حضور متفاوت ایران در بی ینال ونیز

مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد از حضور متفاوت ایران در بی ینال ونیز و ارائه آثار ۳۰ هنرمند ایرانی در پنجاه و ششمین دوره این رویداد بین المللی خبر داد.
وی با تأکید بر حضور هنر ایران در همه رویدادهای معتبر هنر دنیا بیان کرد: ما مایل هستیم که در همه بی ینال های معتبر جهان شرکت کنیم و در این راستا از موسسات خصوصی، بانک ها و  انجمن‌های مختلف کمک خواهیم گرفت.
ملانوروزی تصریح کرد: در پنجاه و ششمین دوره بی ینال جهانی ونیز هم امسال با ظرفیتی ۲۰ برابر دوره های قبل حضور خواهیم داشت و فضایی حدود ۲ هزار متر از سوی بخش خصوصی در ونیز به غرفه ایران اختصاص یافته که مناسب ارائه آثار ۳۰ هنرمند ایرانی است.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درباره چگونگی انتخاب این ۳۰ هنرمند گفت: با توجه به این که بخش خصوصی وارد این ماجرا شده است، کیوریتورهای بین المللی برای انتخاب هنرمندان در نظر گرفته شده است که با همکاری شورای عالیموزه هنرهای معاصر تهران کار انتخاب این آثار را بر عهده دارند.
رییس موزه هنرهای معاصر تهران یادآور شد: بی ینال ها محلی برای معرفی هنر هر کشوری هستند و رسانه ها، موزه ها و گالری های معتبر جهان در این رویدادهای بین المللی حضور دارند به همین دلیل ما می خواهیم هنر ایران نیز در بی ینال جهانی ونیز معرفی حداکثری داشته باشد و از  هنرمندان و استادان تراز اول کشورمان تا جوانان، بانوان و اقلیت های ایرانی آثارشان در این رویداد یک جا دیده شود، به طوری که تقریباً نمایی از کل هنر معاصر ایران باشد.
ملانوروزی درباره آثاری که در این بی ینال ارائه خواهد شد و هنرمندانی که تاکنون مشخص شده اند، بیان کرد: این آثار شامل همه هنرهای تجسمی است از خوشنویسی گرفته تا حجم و چیدمان و … همچنین برخی از هنرمندان تاکنون برای حضور در این دوره از بی ینال ونیز مشخص شده اند که شامل محمد احصایی، سمیرا علیخانزاده، بابک گلکار، بخشی و … می شود،
وی در پایان سخنانش تأکید کرد: ما سعی کرده ایم که در پنجاه و ششمین دوره بی ینال ونیز آثاری از همه طیف های مختلف هنرمندان کشورمان با آثار شاخص و حرفه ای ارائه کنیم که ملاک انتخاب این آثار نیز نوآوری و خلاقیت است.
هنر ایران در طول ۵۵ دوره برگزاری بی ینال جهانی ونیز، بعد از انقلاب اسلامی تنها چهار بار فرصت یافت تا در این رویداد معتبر هنر جهان عرضه شود.
ایران در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ در پنجاهمین، پنجاه و یکمین، پنجاه وسومین و پنجاه و چهارمین دوره بی ینال جهانی ونیز حضور یافت و اکنون با یک دوره فاصله، فرصت حضوری تازه را در پنجاه و ششمین دوره این بی ینال یافته است.

منبع خبر : تندیس مگ

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.