خرید تریبون و نکاتی قبل از آن

تریبون

خرید تریبون و نکاتی قبل از آن

تریبون از نظر تئوری همه سخنرانی ها با یک نوع تریبون انجام می شوند، اما در حقیقت هر کدام ویژگی خاص خود را دارند که با توجه به سلیقه و هدف و فضایی که در آن سخنرانی می کنیم، تعیین می شوند. به همین علت در این مقاله ویژگی هایی که در زمان خرید تریبون باید به آن دقت کنید معرفی شده تا بتوانید سریعتر و بهتر انتخاب کنید.

نکاتی که قبل از خرید تریبون باید به آن توجه کنیدنوع روکش تریبون

این سازه معمولا با انواع مختلفی از پوششهای چوبی در رنگهای مختلف طراحی می شود. گاهی نیز با پلاستیک و در معدود مواردی هم با پارچه پوشش داده می شوند.اگر می دانید کجا می خواهید سخنرانی کنید، می توانید ظاهری متناسب با آن فضا برای طراحی تریبون خود انتخاب کنید. چوب ها یک جلوه کلاسیک به کار می دهند و پلاستیک و اکریلیک جلوه مدرن ایجاد می کنند. اگر از تریبون خود در فضاهای مختلفی استفاده می کنید می توانید رنگهای خنثی را انتخاب کنید که تقریبا در هر جایی قابل استفاده هستند.

نوع روکش تریبونوزن و قابلیت حمل تریبون

حتما قبل از خرید از وزن و قابلیت حمل یا غیر قابل حمل بودن آن اطمینان حاصل کنید. برخی از این تریبونها قابلیت حمل در ماشین هم دارند و به راحتی می توانید آن را به محل سخنرانی ببرید. معمولا این نوع تریبون به صورت یک کیف جمع می شود. البته دقت کنید که خیلی کوچک نباشد و امکان قرار دادن کاغذ و کتاب و لپ تاپ روی آن وجود داشته باشد.

وزن و قابلیت حمل تریبونقفسه و فضای نگهداری

تریبونهای میزی که قابل حمل هستند و فضای نگهداری یکپارچه دارند بسیار کاربردی هستند. قفسه های قابل دسترسی در داخل یک تریبون امکان استفاده راحت از رایانه ها و نگهداری کتاب و نوشته ها را فراهم می کند. می توان اقلامی که در آن زمان نمی خواهید به کار ببرید را در قفسه های پایینی نگه دارید. پس قبل از خرید دقت کنید که آیا چنین ویژگی مورد نیاز شما هست یا خیر.

سیستم PA

بسته به اندازه اتاق یا فضایی که می خواهید در آن سخنرانی کنید، ممکن است به تقویت صدای خود نیاز داشته باشید. سخنرانی با استفاده از تریبونهای قابل حمل که سیستم داخلی PA دارند و به راحتی در دسترس هستند گزینه مناسبی هستند، این سیستم ها شامل میکروفون، تقویت کننده صدا و بلندگو هستند. اگر فضایی که در آن سخنرانی می کنید کوچک است یا اینکه از قبل سیستم PA دارید، نیازی به این سیستم ندارید.

طراحی برخی تریبونها به گونه ای است که از قبل یک محفظه برای سیستم دارند و اگر شما سیستم جداگانه  خریداری نمودید می توانید روی آن اجرا کنید و آن را ارتقا دهید.

سیستم PA داخلی می توانند از 8 وات یا 50 وات نیرو داشته باشد. قدرت سیستمی که می خواهید بخرید به تعداد مخاطبان و پیکربندی اتاق و فضایی که در آن برای سخنرانی خود استفاده می کنید بستگی دارد.

همیشه بهتر است از سیستم های کم مصرف استفاده کنید، زیرا افزایش حداکثر میزان صدا می تواند منجر به اعوجاج و اضافه بار شود. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، اگر در مورد نیازهایی که در آینده با آن روبرو هستید مطمئن نیستید، بهتر است یک تریبون با حداقل 25 وات نیرو تهیه کنید.

سیستم PAنوع میکروفون

معمولا میکروفون به سیستم PA متصل است. در حالت ایده آل، چنین میکروفونی باید از قسمت نصب شده قابل جدا کردن باشد و دارای یک سیم بلند برای تسهیل راه رفتن در پشت میز یا تخته باشد. اگر می خواهید میکروفن را در حین جلسه در دست بگیرید، میکروفن دستی بی سیم مناسب تر است. در موارد دیگر، میکروفون هندزفری می تواند مناسب باشد.

اگر در حال حاضر به میکروفون بی سیم نیازی ندارید ولی بعدها شاید به آن نیاز پیدا کنید از تریبونی استفاده کنید که میکروفون آن قابلیت بی سیم شدن داشته باشد.

نوع میکروفونسیستم های چند رسانه ای

اگر می خواهید تصاویر بصری یا صوتی را به سخنرانی های خود اضافه کنید، به یک میز تریبون با PA داخلی احتیاج دارید. اما برای اتصال اجزایی مانند دستگاه پخش سی دی، پروژکتور یا رایانه نیز باید ورودی کمکی داشته باشید. بعلاوه، امکان اتصال بلندگوها و میکروفونهای اضافی بسیار مفید است، بنابراین بررسی کنید که چه تعداد ورودی میکروفون و جک بلندگو برای سخنرانی های خود می خواهید.

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.