هنرمندان برگزیده دومین جایزه اقامت فرهنگی کوشک‎

لیست هنرمندان برگزیده ی دومین جایزه ی اقامت فرهنگی کوشک اعلام شد.

“اقامت فرهنگی کوشک”، فضایی فرهنگی و هنری در تهران است که با ایجاد مشارکت های بین المللی با دیگر موسسات و اقامتگاه های هنری و از طریق برنامه های تبادل هنری، سعی در فراهم آوردن فضایی مناسب برای هنرمندان، کیوریتورها، نویسندگان و محققان و بسط گفتگوهای بینافرهنگی دارد.

برنامه جایزه کوشک که به صورت سالیانه برگزار می شود، فرصتی مناسب برای حضور هنرمندان بین المللی در ایران و تبادل هنری بین این هنرمندان با جامعه ی هنری ایران است. هنرمندان از سراسر دنیا می توانند از طریق فراخوان برای ثبت نام در این برنامه اقدام کنند و چهار هنرمند به انتخاب تیم داوری، تشکیل شده از چهره های شاخص بین المللی در عرصه هنر برای حضور در این برنامه انتخاب می شوند.
در دومین دوره ی برگزاری این برنامه ۳۳۷ اپلیکیشن از ۹۷ کشور دریافت شد که از این میان، به انتخاب اعضای بین المللی داوری تشکیل شده از اَرون سِزار- مدیر دلفینا فاندیشن، میشکت کریفا – کیوریتور و منتقد هنری، نایزا خان – هنرمند و محقق پاکستانی، سوزان هاپگود – کیوریتور و مدیر بین المللی ISCP و تورج خامنه زاده – هنرمند، کیوریتور و مدیر برنامه های کوشک، اسامی چهار هنرمند به عنوان برندگان جایزه سالانه اقامت فرهنگی کوشک به شرح زیر اعلام شد:

Sujin Lim – – کره جنوبی
Adriana Salazar – – کلمبیا
Zoya Siddiqui – – پاکستان
Esmeralda Kosmatopoulos – – یونان

این هنرمندان به مدت یک ماه (می ۲۰۱۶) در تهران به فعالیت هنری خواهند پرداخت. نتیجه تجربیات این چهار هنرمند در انتهای زمان اقامتشان در کارگاهی مشترک به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع خبر : تندیس مگ

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)