چرا تندیس پلکسی

تندیس پلکسی

چرا تندیس پلکسی

تندیس پلکسی

هدایای تشریفاتی چیست؟

اول از همه در مورد هدایای تشریفاتی صحبت کنیم؛ شاید این کلمه تا به حال به گوش شما نخورده باشد؛ بله درست است؛ کلمه هدیه تشریفاتی را ما به جای معادل انگلیسی اوارد (award) انتخاب کرده ایم و فکر می کنیم که جایگزین مناسبی هم از لحاظ معنایی و هم از لحاظ آوایی باشد.

کلمه هدایای تشریفاتی که بر وزن کلمه هدایای تبلیغاتی می باشد ولی در موارد خاص و در رویدادی خاص، برای افراد خاص تهیه و اهدا می گردد.

تندیس پلکسی

چرا تندیس پلکسی؟

در میان هدایای تشریفاتی که برای اهدای به برگزیدگان و منتخبین هر رویداد استفاده می شود؛

می توان انواع تندیس های آکریلیک یا پلکسی گلاس را نام برد که سالهاست در بسیاری از همایش ها و نمایشگاه های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

برای ساخت تندیس های پلکسی گلاس از ورق با ضخامت و رنگ های مختلف استفاده می شود.

از قابلیت های فراوان ورق های آکرولیک می توان به قابلیت برش با اره و لیزر، حک لیزر، امکان خم بدون تغییر در کیفیت، قابلیت چاپ مستقیم، فرز کاری و سوراخکاری و امکان پولیش و صیغل کاری لبه های برش خورده می باشد.

این همه قابلیت باعث شده است که از این ورق ها در تولید بسیاری از محصولات دکوری و تزیینی از استفاده شود.

برای ساخت تندیس، لوح تندیس و لوح تقدیر از متریال پلکسی گلاس ابتدا در مجموعه نوین تندیس طرح مورد نظر و تایید شده توسط مشتری را که توسط طراحان مجرب شرکت طراحی شده است؛

تندیس پلکسی

بسته به تعداد مورد نیاز مشتری برای برش در ابعاد ورق مورد نظر می چینیم؛ معمولا برای بدنه تندیس های آکرولیک از 10 میل یا 15 میل شفاف یا مشکی استفاده می شود و در مواردی که نیاز به کاهش قیمت داشته باشیم از بدنه 6 میل یا 4 میل هم استفاده می گردد.

پس از پیاده سازی طرح در نرم افزار، فایل به دستگاه لیزر ارسال می شود. در درون دستگاه لیزر متون و طرح ها ابتدا حکاکی شده و پس از حکاکی با دقت بسیار بالا شکل مورد نظر برش می خورد.

بعضی از ضعف های اندک تندیس های پلکسی یکی سبک بودن وزن این تندیس ها است و یکی دو بعدی بودن آنها که از لحاظ وزن می توان با متریال ضخیم تر آن را جبران کرد و در مورد دوبعدی بودن می توان از قابلیت خم و یا تکرار سطح در بعضی موارد به آنها بعد و حجم بخشید.

در مواردی که مشتری کیفیت بالاتری بخواهد لبه برش خورده توسط لیزر نیز در کارخانه نوین تندیس با ابزار مخصوص،  پرداختکاری و پولیش می گردد.

در مواردی هم در طرح ها برای زیبایی بیشتر از قابلیت چاپ مستقیم یا فلت بد (flatbed) استفاده می شود که می توان طرح را به صورت تمام رنگی مستقیما روی بدنه چاپ کرد.

پس از پایان کار بدنه نوبت به ساخت پایه می رسد که ما در نوین تندیس سعی کرده ایم تمام سلایق مشتریان را برآورده نماییم و از پلکسی گلاس، چوب، فلز و رزین برای ساخت پایه استفاده می کنیم. نکته مهم در طراحی پایه تندیس این است که نسبت فرم و اندازه پایه باید با شکل ، ساختار و پیام تندیس همخوانی داشته باشد و اندازه تناسب کامل با بدنه داشته باشد.

سپس بدنه و پایه به وسیله کلروفرم که یک حلال مناسب ورق های آکرولیک است چسبانده می شود و در پایان پلاک اسم شخص یا حامیان همایش یا نمایشگاه بر روی پایه چسبانده می شود.

در آخر به وسیله فوم و سلفون و برای جلوگیری از شکستن و صدمه به تندیس پوشانده می شود و به هر نقطه از کشور عزیزمان که بخواهید ارسال می گردد.

تندیس پلکسی

نکته قابل توجه در تندیس های پلکسی گلاس امکان ساخت سریع و دقت بالا در همشکل بودن تمام تندیس های سفارش داده شده می باشد که معمولا در مواردی که زمان زیادی تا رویداد مورد نظر نباشد می توان از اینگونه تندیس ها با تنوع بسیار زیاد استفاده کرد.

نوین تندیس در سال های اخیر یک بخش  در قالب فروشگاه به سایت خود اضافه کرده است که مناسب برای مشتریان به قول خودمان دقیقه نود و کسانی که تعداد اندکی تندیس می خواهند و یکی دوروز بیشتر هم وقت ندارند.

در فروشگاه نوین تندیس تعدادی تندیس زیبا و منتخب به صورت عمومی و از پیش ساخته، گذاشته شده است که شما می توانید در تنها 48 ساعت با متن و طرح خود آنها را اختصاصی کنید و از ما تحویل بگیرید.

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.