مجسمه‌ های زهرا محسنی در ساربان

نمایشگاه مجسمه‌ های زهرا محسنی با عنوان «من هم رویای یک رویا را دیدم» اول خرداد در گالری ساربان گشایش می‌یابد.

در دنیای هنر، جایی که مرز واقعیت و رویا گستره‌ای است بی‌تعریف، زهرا محسنی هنرمند جوان و رویاپرور گامی بدیع در طرح رویای یک رویا نهاد. اولین نمایشگاه انفرادی او در گالری ساربان حاصل رویایی است که این هنرمند پس از تجربه حضور خود در مجموعه «آثار برتر شاگردان تناولی» در فرهنگسرای نیاوران در ذهن پروراند.

نمایشگاه مجسمه «من هم رویای یک رویا را دیدم» مجموعه‌ای است از ۹ «سر انسان امروز» که در سبک هنرمندان معاصر و مطرح پاپ‌آرت دنیا ساخته شده‌اند. هنرمندانی همچون کوزاما، کونز، فونتانا، وارهول، هرتس و بنکسی. در کنار این آثار، اثری متفاوت از دیگر آثار نیز موجود است که نمادی از انسان امروزی است که کاملا ماشینی شده و پایان را به بیننده نشان می‌دهد.

زهرا محسنی مجسمه‌ سازی را از سال ۱۳۸۸ با نظارت استاد بزرگ هنر معاصر ایران پرویز تناولی آغاز کرد و با راهنمایی‌های ایشان اثر «سر انسان امروز» را خلق و به معرض نمایش گذاشت.

«سر انسان امروز» یا «(Human Of Today’s Head (HOT»، ترکیبی است از قطعات ماشین‌های فرسوده در بخش‌هایی از یک سر انسان که با جنس فایبر گلاس ساخته شده است. این اثر بیانگر داستان قدیمی ماشینی شدن انسان امروز است و نوعی اعتراض به آن. شاید بتوان گفت ژازه طباطبایی که استفاده از قطعات ماشین در مجسمه با نام او شناخته می‌شود، الگویی مهم در شکل دادن این تندیس بوده است. اما استفاده از فایبر گلاس به عنوان زمینه اصلی کار و قرار دادن قطعات ماشین به عنوان اجزا مهم سر، کار این هنرمند را وارد دنیایی جدید نسبت به آنچه در گذشته در این سبک اجرا شده است می نماید.
نمایشگاه «من هم رویای یک رویا را دیدم»، جمعه اول خرداد ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا ۱۰ خرداد همه روزه بجز سه‌شنبه‌ها ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید «من هم رویای یک رویا را دیدم» می‌توانند به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ مراجعه و یا با شماره ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.

منبع خبر : تندیس مگ

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.