مینیاتور ایرانی در نمایشگاه بزرگ هنرمندان جهان اسلام به نمایش در می‌آید

 

 کمال‌الدین در این‌باره گفت: نمایشگاه بزرگ هنرمندان جهان اسلام از 22 تا 29 سپتامبر در استامبول با حضور هنرمندان مسلمان 70 کشور برگزار می‌شود. براساس اطلاعاتی که دارم تنها هنرمند ایرانی هستم که برای حضور در این رویداد هنری دعوت شده‌ام و دراین نمایشگاه ضمن نمایش آثارم به خلق اثر در قالب کارگاه‌های آموزشی نیز خواهم پرداخت.

این نگارگر افزود: در این نمایشگاه من دو مجموعه از مینیاتورهای که تحت عنوان “صلح” و “معراج‌نامه” در سال‌های اخیر خلق کرده‌ام را به نمایش می‌گذارم. “معراج‌نامه” را براساس معراج‌نامه بایسنقری خلق کرده‌ام و این مجموعه شامل 57 برگ تصویر بازآفرینی شده از این اثر شاخص ارائه دادم.

او ادامه داد: مجموعه “معراج‌نامه” 5 سال پیش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی شد. مجموعه “صلح” هم یکی از مجموعه‌هایی است که در سال‌های اخیر خلق کرده‌ام و این مجموعه تاکنون در نمایشگاه گروهی در اروپا و آمریکا به نمایش گذاشته شده است.

کمال‌الدین قطبی متولد 1348 تهران و دانش‌آموخته نقاشی است. او نگارگری را 28 سال پیش نزد پدرش علی قطب فرا گرفت. او تاکنون در بیش از 40 نمایشگاه گروهی در ایران، آمریکا و اروپا شرکت کرده است و سال‌هاست که به امر آموزش نگارگری مشغول است.

منبع خبر : هنر آنلاین

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.