آغاز بخش صحنه‌ای سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در کرج / اعلام برنامه‌های فجر استانی

آغاز بخش صحنه‌ای سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در کرج / اعلام برنامه‌های فجر استانی ؛بخش صحنه‌ای سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 19 دی‌ماه در استان البرز آغاز می‌شود.

هنرمندان استان‌های سراسر کشور همیشه نقشی غیرقابل انکار در هنر این سرزمین و ایجاد جریان‌های هنری داشته‌اند. سی‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری در این دوره همزمان با تهران در شش استان کشور برگزار می‌شود. بر همین اساس بخش صحنه‌ای جشنواره سی‌و چهارم از روز شنبه 19 دی‌ماه در شهر کرج، استان البرز آغاز و در ادامه در استان‌های بوشهر، یزد، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی برگزار و اول بهمن ماه به تهران خواهد رسید.

 

نامگذاری سالن اصلی تئاتر شهر البرز به نام داوود فتحعلی بیگی 

ابراهیم شریفی دبیر جشنواره فجر استان البرز با ارائه توضیحاتی در مورد برگزاری این جشنواره در استان البرز گفت:جشنواره فجر استانی از 19 دی‌ماه کار خود را در استان البرز آغاز می‌کند و بعد از آن در سایر استان‌ها برگزار و نهایتا به تهران می‌رسد.

شریفی با بیان دقیق جزئیات برگزاری جشنواره سی و چهارم فجر در استان البرز خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه شنبه 19 دی ماه با برپایی نمایشگاه عکس، نمایشگاه تخصصی کتاب و نام‌گذاری سالن اصلی تئاترشهر به نام استاد داوود فتحعلی بیگی آغاز می‌شود.

او افزود: طی این روزها، هر روز میزبان دو نمایش خواهیم بود که هر کدام از این آثار دو اجرا خواهند داشت.

افتتاح نمایش‌ها با اجرای تئاتر خیابانی علی نوریان خواهد بود. بعد از آن نمایش “صبح بخیر” به کارگردانی سیروس همتی از تهران در سالن اصلی تئاترشهر کرج و “دانه کفترهام نذری است” به کارگردانی کاوه مهدوی از تهران در پلاتو حیاط مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز به صحنه می‌روند.

یکشنبه 20 دی‌ماه، نمایش “یک قبیله تنهایی” به کارگردانی امین فرهی از خراسان شمالی در پلاتو حیاط مهر اداره ارشاد فرهنگ البرز و “عزازیل” به کارگردانی محمد شاکری از خراسان شمالی در مجموعه تئاترشهر کرج اجرا خواهند شد.

همچنین جشنواره روز دوشنبه 21 دی‌ماه میزبان نمایش‌های “مشترک مورد نظر” به کارگردانی کامران شهلایی از کرمانشاه و “نوبت یعنی بعدی” به کارگردانی مرتضی شاه کرم از تهران در مجموعه تئاترشهر خواهد بود.

سه‌شنبه 22 دی ماه نیز نمایش “رام کردن زن سرکش” به کارگردانی افشین سخایی‌فر از البرز به عنوان آخرین اجرای جشنواره در سالن استاد سیروس صابر به صحنه می رود. مراسم اختتامیه نیز ساعت 18 در همین سالن برپا خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر آمادگی استان البرز در برگزاری جشنواره تئاترفجر خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی نهادها چون استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش و… تمام توان خود را به کار بسته اند تا این رویداد هنری به بهترین نحو ممکن برگزار شود. امید است بتوانیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

برنامه فجر استانی در 6 استان کشور

حسن رونده یکی از کارشناسان امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی با اعلام برنامه‌های استان‌های حاضر در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جشنواره‌های استانی به زودی در استان‌های البرز، بوشهر، یزد، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی برگزار می‌شود و استان البرز نخستین برگزار کننده جشنواره خواهد بود.

او بیان کرد: استان بوشهر دومین استان میزبان جشنواره است. این استان جشنواره خود را از 22 تا 26 دی ماه برپا خواهد کرد. در این مدت نمایش‌های “رابینسون کروزوئه” از استان تبریز، “دانه کفترهام نذریه” از تهران، “هفت خوان هملت” از اصفهان، “متاستاز” از تهران و “سرگیجه” از تهران اجرا خواهند داشت. علاوه بر این آثار برگزیده استان نیز به صحنه خواهند رفت.

کارشناسان امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی با معرفی سومین استان برگزار کننده خاطرنشان کرد: یزد سومین استان برگزارکننده این رویداد هنری طی روزهای 24 تا 27 دی‌ماه خواهد بود. در این استان نمایش‌های “نوبت بعدی”، “سرگیجه”، “متاستاز” و “رابینسون کروزوئه” به صحنه می‌روند. تعدادی از نمایش‌های منتخب استان در جشنواره‌ها مانند “کی گفت آری، کی گفت نه” کار مهران محمودزاده از استان هرمزگان، “ده هزار و یک شب” کار مهرداد علی پور از استان کهکیلویه و بویر احمد هم در این استان اجرا خواهند داشت.

او افزود: 25 تا 28 دی ماه استان فارس میزبانی جشنواره را عهده‌دار خواهد بود. نمایش‌های “رابینسون کروزو”، “متاستاز”، “دانه کفترهام نذریه” در این استان به صحنه خواهند رفت. همچنین نمایش “کروکودیل” به کارگردانی رامین ریاضی از آذربایجان شرقی، “روز دربی، شب که شد” به کارگردانی مرتضی تقی‌زاده از شهریار تهران، “کسوف” به کارگردانی روح الله کیخواه شهری از استان سیستان و بلوچستان به عنوان آثار برگزیده استانی در فارس اجرا می شوند.

رونده با بیان اینکه 25 دی‌ماه میزبانی استان آذربایجان شرقی از جشنواره تئاترفجر آغاز می شود اظهار کرد: این جشنواره از 25 تا 29 دی ماه برپا می‌شود و نمایش‌های “رعنا” به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، “سلطان مار” از جمهوری آذربایجان به کارگردانی خیرالله تقیانی پور، “نمایش “رابینسون کروزوئه”، “تنها راه ممکن” کار عباس عطارپور از استان قزوین، “ندآ” به کارگردانی محمد قاسمی از استان همدان نیز در این جشنواره اجرا خواهند شد.

او با اشاره به آخرین استان برگزارکننده بیان کرد: خراسان رضوی از 26 تا 29 دی ماه برگزارکننده فجر استانی خواهد بود. در طی این مدت نمایش های “صبح به خیر فرمانده” کار سیروس همتی، “رعنا” کار علیرضا کوشک جلالی، “نوبت یعنی بعدی” کار مرتضی شاه کرم، “سلطان مار” به کارگردانی خیرالله تقیانی پور اجرا خواهند شد. همچنین نمایش های “غریبه ای از دریا” کار رضا پور تراب زاده از استان گلستان، “مالیخولیا” کار علی اکبر حق پناه از مازندران نیز اجرا می شوند.

او خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه برگزاری نمایشگاه عکس تئاتر و کتاب مجله نمایش در تمامی استان‌ها و برنامه‌های اجرایی ویژه آنها خواهد بود.

رونده تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال تئاتر قرار داریم، تمام بخش‌ها و مسئولان برگزار کننده جشنواره تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا تمام رویدادها به بهترین نحو شکل بگیرد.

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)