کریستیز تجربه جذابی بود / نسبت به کارم سخت‎گیر‌تر شده‌ام

حامد صدرارحامی جوان‎‌ترین هنرمند حاضر در هجدهمین حراج کریستیز از تجربه حضور اثرش در این رویداد هنری می‌‎گوید.

11092_744

حراج امسال کریستیز یک “‌ترین” داشت که بسیار نیز مورد توجه رسانه‎‌ها قرار رفت، حامد صدر ارحامی به عنوان “جوان‎‌ترین” هنرمند در میان پیشکسوتان حاضر کریستیز شرکت داشت. اما خبر به همین‌جا خلاصه نشد کریستیز برگزار شد و خبر رسید؛ اثر جوان‌ترین هنرمند ایرانى حاضر در هجدهمین حراج کریستیز، حامد صدرارحامى، بیش از سه برابر تخمین اولیه، ٣٨ هزار دلار فروخته شد.

تابلوی صدر ارحامی به مجموعه “ایران‌بانو” ی او تعلق داشته و “آیا نه؟” نام دارد و این اثر سه لت دارد و هر لت آن ۱۳۰ در ۲۰۰ سانتی‌م‌تر است که در کنار هم ابعادی معادل ۳۹۰ در ۲۰۰ سانتی متر دارد.

این هنرمند درباره تجربه حضور در کریستیز و فروش اثرش با قیمت ۳۸ هزار دلار به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: اکنون که مدت زمانی از برگزاری کریستیز گذشته است آن هیجان اولیه را ندارم و فکر می‌‏کنم که چنین رویدادی برای یک هنرمند چندان هم مهم نیست. شاید به این دلیل که معتقدم موفقیت یک هنرمند نه حضور در یک حراج بلکه زمانی است که یک ایده یا مجموعه خوب را خلق می‌‏‎کند. فکر می‌‎‏کنم حتی شکستن رکورد اصلی کریستیز هم مهم نیست چون ممکن بود کار من اصلا فروخته نشود یا حتی چند برابر قیمت به فروش رسد؛ برای من کاری که انجام می‌‏دهم اهمیت دارد.

وی با بیان آنکه هنرمند در چنین موقعیتی باید از شرایط ایجاد شده برای حرفه‎اش مراقبت کند اظهار کرد: باید نسبت به مارکت کارم دقیق باشم و البته با سخت‎گیری بیشتری برای برگزاری نمایشگاه اقدام کنم. فکر می‌کنم از این به بعد همه منتظر هستند که بینند حامد صدر از این به بعد چه می‌‎کند و همین موضوع کار را دشوار می‌‎کند.

این هنرمند نقاش درباره تغییرات دیگر در کارش پس از فروش در کریستیز نیز گفت: پس از برگزاری حراج در فیسبوک با انبوهی در خواست دوستی مواجه شدم، کمی بعد یک گالری در دوبی به من پیشنهاد شرکت در حراج و برگزاری یک نمایشگاه انفرادی کرد هرچند من به گالری خودم متعهد هستم و این پیشنهاد را نپذیرفتم، با این حال متوجه این موضوع هستم که حضور در چنین رویدادی باعث دیده شدن می‌‎شود و همه این‌ها در کنار هم برای من تجربه جالبی بوده است.

صدر با بیان اینکه خبر ندارد چه کسی اثرش را خریداری کرده است اظهار کرد: این اثر به لحاظ فرم برای همه مخاطبان قابل توجه است و حتی اگر کسی مفهوم آن را درک نکند فرم اثر برای او جذاب خواهد بود. البته نمی‌‏دانم چه کسی این تابلو را خریده است و دانستن این موضوع نیز برایم جذابیتی ندارد زیرا کار من با آن تابلو تمام شده است.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.