قوانین و الزامات صندوق انتقادات و پیشنهادات

صندوق-انتقادات-و-پیشنهادات

 

خلاصه:

زمانی که شما کسب و کار تازه‌ای دارید و به اداره آن میپردازید دانستن پیشنهادات و انتقادات در کار شما واقعاً موثر و مفید می‌باشد. بنابراین داشتن یک صندوق انتقادات و پیشنهادات از قوانین و واجبات با یک کسب و کار می‌باشد. شما باید نظرات مشتریان را بدانید و نحوه برخورد با آن‌ها و همچنین برطرف کردن بعضی ایراد ها و بهتر نمودن کسب و کار خود را از آن‌ها دریافت نمایید. نظرات و انتقادات و پیشنهادات مشتریان بسیار ارزشمند بوده و به شما در پیشرفت کارتان بسیار کمک می‌کند.

استفاده از صندوق انتقادات و پیشنهادات الزام قانونی دارد؟

ممکن است بگویید که استفاده از صندوق انتقادات و پیشنهادات غیر ممکن است و نیازی به استفاده از این صندوق را ندارید. اما مواردی در استفاده از صندوق انتقادات و پیشنهادات در کسب و کار وجود دارد که شما باید به آن اهمیت دهید و هر کسب و کار خود را برای بهتر شدن کسب و کار خود از آن استفاده می‌کند‌

کمک انتقادات و پیشنهادات مشتریان به این صورت می‌باشد که شما را به رفع نواقص و عیب ها و حتی اشتباهات موجود در کارتان کمک می‌کند.

صندوق-انتقادات-و-پیشنهادات
صندوق-انتقادات-و-پیشنهادات

 زمانی که یک مشتری این عیب و ایراد های شما را میگوید و از شما ناراضی می‌باشد، شما به تلاش برای رفع آن در کسب و کار خود می‌پردازید. اما زمانی که مشتری ناراضی شما نارضایتی و همچنین عدم رضایت خود از محل شما را بیان می‌کند دقیقا اعلام می‌کند که تقریباً ۲۶ نفر دیگر نیز از محصول شما ناراضی میباشند یعنی یک فرد ناراضی که شکایت می‌کند برابر با ۲۶ فرد ناراضی می‌باشد که هرگز شکایت نکرده اند و همچنین یک فرد راضی که به شما پیشنهاداتی برای بهبود و تشکر برای کار شما ارائه می‌دهد نیز با ۶ نفر دیگر روبرو می‌باشد. بنابراین در این آمار و نظرسنجی مشخص می‌شود که اهمیت فردی که یک نظر مخالف و انتقاد ناراضی دارد برایشان بسیار مهم و مورد نظر باید باشد زیرا چنین فردی با این نظر مخالفت می‌تواند به شکست و ورشکست شدن کسب و کار شما خیلی شما را نزدیک کند. بنابراین استفاده از صندوق انتقادات و پیشنهادها در هر کسب و کاری بسیار اهمیت دارد امروزه به دست آوردن نظر مشتریان به سادگی امکان پذیر است بدین صورت که شما در سایت های بی نظیر اینترنتی و آنلاین می‌توانید نظر افراد نسبت به اعضا و یا حتی شرکت‌ها و یا خدمات آن‌ها را پیگیری کرده و از کسب و کار یک شرکت کسب اطلاع کنید.

