اجرای موسیقی شاد آذربایجانی در تالار وحدت / گردهمایی آذری‌ها با ساری گلین

کنسرت موسیقی شاد آذربایجانی گروه “ریحان” به خوانندگی آیهان شب گذشته (۳ اسفند ماه) در تالار وحدت یک سئانس برگزار شد.

گردهمایی آذری زبان‌ها

وقتی وارد تالار وحدت شدیم ابندا دسته‌های گل در جای جای سالن چشم‌مان را جلب کرده و بعد از آن حضور قشر کثیری از آذری زبان‌ها در سالن بود که می‌توانستیم از چهره‌هایشان برق شادی از حضور در این برنامه را دید.

افتخار حضور در تالار وحدت

این کنسرت مانند دیگر کنسرت‌ها نبود و روالی صمیمی در پی گرفته بود چرا که در ابتدا یاشار آذرتاش تهیه‌کننده این کنسرت روی سن آمد و گفت: امروز برای ما اجرا در تالار وحدت یک افتخار بی‌نظیر است و خیلی خوشحالیم که در اینجا میزبان مهمانانی از آذربایجان و البته فارسی زبانان هستیم.

سپانسر یک جراح پلاستیک

اسپانسر این برنامه (امیر آزادی جویا) که خود نیز آذری بود بعد از تهیه‌کننده روی سن آمد و گفت: برای من که یک آذری هستم هم مایه افتخار است که پیش همشهری‌های خودم باشم و با هم به یک موسیقی آذری گوش بدهیم.

او افزود: قصد داشتم تا در این کنسرت از بیزینسم که جراحی پلاستیک هست استفاده کنم اما با دیدن این گروه و عشق‌شان از این کار صرفنظر کردم.

میرطاهر مظلومی در نقش کارگردان

این هنرمند با زبان شیرین آذری با حضار خوش و بش کرد و بعد از معرفی مهمانان ویژه برنامه گفت: امروز میزبان دو قشر فارسی و آذری زبان هستیم که به هر دو خوشآمد می‌گویم.

او افزود: امروز صبح وزیر ارشاد در یک جلسه دوستانه محبت خود را نسبت به ما  ابراز کردند و همچنین جناب علی مراخانی معاون هنری نیز لطف ویژه‌ای نسبت به ما روا داشتند که جا دارد از هر دوی این عزیزان تشکر کنم.

و بالاخره آیهان آمد

بعد از صحبت‌های طولانی عوامل برگزار کننده با تشویقات مکرر خواننده گروه (آیهان) روی صحنه آمده و قطعه “سن سیز” را اجرا کرد و بعد از اجرای این قطعه از سوپرایز برنامه که حضور گروه کودکان برای اجرای حرکات فولکلوریک بود رونمایی کرد.

قطعات اجرایی

در شب گذشته قطعات: کوچه‌لر، ساری گلین ، پریباخ،، من سنه نی نمی‌شم، بیر عالم سن سارگلین، قره‌گوز، آغلاما، ریحان، آیریلیق و چند قطعه فولکلور دیگر نیز اجرا شد.

ما آذری‌ها مهمان دوست هستیم

در انتهای برنامه آیهان از مهمان دوستی آذری‌ها گفت: ما آذری‌ها به مهمان نوازی شهرت زیادی داریم و امروز با اجرای قطعه “آیریلیق” می‌خواهم این مهمان نوازی را به شما نشان دهم و این قطعه شاد را اجرا کرد.

او همچنین بعد از پایان این قطعه گفت: بلیت‌های کنسرت ۵ روز مانده به اجرا تمام شد و شما به ما عشقتان را ثابت کردید.

مهمانان ویژه

این کنسرت میزبان تعداد کثیری از هنرمندان بود که خود ریشه آذری نیز داشتند افرادی نظیر: بهمن هاشمی، جلیل، مارال و مونا فرجاد، ارسلان قاسمی، آتش تقی‌پور، بیوک میرزایی، ولی ا.. مومنی، کیهان ملکی،  منوچهر علی‌پور و.. مهمان ویژه شب گذشته بودند.

منبع خبر : هنر آنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.