تریبون و ابعاد استاندارد آن

تصویر شاخص تریبون

تریبون و ابعاد استاندارد آن

تریبون ارتفاع یک تریبون چقدر باید باشد؟ عرض آن باید چقدر باشد؟ تریبونهایی که بیش از حد بلند هستند، می توانند سخنران را ناپیدا و تمرکز مخاطب را از بین ببرند. استفاده از یک تریبون با ارتفاع مناسب، از دیده شدن سخنران و ارتباط و تعامل با مخاطب اطمینان حاصل می کند، به خصوص اگر دانش آموزان و کودکان در سنین و قدهای مختلف مخاطبان شما باشند باید از سازه های کوتاه تری استفاده نمود.

تریبون های قابل تنظیم، دارای قابلیت تنظیم دستی یا اتوماتیک هستند و اجازه می دهند سطح پیشخوان بالا یا پایین بیاید. تریبونهای میزی یک راه حل خوب دیگر برای رویدادهای کمتر رسمی هستند و حتی می توانند در حالت نشسته نیز استفاده شوند. جلسات تالار شهر و جلسات کمیته و سخنرانی هایی داخلی شرکتها از رایج ترین برنامه ها برای تریبونهای میزی هستند. ساخت تریبون و طول، ارتفاع و عرض آن با توجه به نیاز سخنران و مخاطب او و همچنین مکان سخنرانی برای نصب تعمیم داده می شود.

ابعاد استاندارد تریبون
ابعاد استاندارد تریبون

استاندارد کلی

معمولا اندازه ارتفاع این سازه چیزی حدود 120 سانتی متر است و در صورتی که برای محیط و یا افراد خاصی طراحی شود، اندازه آن ممکن است کمتر شود. این ارتفاع به جنس مورد استفاده و البته فضای ارائه سخنرانی نیز بستگی دارد. برای مثال در فضاهای مدرن معمولا از سازه های با ارتفاع کم تا حدود 1 متر نیز استفاده می شود. عرض این سازه ها نیز چیزی حدود 60 سانتی متر است.

اگر قد سخنران حدود 180 سانتی متر باشد، این تریبونهای استاندارد، مناسب هستند و در غیر این صورت باید با ارتفاع کمتری ساخته شوند. این ارتفاع بر اساس دید مخاطبان طراحی می شود زیرا پیشخوان این سازه معمولا مورب است و برای سخنران مشکلی ایجاد نمی کند، اما مخاطبان هم باید دید مناسبی از فرد داشته باشند.

استاندارد کلی
استاندارد کلی

نوع خمیده

تریبونهای خمیده در رنگها و جنس های متفاوت تهیه می شوند، هرچند رنگ رایج و مورد پسند آن معمولا تیره است. جنس این مدل نیز معمولا از چوب ساخته می شود و در هتل ها، رستوران ها و فضایی که برای پذیرش مخاطبان و مشتریان است، استفاده می شود. سطح گفتگوی آن با مخاطب نیمه بسته است زیرا فاصله با مخاطب کم است. این تریبونها معمولا پایه 109 سانتی متری و عرض 69 سانتی متری ساخته می شوند.

تریبون خمیده
تریبون خمیده

نوع کف

تریبون کف برای استفاده در رویدادهای بیرونی، همایش ها و سایر محیط های حرفه ای در فضای باز مناسب است. تریبون کف، از پایه هایی ساخته می شوند که بسیار سبک وزن است(معمولا آلومینیوم) و برای جابجایی مناسب هستند. این مدل معمولا عرضی حدود 60 سانتی متر دارد و یک لبه 3 سانتی متری برای محافظت از یادداشت ها، لپ تاپ و .. در هنگام ارائه دارند، ارتفاع آن نیز بستگی به سخنران و مخاطبان دارد. تریبونهای کف دارای برش های کابلی بالا به پایین برای کمک به سیم کشی میکروفون یا تجهیزات صوتی هستند.

تریبون کف
تریبون کف

نوع ارائه

تریبون ارائه معمولا از جنس چوب است و یا اینکه پوشش چوبی دارد. البته در فضاهای مدرن، جنس آن بیشتر از شیشه و اکریلیک است. معمولا این تریبونها سیستم داخلی برای تقویت صدا دارند، به همین دلیل در عرض بیشتری نیز ساخته می شوند. این مدل چون محکم ساخته می شود و اکثرا جنس آن از چوب است، پایه قطوری هم دارد تا امکان اجرای سیستم های داخلی در آن باشد.

در صورتی که این سازه به صورت مدرن ساخته شود و تنها قابلیت آن سیستمهای چند رسانه ای برای انتقال تصویر باشد، قطر کمی خواهند داشت. پیشخوان این نمونه معمولا طولی به اندازه 50 و عرض 35 سانتی متر دارد.

تریبون ارائه
تریبون ارائه

نوع اکریلیک

گفته شد که از این جنس برای ایجاد جلوه مدرن استفاده می شود. از طرفی معمولا قطر این تریبونها کم است. طراحی تریبون اکریلیک برای ارائه حرفه ای بسیار مناسب است و در حوزه تجاری کاربرد فراوان دارد. این مدل چون شفاف هستند، هدفشان توجه کامل مخاطبان به ظاهر فرد است به همین دلیل معمولا قفسه و نگهدارنده ندارند. اندازه آنها حدود 60*116*38 است.

تریبون اکریلیک
تریبون اکریلیک

نوع فلزی

در این نوع سازه معمولا از قفسه ها و محافظ استفاده می شود به همین علت پایه انها طول و عرض زیادی دارد.

تریبون فلزی
تریبون فلزی

فروشگاه نوین تندیس

فروشگاه تریبون نوین تندیس با رعایت استانداردها و ابعاد نمونه های مختلف از اداری، آموزشی، مذهبی گرفته تا بانکها و موسسات تجاری، به طراحی و ساخت تریبون می پردازد. البته در صورت وجود شرایط خاص و یا سلیقه مخاطب، این اندازه ها می توانند تا حدی متفاوت باشند.

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.