فروش 10 تابلوی نفیس از آثار نصراله افجه‌ای

13931220000621_PhotoA

این بازارچه ۲۱ و ۲۲ اسفند با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) و کارآفرینان از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

 آثار استاد افجه‌ای با چاپ نفیس روی بوم توسط موسسه فرهنگی و هنری کارنامه در این بازارچه ارایه می‌شود و درآمد حاصل از فروش آن صرف امور خیریه خواهد شد.

بازارچه سمن‌ها و کارآفرینان توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به منظور بهبود کیفیت زندگی شهری و توانمند‌سازی خانواده‌های آسیب‌پذیر برگزار می‌شود. در این بازارچه ۵۰ سازمان مردم‌نهاد، محصولات خانواده‌های توانمند‌شده را در قالب ۶۱ غرفه در عمارت مسعودیه تهران ارائه خواهند کرد. عمارت مسعودیه در میدان بهارستان، خیابان اکباتان قرار دارد.

نصراله افجه‌ای در سال ۱۳۱۲ در تهران به دنیا آمده است. او که یکی از خوشنویسان بنام ایرانی و از چهره‌های ماندگار در عرصه نقاشی‌خط است، تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و موفق به دریافت دیپلم هنری شد.

استاد افجه‌ای از سال ۱۳۵۲ تاکنون ۷ نمایشگاه انفرادی برپا کرده و در چند نمایشگاه گروهی نیز آثارش را به نمایش گذاشته است. در چند دهه تمرکز اصلی او بر هنر خطاطی بود و هنر خود را با استفاده از تکنیک‌ها و مواد مختلف و متنوع ارائه کرد.

استاد افجه‌ای در ادامه فعالیت‌های هنر خود به سراغ نقاشی رفت و پس از برخورداری از مهارت در هر دو هنر نقاشی و خطاطی، در زمینه خلق تابلوهای نقاشی‌خط همت گمارد. وی در میان خوشنویسان نسل اول ایرانی که به سمت نقاشی‌خط سوق یافته است، در زمینه ترکیب‌بندی و بهره‌گیری از ابزار خوشنویسی و نقاشی دست به نوآوری‌های بدیعی زده است که آثار او را نسبت به دیگر هنرمندان این رشته متمایز می‌کند.

استاد نصراله افجه‌ای تاکنون موفق به دریافت نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است. همچنین او در هفتمین همایش چهره‌های ماندگار که در آبان ۱۳۸۷ برگزار شد، به عنوان چهره ماندگار رشته خوشنویسی برگزیده و معرفی شد.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.