اسماعیل عباسی دایره‌المعارف عکاسی را تالیف کرد

همزمان با آغاز ترجمه و تالیف جلد سوم فتوژورنالیسم

اسماعیل عباسی دایره‌المعارف عکاسی را تالیف کرد

asd

اسماعیل عباسی عکاس مطرح کشور دایره‌المعارف عکاسی را تالیف و آماده انتشار کرد.

اسماعیل عباسی در این خصوص به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: کار روی دایره المعارف عکاسی را به پایان رسانده‌ام و در حال حاضر در حال مذاکره با ناشرین برای چاپ آن هستم.

او افزود: از آنجا که اصولا دایره المعارف‌ها کتاب‌های سنگینی هستند، انتشار آن‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد به همین دلیل با ناشرین مختلف برای انتشار آن در حال رایزنی هستم.

مولف سلسله کتاب‌های ویدئو ژورنالیسم درباره محتوای این دایره المعارف اظهار کرد: پیش از این کتاب فرهنگ عکاسی را نیز تالیف کرده بودم که با توجه به اینکه یک فرهنگنامه بود درج بعضی از مطالب در آن امکان‌پذیر نبود برای همین تصمیم گرفتم به مباحثی از جمله زندگینامه عکاسان که در آن کتاب درج نشده بود و در قالب دایره المعارف می‌گنجید در کتاب حاضر بپردازم. همچنین به این علت که در زمان تالیف فرهنگ عکاسی شیوه دیجیتال به اندازه امروز گسترش پیدا نکرده بود در فرهنگ عکاسی به آن نپرداختم و اکنون در دایره المعارف عکاسی به تفصیل از آن سخن گفته شده است.

عباسی در پایان از تالیف دیگرش در زمینه عکاسی خبر داد و گفت: جلد سوم از مجموعه ویدئوژورنالیسم را که اثری ترجمه-تالیفی است به تازگی شروع کرده‌ام که در ادامه مباحث جلدهای پیشین است و از آنجا که تنها منبع ایرانی در رابطه با مالتی مدیا در عکاسی محسوب می‌شود می‌تواند برای علاقمندان به هنر عکاسی مفید واقع شود.

قرار است به زودی از اسماعیل عباسی به عنوان هنرمندی که در آموزش و تامین منابع مطالعاتی عکاسی در ایران سهم به سزایی داشته تجلیل شود که اخبار آن متعاقبا منتشر خواهد شد

منبع خبر: هنرآنلاین

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.