نمایشگاه پوستر حماسه ۹دی بر اساس بیانات رهبری است

هنرهای تجسمی

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در مراسم افتتاح نمایشگاه پوستر حماسه ۹دی در حوزه هنری گفت: حضور مردم بابصیرت و آگاه به رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز در حماسه عظیم ۹دی سال ۱۳۸۸ و دیگر وقایعی که دشمن برای سلب عزتمندی ملت ایران کمین کرده است، همانند روزهای پرافتخار انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با توجه به آغاز به کار نمایشگاه پوستر حماسه 9دی در حوزه هنری گفت: نمایشگاه حماسه 9دی با 80اثر از هنرمندان سراسر کشور از سوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری راه‌اندازی شده است. این آثار در ارتباط با وقایعی است که در 9دی‌ماه سال 88 مردم ایران با آن روبه‌رو شدند؛ وقایعی که شبیه به آن را در روزگار دشوار مبارزات انقلاب اسلامی و یا جنگ تحمیلی تجربه کردیم. چرا که از لحاظ عظمت حماسی به دوران حماسه‌سازان انقلاب شباهت داشت و از لحاظ جنگ تحمیلی به مبارزات ما علیه ارتش کفر شباهت دارد.
وی افزود: حضور مردم بابصیرت و آگاه به رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز در حماسه عظیم 9دی و دیگر وقایعی که دشمن برای سلب عزتمندی ملت ایران کمین کرده است، همانند روزهای پرافتخار انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.
شجاعی‌طباطبایی در ادامه با اشاره به محتوا و تکنیک پوسترهای این نمایشگاه گفت: پوسترهای نمایشگاه حماسه 9دی که این روزها در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان است با توجه به مفاهیم بیانات رهبری در مورد حماسه 9دی طراحی شده است.
چهره سال هنر انقلاب کشور افزود: پوستر پیام‌رسانی سریعی برای مخاطب دارد و آثار ارائه شده در این نمایشگاه هر کدام به‌نوعی پیام واضحی از دسیسه‌ها و حضور مردم و شکست دسیسه‌گران دارد.
وی در مورد هنرمندانی که آثارشان را برای نمایش به این نمایشگاه ارائه کردند، گفت: نمایشگاه حماسه 9دی میزبان آثار هنرمندانی از سراسر کشور از جمله همدان، مشهد، یزد و اصفهان است. در حوزه گرافیک و طراحی پوستر، شهرستان‌ها از تهران پیشی گرفته‌اند. بسیاری از شهرستان‌ها جوانان خوش‌ذوق و هنرمندی دارند که کارهای فاخر و قابل قبولی را طراحی می‌کنند و ما بسیار خوشحالیم که این جوانان با توانایی بالا در کنار هنرمندان پیش‌کسوت‌مان می‌درخشند.
وی افزود: اساتید هنرمند تهرانی شامل احمدرضا دالوند، محمدحسین نیرومند و مسعود نجابتی نیز سهم قابل توجهی در برگزاری این نمایشگاه و ارائه آثار تولیدی خود به مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برای به نمایش گذاشتن در نمایشگاه پوستر 9دی دارند.
یادآور می‌شود، مراسم بازگشایی این نمایشگاه با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس سازمان حوزه هنری انقلاب اسلامی، ناصر فیض، علیرضا قزوه، احمدرضا دالوند، محمدحسین نیرومند، مسعود نجابتی و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.
گفتنی است نمایشگاه پوستر حماسه 9دی تا روز 20 دی‌ماه همه روزه (به‌غیر از ایام تعطیل) از ساعت 9 تا 19 در گالری «ابوالفضل عالی» حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع : سوره هنر

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)