بنى اسدى، عبدى و پوریا و بیست و دومین جشنواره ملی تجسمی جوانان در نیشابور

سه داور صاحب سبك در عرصه‌هاى مختلف تجسمى، دیدگاه‌هاى خود درباره هنرمندان جوان كه این روزها در نیشابور گرد هم آمده‌اند را به هنرآنلاین باز گفتند.

محمد علی بنی اسدی هنرمند تصویرگر، بهمن عبدى هنرمند کاریکاتوریست و سلینا پوریا هنرمند نگارگری دیدگاه‌های خود را درباره برپایی بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان بازگو کردند.

بنى اسدى: امروز با دوره جوانى ما قابل قیاس نیست/ آینده مهم است

محمدعلی بنى اسدى دیگر داور این دوره، ضمن ستایش كار جوانان هنرمند مى گوید:” این جشنواره به صورت کارگاهی برگزار می شود که این خود نقش مهمی در شناخت استعدادها نوجو دارد . این افراد که این روزها در نیشابور مشغول کار کارگاهی هستند در واقع بریده ای از کل جوانان هنرمند هستند که همه آینده دارند و خوب هم کار می کنند ولی آنچه در این میان اهمیت می یابد ادامه راه است . آنها چند روزی کار می کنند،آثارشان داوری می شود ،برگزیده می شوند ولی بعد چه می شود، آن اهمیت دارد.

بنی اسدی که تا کنون آثار جوانان بسیاری را در جشنواره ها داوری نموده ،ادامه داد : وقتی به دوره جوانی خودم باز می گردم ،می بینم فضا بسیار متفاوت شده است. من در شهرستانی زندگی می کردم که با تهران خیلی فاصله نداشت ولی واقعا چیزی در آنجا وجود نداشت، ارتباط با دنیای خارج بسیار سخت و به نوعی از فضای هنری جدا بود و همین مسئله ساز شده بود .به همین د لیل قدیم ترها وقتی اسم شهرستان می آمد ،دل نگران و متاثر می شدم ولی امروز به یمن وسایل ارتباط جمعی فاصله ها کم شده و ارتباط ها بسیار به هم نزدیک است . امروزه افراد در هر جای دنیا با یک کلیک می توانند از نوع نگاه و روش کار کردن یکدیگر آگاه شوند و دیگر فاصله ها اهمیت ندارد و این جای بسی خوشحالی دارد.

بهمن عبدى: جشنواره مسیر حرفه‌اى شدن

بهمن عبدى كاریكاتوریست شاخص، یكى از داوران جشنواره تجسمى جوانان است؛ او مى گوید:مسیر این اتفاقات در نهایت منجر به این می‌شود تا جوانان به بخش حرفه‌ای ‌برسند و برای رسیدن به این مرحله برگزاری جشنواره‌ها تنها راه است، چرا که در این زمینه کسب تجربه می‌کنند. و با ارتباط با داوران و هنرمندانی که به آسانی نمی‌توان آنها را یافت، باعث ایجاد انگیزه، تشویق و راهنمایی آنها می‌شود.

عبدی درباره برگزاری کارگاه کاریکاتور بیان کرد: کارگاه از صبح روز سه شنبه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر آغاز به کار کرده است. این کارگاه با دو موضوع پرتره و موضوعی برگزار می‌شود. در بخش چهره یا پرتره هنرمندان جوان در حال حاضر مشغول به کار هستند و در بخش موضوعی با موضوع سبک زندگی هر کسی از دید خود مسائل را می‌بیند. فعلا هنرمندان جوان در حال اتود زدن روی سوژه‌های خود هستند و در صورتی که اشکالی داشته باشند یا سوالی، به آنها پاسخ می‌دهیم. در نهایت نیز، آثار فردا جمع آوری و تا آخر شب داوری می‌شوند. برخی در این چند سال در جشنواره حضور داشتند و با تجربه هستند و برخی برای اولین بار است که در این جشنواره شرکت می‌کنند. در بخش اجرا نیز بخشی دیجیتال کار می‌کنند و برخی دیگر به صورت دستی کارها را ارائه می‌دهند. فعلا در این بخش راهنما هستیم و در روز آخر اثار را داوری خواهیم کرد.

سلینا پوریا: برپایى رویداد در شهرستان ها خوب است

سلینا پوریا مدرس هنر و داور بخش نگارگری بیست و دومین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درباره این جشنواره به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: برگزاری جشنواره‎هایی از این دست برای هنرمندان جوان بسیار مفید است و به آن‌ها روحیه می‌‏دهد زیرا همه جوانان می‌‏توانند در آن شرکت کنند.

وی درباره این موضوع که آیا رشته نگارگری برای گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال که در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند مناسب است یا خیر اظهار کرد: رشته نگارگری برخلاف آنچه تصور می‌‏شود بسیار آسان است و جوانان علاقه‎مند به راحتی آن را می‌آموزند. بیشتر شاگردان من به همین شکل و با عشق بسیار نگارگری را می‌‏آموزند، نگارگری هنر زیبایی است و جوانان بسیاری به آن علاقه دارند به همین دلیل قرار گرفتن این رشته در جشنواره‎ای که به جوانان تعلق دارد کاملا مناسب است.

این مدرس هنر با بیان این موضوع که لزومی ندارد همه اتفاقات در تهران رخ دهد افزود: برگزاری رویدادهای هنری و جشنواره‎‌ها در شهرهای دیگری به جز تهران موجب می‌‏شود جوانان همه شهر‌ها بتوانند با هم از نزدیك برخورد داشته فضای هنری را تجربه کنند.

گفتنى است بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در رشته‌های نقاشی، طراحی، نگارگری (نگارگری گل و مرغ، تذهیب)، ارتباط تصویری (پوس‌تر)، عکاسی، کاریکاتور (کارتون، چهره)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق) و حجم (آهن، گچ، گل و سفال) برای جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال از ۱۶ شهریورماه در نیشابور برگزار شده است.

بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در دانشگاه هنر نیشابور برگزار شده است.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.