چه کسب و کار هایی بیشتر به این صندوق نیازمندند؟

سوال بسیار سختی می‌باشد کدام کسب و کار بیشتر به صندوق انتقادات و پیشنهادات نیازمند می‌باشد که عموما  تمامی کسب و کارها نیازمند یک صندوق انتقادات و پیشنهادات می‌باشند. مدیران برای اینکه کسب و کار خود را رونق داده بهبود بخشند و نواقص آن را برطرف کنند نیازمند چنین صندوق هایی میباشند. اما می‌توان پیشنهاد کرد بیشتر شغل هایی که به خدمات ارائه خدمات و یا فروش جنسی به صورت مستقیم میپردازند برای اطلاع از نظر  مشتریان خود  نیازمند این صندوق می‌باشند. اگر در یک سوپر مارکت و یا یک فروشگاه مواد غذایی وارد شوید مشاهده خواهید کرد بعضی  از افراد از رفتار پرسنل از مواد غذایی نا موجود و….  ناراضی می‌باشند بنابراین بهتر است برای بیان نظرات شان در این فروشگاه یک صندوق انتقادات پیشنهادات وجود داشته باشد که افراد ناراضی و یا رضایتمندی انتقادات و پیشنهادات خود را نوشته و در آن و در صندوق قرار دهند که از این انتقادات و پیشنهادات میتوان در جهت بهبود کسب و کار و همچنین در جهت پیشرفت کار از پیشنهادات و کارهای آن‌ها استفاده کرد. بعضی از کالاهای اینترنتی و فروشگاه‌های اینترنتی در قسمت‌های مختلف فروش خود باید انتقادات و پیشنهادات مشتریان را با قرار دهند تا افرادی که قصد خرید آن محصول را دارند از انتقادات و پیشنهادات یک مشتری بهره مند گردند و بدانند که آیا ایرادات و نواقص آن محصول برطرف شده است و یا مشتری ناراضی  رضایتمند گشته است یا خیر.

صندوق-انتقادات-و-پیشنهادات
صندوق-انتقادات-و-پیشنهادات

 در کسب و کار که با مردم و خدمات به مردم بیشتر ارتباط مستقیم دارد استفاده از صندوق انتقادات و پیشنهادات بسیار ضروری و لازم و همچنین که در قسمت اول این مقاله گفته شد یک قانون الزامی می‌باشد.

آیا این صندوق برای پی بردن به نظریات مشتریان کافیست؟

با توجه به موارد گفته شده و تجربه خود به خوبی می‌دانید در یک کسب و کار  افراد بسیار زیادی ناراضی و افراد بسیار زیاد راضی می‌باشند ولی تعداد کمی از افراد به خود این جسارت را میدهند که در مورد یک کسب و کار نظر دهند و یا پیشنهاد و انتقاد خود را ارائه کنند. بنابراین وجود یک صندوق انتقادات و پیشنهادات با اینکه یک امری ضروری و واجب می‌باشد اما برای پی بردن به نظریات مشتریان  کافی نمی‌باشد و باید از روش های دیگر  برای کسب اطلاع از نظر مشتریان بهره مند شد. خوشبختانه امروز علاوه بر صندوق انتقادات و پیشنهادات در بیشتر کسب و کارها که به صورت آنلاین و اینترنتی فروش دارند و به ارائه اجناس و اقلام به مردم میپردازند در قسمت فروش اجناس خود از قسمت‌های نظریات مشتریان و انتقادات و پیشنهادات آن‌ها استفاده می‌کنند این موارد نیز  بسیار عالی و مناسب برای دریافت نظر مشتریان و دریافت انتقادات و پیشنهادات آن‌ها می‌باشد. ولی چرا پیشنهادات و انتقادات  در یک کسب و کار  بسیار مهم بوده و تنها یک صندوق برای  پی بردن به نظر مشتریان در کسب و کار مفید نمی‌باشد. در واقع کسب و کار  موفق  در صورتی دارای  پیروزی های روز افزون خواهد بود که به نظریات مشتریان اهمیت دهد و نارضایتی های آن‌ها را برطرف کند و به دنبال رضایت مشتریان می‌باشد. البته بازاریابی و توصیه دیگران در موفقیت کسب و کار نیز بسیار پر اهمیت میباشد. نظرات مشتریان انتقادات و پیشنهادات آن‌ها باعث می‌شود که ما کار خود را بهبود ببخشیم و در آن پیشرفت کنیم. در واقع هر مشتری با انتقادی که از ما می‌کند ناخواسته ما را به سمت پیشرفت و جلوگیری از ورشکستگی راهنمایی و هدایت می‌کند و باید از آن‌ها قدردانی نمود. بنابراین استفاده از یک صندوق برای پی بردن به نظر مشتریان تنها کافی نیست و گاهی باید  نظرسنجی های عمومی را در مورد کسب و کار خود از مشتریان و کسانی که از جنس ما استفاده می‌کنند برگزار کنیم که با وجود اینترنت و سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی بسیار راحت و در دسترس می‌باشد.

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)