیح دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.



در روش گالینگور از لت مقوایی استفاده می‌شود
گالینگور چیست؟
حتما کتاب‌ها زیادی را دیده‌اید که از جلد‌های مقوایی سخت برای جلد آن‌ها استفاده شده، مثل اکثر پایان‌نامه‌های دانشجویی که به این روش ساخته می‌شود، به این روش گالینگور گفته می‌شود. در انگلیسی به این روش هاردکاور گفته می‌شود. در روش گالینگور دو مقوای سخت برای جلد در نظر گرفته می‌شود که به وسیله پارچه یا چرم روی آن پوشانده شده و با طلاکوب روی آن نوشته هک می‌شود. متریالی که در گالینگور به کار رفته رزین‌ها با رنگ‌بندی متنوع، کاغذ و مقوا یا لت و پی‌وی‌سی است.
برای روی جلد می‌توان از انواع چرم مصنوعی یا حتی طبیعی که قیمت بالایی خواهد داشت استفاده کرد، همچنین از انواع پارچه‌های مختلف از کتان و ساتن گرفته تا مخمل و ترمه می‌توان بهره برد، هر یک از متریالی که برای تولید لوح تقدیر به روش گالینگور بخواهید قیمت متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر این هر نوع متریالی مقاومت، استحکام و زیبایی خاص خود را داشته و از این نظر با هم متفاوت هستند. قطعا گالینگور چرم قابل مقایسه با انواع پارچه‌ای نیست؛ چرا که هم زیبایی بسیاری دارد و هم از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار است.
برای ساخت لوح تقدیر گالینگور، ابتدا دو لَت مقوا را در اندازه لوح تقدیری که شما درخواست می‌کنید برش می‌دهند. اندازه برش‌ها استانداردهای خاصی دارد که در تمام دنیا رعایت می‌شود علت این استانداردگذاری در برش به دلیل بررسی‌های صورت گرفته است که نشان می‌دهد برش در چه اندازه‌هایی، باعث دورریز کمتر کاغذ و مقوا می‌شود. همچنین می‌توان لبه‌های مقوا را برش گرد داد. باید آستر یا پوشش روی جلد قبل از آنکه روی جلد چسبیده شود مراحل طلاکوبی و چاپ را پشت سر گذاشته و بعد از انجام آن، نوبت به چسباندن آستر است. آستر همانگونه که گفته شد از متریال‌های مختلفی مثل چرم، پارچه یا کاغذ می‌تواند باشد. قسمت انتهایی که دو مقوا به یکدیگر متصل می‌شود را «جاناخونی» می‌گویند بنابراین ابتدا این قسمت را آغشته به چسب کرده و با استفاده از دستگاه پرس، گالینگور را تحت فشار قرار می‌دهند و تا خشک شدن چسب باید در همین حالت بماند و زمانی که مقواها چسبید پوشش یا آستر آن چسبانده می‌شود. برای گالینگور هم از روش دستی استفاده می‌شود و هم از روش ماشینی.



لوح تقدیر چرمی گالینگور
مزیت‌های تقدیرنامه گالینگور
همانگونه که پیش از این هم اشاره شد یکی از پر مصرف‌ترین و پراقبال‌ترین نوع تقدیرنامه‌هایی که در ایران اهدا می‌شود از نوع گالینگور با روکش چرم یا پارچه ساتن است. البته گالینگور در موارد دیگری مثل کتاب یا حتی منوی رستوران‌ها نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر دنبال اهدای لوح تقدیری هستید که مقرون به صرفه باشد، لوح تقدیر گالینگور بسیار مناسب است، اگر می‌خواهید لوحی که تقدیم می‌کنید شکیل‌تر باشد بهتر است از آستر چرمی استفاده کنید اما اگر تعداد کسانی که می‌خواهید از آن‌ها تقدیر به عمل آورید زیاد هستند و بودجه شما نیز محدود است بهتر است از تقدیرنامه گالینگور با آستر پارچه استفاده کنید که در بسیاری از همایش‌ها و جشنواره‌ها نیز از این نوع استفاده می‌شود. یکی از بهترین انواع آستر پارچه‌ای، نوع مخملی آن است که هم زیبا است و هم با استفاده از موادی که بین لت و آستر قرار می‌گیرد یک نوع انعطاف در آن ایجاد می‌شود. بهترین اندازه‌ها برای لوح تقدیر گالینگور نیز در دو سایر A4 و A5 است.
 
