طراحان کیف و کفش در مورد جشنواره مد و لباس فجر چه گفتند

برگزیدگان بخش طراحی کیف و کفش جشنواره مد و لباس فجر عقیده دارند جشنواره در سال‌های آینده باید توجه بیشتری به بخش کیف و کفش داشته باشد تا این بخش رشد کند.

طراحی کیف و کفش یکی از بخش هایی است که ارتباط زیادی با حوزه مد دارد. بر همین اساس از سال گذشته در جشنواره مد و لباس فجر نیز بخشی با عنوان طراحی کیف و کفش در نظر گرفته شد تا فعالان این حوزه آثار خود را ارائه دهند. در این گزارش نظر دو نفر از برگزیدگان طراحی کیف و کفش در جشنواره چهارم مد و لباس فجر را در مورد این جشنواره می خوانید.

حسین فدایی‌راد در رشته نقاشی تحصیل کرده و چندسالی است در زمینه طراحی و تولید محصولات چرمی فعالیت می‌کند. او که رتبه اول را در بخش طراحی کیف و کفش از جشنواره مد و لباس سال 93 به دست آورده است در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین در مورد جشنواره مد و لباس فجر گفت: محصولات چرمی چندان جدا از مقوله مد و لباس نیستند.

فدایی راد افزود: اگر اخبار مربوط به جشنواره مد و لباس از طریق نشریات صنایع چرم و کیف و کفش منتشر شود فعالان این عرصه از آن مطلع می‌شوند و عده بیشتری در جشنواره مد و لباس شرکت می‌کنند. البته هر سال در دنیا مسابقه‌های مختلف در رشته‌های طراحی مد به صورت تفکیکی برگزار می‌شود و فکر می‌کنم اگر در ایران هم مسابقه‌های تفکیکی در زمینه طراحی و ساخت محصولات چرمی، طراحی لباس، دوخت و… برگزار شود بهتر است.

راضیه بهرمند کارشناس ارشد صنایع دستی با گرایش طرح و تولید است. او که در چهارمین جشنواره مد و لباس فجر رتبه دوم بخش طراحی کیف و کفش را به دست آورده با اشاره به ضرورت وجود جشنواره مد و لباس فجر گفت: اطلاع رسانی جشنواره ضعیف است و بسیاری از افراد از وجود آن خبر ندارند و نمی‌‌توانند در آن شرکت کنند. سال گذشته با توجه به اینکه بخش کیف و کفش برای اولین بار در جشنواره وجود داشت ناهماهنگی‌هایی در زمان‌بندی و ارائه آثار وجود داشت. بنابراین جا دارد در سال‌های آینده توجه بیشتری به بخش کیف و کفش شود تا این بخش رشد کند.

بهرمند ادامه داد: در جشنواره مد و لباس طراحان زیادی حضور دارند و با تولیدکنندگان آشنا می‌شوند و طرح‌های جدید، روش‌های جدید و متنوع را می‌بینند. اما با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره اگر شرکت کنندگان خارجی هم در این بخش حضور داشته باشند به رشد آن کمک می‌کند.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)