بهترین متن لوح تقدیر برای روز معلم


خلاصه:
اهدای لوح تقدیر به معلم‌ها یکی از رایج‌ترین اقدامات مدیران مدارس در این مراسمات است. لوح تقدیرهای که با نوشتن متن‌های دلنشین که در شأن معلمان باشد، احساس خوشایندی در این قشر پرتلاش و فرهیخته جامعه می‌تواند ایجاد کند. حالا اگر به فکر سفارش لوح تقدیر هستید اما نمی‌دانید از چه متنی برای روز معلم و تجلیل از مقام آن‌ها استفاده کنید ما در ادامه برای شما چند نمونه از بهترین و ادبی‌ترین متن‌ها را می‌آوریم.
کلمات کلیدی: متن لوح تقدیر، لوح تقدیر، روز معلم
 
به راستی که معلم، پدر و مادر دوم انسان است، ارزش معلم آنقدر زیاد است که در بسیاری از متون دینی ما نیز سفارش‌های بسیاری درباره تجلیل از مقام معلم به عمل آمده است. تمام دوران کودکی همه ما با معلمانی رقم خورده است که امروز یاد و خاطره آن‌ها برای ما به یادگار مانده است. یکی از روزهای پرهیجان برای هر دانش‌آموزی روز معلم است، از چندی قبل از فرارسیدن این روز دانش‌آموزان در پی یافتن بهترین هدیه برای معلم خود هستند. در این روز نه فقط دانش‌آموزان بلکه مدیران مدرسه نیز در روز معلم مراسمی برای تجلیل از مقام آن‌ها در مدارس و مناطق برگزار می‌کنند. اهدای لوح تقدیر به معلم‌ها یکی از رایج‌ترین اقدامات مدیران مدارس در این مراسمات است. لوح تقدیرهای که با نوشتن متن‌های دلنشین که در شأن معلمان باشد، احساس خوشایندی در این قشر پرتلاش و فرهیخته جامعه می‌تواند ایجاد کند.
 حالا اگر به فکر سفارش لوح تقدیر هستید اما نمی‌دانید از چه متنی برای روز معلم و تجلیل از مقام آن‌ها استفاده کنید ما در ادامه برای شما چند نمونه از بهترین و ادبی‌ترین متن‌ها را می‌آوریم.
***
به نام خداوند جان و خرد
معلم عزیز سرکار خانم ……….
سپاس خدای متعال را که در پرتو انوار الهی خود نور دانش بر دل شما عزیز گرامی انداخت تا با آموزش فرزندان این سرزمین بر قله‌های ایثار و استقامت ایستاده و نسیم علم و دانش را بر روح شکوفه‌های این مرز و بوم بنوازید و روح طراوت و زندگی را با قلم آموزگاری بر جان‌های خسته و ناآگاه نقاشی کنید. ای معلم عزیز، سپاس از تو که به ما آموختی چگونه در دریای جهل و نادانی سوار بر کشتی علم و دانش و آگاهی شویم و به سلامت از این مسیر با دلسوزی تو عبور کنیم. معلمی شغل انبیاست چراکه انبیا به دنبال رشد انسان‌ها بودند و چه چیزی بالاتر از رشد انسان‌ها.  از اینرو خرسندیم که به پاس مهربانی و لطف شما معلم عزیز این لوح تقدیر را تقدیم شما کنیم.
***
بسمه تعالی
معلم عزیز جناب آقای ……………..
معلمی تاباندن نور در جاده‌های سوت و کور و ظلمانی جهل است و کشیدن دست محبت بر سر فرزندانی است که قرار است آینده خود و سرزمین خود را رقم بزنند. از تو سپاسگذاریم که در این مسیر هدایت همچون راهنمایی آگاه حرکت کردی و به حرکت درآوردی و به همان مسیری که راه انبیا و امامان معصوم است راهنمایی کردی. بیرون آمدن از منجلاب جهل و نادانی و بالا رفتن به سوی فلاح و رستگاری را با سلاح ایمان به فرزندان این کشور آموختی که باید زنجیر اسارت را پاره کرده و فریاد آزادگی بر آورد.
درور بر تو معلم عزیز که همواره از شما آموختیم.
***
خانم/ آقای …………
معلم محترم کلاس ………… حالا که روز معلم فرارسیده با شادی و ذوقی فراوان، یک گلستان گل تقدیم تو باد که با زحمات بی‌دریغ خود راه دانش را همواره کردی. زبان در در برابر بزرگی شما قاصر از گفتن کلمات و جملاتی برای تقدیر و تشکر است و از آنجایی که کار شما فرازمینی است نمی‌توان قدری برای مشخص کرد. امید است در سایه الطاف الهی با ادامه این مسیر، نور دانش بر جان‌های ناآگاه تابانده و در این مسیر موفق باشید.
به همین مناسبت و با فرارسیدن روز معلم با تقدیم این لوح تقدیر، این روز را به شما تبریک می‌گوییم.
 