چرا لوح تقدیر گالینگور ارزانتر است؟
متریالی که در لوح تقدیر گالینگور استفاده می‌شود نسبت به لوح‌هایی که در آن‌ها از انواع فلزهای طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود ارزانتر هستند. لوح‌های زرین یا لوح تقدیرهای سیمین روی قطعات چوب یا فلز نصب می‌شوند و برای دور آن‌ها از قاب‌های تزیین شده استفاده می‌شود، انواع مواد دیگر مثل پلکسی گلاس و فایبرگلاس نیز می‌تواند لوح تقدیری که شما می‌خواهید تهیه کنید را گرانتر کند. البته در لوح تقدیرهای گالینگور شما می‌توانید متن لوح را روی صفحات زرین یا سیمین چاپ کنید که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.



لوح تقدیر گالینگور طرح دو درب یا سه لت
بررسی اجزای لوح تقدیر گالینگور
وقتی شما یک لوح تقدیر گالینگور سفارش می‌دهید می‌توانید متن مورد نظر یا لوگوی شرکت، سازمان و مجموعه خود را روی جلد به صورت طلاکوب چاپ کنید، بهتر است خیلی روی جلد را شلوغ نکنید چراکه زیبایی لوح تقدیر شما را کم می‌کند. بین دو لت گالینگو یک برگه وجود دارد که متن لوح تقدیر روی آن چاپ شده است، برای این کار می‌توانید از برگه‌های حاشیه‌دار بهره ببرید که در انواع مختلفی وجود دارند مثل نقش‌ها و حاشیه‌های اسلیمی یا نقش‌های رنگی مدرن. قیمت این نوع نسبت به صفحات زرین و سیمین کمتر است. این لوح‌ها را می‌توان در ابعاد مختلفی سفارش داد و داخل جلد گالینگور قرار داد، اندازه صفحات به شرح زیر می‌باشد:
20 در 15
25 در 20
35 در 25
لوح تقدر گالینگور در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود، یک جلد بازشو (دو لت) و دو جلد بازشو (سه لت) از جمله این مدل‌ها است. برای لوح تقدیرهای گالینگور می‌توان از یک نوار ربان برای گره زدن دو درب استفاده کرد که باعث زیباتر شدن لوح تقدیر خواهد شد.
 
جمع بندی خرید لوح تقدیر گالینگور
امروزه شما برای دادن یک لوح تقدیر، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت، اما باید به هزینه‌ها و بودجه خود توجه کنید. اگر بودجه شما به اندازه‌ای نیست که از لوح‌های زرین و لوح‌های تقدیر مجلل استفاده کنید، بهترین گزینه سفارش لوح تقدیر گالینگور است که سابقه زیادی هم دارد و یکی از پرفروش‌ترین لوح‌های تقدیر در بازار است که در مدارس برای تجلیل از معلمان و دانش آموزان، در همایش‌ها و جشنواره‌ها و در مراسمات مذهبی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تصمیم به سفارش لوح تقدیر دارید حتما درباره انواع مختلف آن مطالعه کنید، اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می‌توانید با همکاران ما تماس گرفته تا اطلاعات بیشتری درباره قیمت و انواع مختلف لوح تقدیرها به شما بدهند.

برای ثبت سفارش درسایت نوین تندیس لینک روبرو را کلیک کنید

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۴ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)