هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رویدادی آکادمیک

با حضور بیش از 3500 هنرمند در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی،میزان استقبال از هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشانگر این موضوع است بیش از 85 درصد شرکت کنندگان در این رویداد هنری تحصیلات آکادمیک دارند و کمتر از 15 درصد آنها دیپلم و محصل هستند.

به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر؛ وضعیت آماری هنرمندانی که آثار خود را برای حضور در بخش رقابتی جشنواره هشتم تجسمی فجر به ثبت رساندن نشانگر این موضوع است که بیش از 85 درصد شرکت کنندگان در این رویداد هنری دارای تحصیلات آکادمیک هستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد هنری از میان 4915 هنرمند مشارکت کننده در جشنواره هشتم 4272 هنرمند در مقاطع مختلف دانشگاهی و حوزوی به تحصیل پرداخته اند و تنها 643 هنرمند دارای مدرک دیپلم و یا محصل هستند.

هنرمندان مشارکت کننده در هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به تفکیک مدارک تحصیلی به این شرح هستند: تعداد شركت‌كنندگان دكتری 90، شركت‌كنندگان كارشناسی ارشد 1344، شركت‌كنندگان كارشناسی 2352، شركت‌كنندگان كاردانی 481، شركت‌كنندگان دانشجو 1392، شركت‌كنندگان دیپلم 536، تعداد شرکت کنندگان حوزوی 5 و تعداد شركت‌كنندگان محصل107 که نشان دهنده جشنواره ای آکادمیک است.

لازم به یادآوری است؛ همچنان مهلت ارسال آثار دو بخش همایش و فیلم هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر تا 20 دی‌ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار اقدام کنند.

مرحله اولیه انتخاب آثار جشنواره هشتم تجسمی فجر از اول دی ماه آغاز و 12 دی نتایج آن اعلام خواهد شد تا هنرمندانی که موفق به حضور در جشنواره در بخش اولیه شدند با ارسال اصل آثار خود در مرحله دوم انتخابی حضور پیدا کنند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از 9 بهمن تا 17 اسفندماه سال جاری، در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود.
منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)