سوزن‌دوزی بلوچ در تهران به نمایش درمی‌آید

مجموعه‌ای از سوزن‌دوزی‌های زنان بلوچ از 25 تا 27 خردادماه در موزه عروسک‌های ملل برگزار می‌شود.

زینب نوروزی قصد دارد نمایشگاهی از آثار سوزن‌دوزی زنان بلوچ را در تهران برگزار کند. در این نمایشگاه که “گوهر از دست رفته” نام دارد مجموعه‌ای از سوزندوزی‌های نفیس بلوچستان به نمایش در می‌آید.

زینب نوروزی برادرزاده مهتاب نوروزی مشهورترین سوزن‌دوز بلوچستان ایران است که در ۲۴ تیر ۱۳۹۱ درگذشت و تعدادی از لباس‌های درباری که او در دهه 50 دوخته بود در مجموعهٔ سعدآباد تهران نگهداری می‌شود.

سال 93 هم زینب نوروزی مجموعه‌ای از آثار سوزن‌دوزی خود و زنان بلوچ را در کنار تعدادی از کارهای مهتاب نووزی در فرهنگستان هنر نمایش داد. دست‌آفریده‌های مهتاب نوروزی در نمایشگاه‌های داخل و خارج از ایران بارها به نمایش درآمده و با استقبال زیادی مواجه شده است. کارهای او بارها به فرانسه رفته و در مزون‌های مختلف به عنوان کار تکمیلی لباس‌های فاخر مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

افتتاحیه نمایشگاه “گوهر از دست رفته ” 24 خرداد ساعت 16 تا 20 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به دیدن آثار می‌توانند 25 تا 27 خردادماه از ساعت 10 تا 20 به نشانی خیابان پاسداران، انتهای نگارستان 5 (حاج هادی)، پلاک 4، موزه عروسک‌های ملل مراجعه کنند یا به شماره تلفن 22889401 تماس بگیرند.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.