***
استاد گرامی…..
از آنجایی که رشد و توسعه با پرورش استعدادهای علمی مسیر است، بی تردید تلاش شما در این مسیر در جهت اعتلای سطح علمی کشور، حرکتی پرافتخار است که با هیچ جمله‌ای قابل توصیف و با هیچ هدیه‌ای قابل تقدیر نیست. با همت استادانی همچون شما لباس اعتبار بر تن این کشور پوشانده شده است. روح جستجوگر استادان و معلمان این مرز و بوم بذر دانش را در زمین بایر ناآگاهی کاشت تا امروز جوانه‌های فعالیت علمی جوانان این کشور از این زمین بیرون بزند. به پاس خدمات و مجاهدت‌های علمی شما استاد گرامی این لوح تقدیر به شما تقدیم می‌شود.
رئیس دانشکده ………….
***
تویی آن گوهر پاکیزه که در عالم قدس
ذکر خیر تو بود حاصل تسبیح ملک
معلم عزیزم…….
سپاس از تو که به ما درس ایمان و آزادگی دادی و آموختی که با دانش می‌توان چرخ نیلوفری را به زیر کشید و اعتلای انسانی را رقم زد. تو همچون باغبانی در سرزمین عشق، گل کاشتی و درخت بی‌جان علم را با روح آگاهت آبیاری کردی. هزاران درود با عشق و ارادتی خاضعانه محضر شما باد که با مهربانی و مهر روشنی بخش زندگی فرزندان این دیار بودید. فرارسیدن روز معلم را به شما تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم در ادامه این مسیر موفق باشید. بی‌شک گام نهادن در این راه، سعادت و افتخاری است که جان‌های آگاهی همچون شما توفیق دریافت آن را داشته است.
روزت مبارک
مدیر مدرسه …………..
***
خانم/ آقای …………….
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)؛ خداوند متعال را شاکریم که نعمت قدردانی از شما را ارزانی ما داشت، شما با تلاش صادقانه و بی وقفه خود در تربیت دانش‌آموزان، مسئولیت پذیری را معنا کردید و نوید بخش آینده‌ای بهتر برای کشور عزیزمان شدید. آموزش انسان‌های موفق و باانگیزه و تربیت انسان‌های پاک‌نیت و توانمند توفیقی است که نصیب شما شده است. هزاران هزار درود بر شما که با محبت و اخلاص تصویری دلنشین از علم اندوزی بر وجود دانش آموزان کشیدید.
ضمن تبریک روز معلم خدمت شما معلم عزیز و آروزی بهروزی و شادی برای، این لوح یادبود را خدمت شما تقدیم می‌کنیم.
***
معلم گرامی
سرکار خانم ……
این لوح تقدیر به پاس زحمات و خدمات شما و به مناسبت فرارسیدن روز معلم تقدیم شما می‌شود که با جوهر کلام، کاغذ جان را با خط عشق پر کردید و نور را بر تاریکی جهل پاشیدید و رونق بخش معرفت انسانی گشتید. درود بر شما که توانستید با دانش بخشی به دانش آموزان، حیات طیبه را معنی کنید و با راهنمایی به سوی ایمان که در پرتوی علم اندوزی حاصل می‌شود، به سوی حقیقت راهنمایی کنید. خوشحالیم که توانستید با مهر و مهروزی و محبت، نویدبخش روزهای خوب برای این کشور شوید و در پرتوی عنایات خداوند متعال در قله‌های افتخار و سعادت بایستید.
شمع وجودتان تابنده و نورانیت دلتان پاینده
مدیر آموزش و پرورش منطقه

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۴ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)