چگونه لوح تقدیر را شخصی سازی کنیم؟

نوین تندیس | لوح تقدیر

چگونه لوح تقدیر را شخصی سازی کنیم؟

لوح تقدیر زمانی که لوح تقدیر اهدایی را مخصوص یک نفر یا یک سازمان طراحی می کنید گیرنده را تحت تاثیر قرار می دهید و هدیه را هم خاص تر می کنید. اگر به دنبال یک روش جذاب برای قدردانی از کسی هستید شخصی سازی طراحی لوح تقدیر گزینه مناسبی است. ممکن است این روش برای جشن بازنشستگی یا تحسین و قدردانی شما از یک فرد باشد. از طریق چند طراحی کوچک و جزئی می توان لوح را شخصی سازی نمود. در این مقاله برخی از این تکنیک ها معرفی شده است.

چگونه لوح تقدیر را شخصی سازی کنیم؟عنوان و نام لوح تقدیر

بسته به ماهیت، استفاده و موقعیت ارائه لوح، نام و عنوان آن می تواند متفاوت باشد. هر چند نام اختیاری است اما برای شخصی سازی روش مناسبی است. عناوینی مانند بازیکن تیم، فروشنده برتر ماه، مجری برتر و رئیس باشگاه کاربرد بسیاری دارند. دقت شود که عنوان پس از نام گیرنده بزرگترین فونت را دارد. در برخی موارد عکس شخص نیز روی لوح حکاکی می شود.

عنوان و نام لوح تقدیرطراحی لوگو

برند و لوگوی سازمان ممکن است در بالا یا پایین لوح قرار گیرد. برای اینکه آرم سازمان به خوبی دیده شود بهتر است از بقیه بدنه متن فاصله داشته باشد و کمی برجسته تر نیز طراحی شود. برای موقعیت یابی بهتر برند سازمان و جهت بیشتر دیده شدن باید به برخی نکات توجه نمود. مثلا اگر شکل لوح تقدیر مثلثی است، برند باید در پایین قرار گیرد تا بیشتر دیده شود.

آرم باعث جذب بصری در لوح های تقدیر می شود، به همین دلیل باید برجسته باشد اما آنقدر بزرگ هم نباید باشد که به بقیه متن توجه نشود.

طراحی لوگونام دریافت کننده لوح تقدیر

نام گیرنده عنصر اصلی شخصی سازی است و بیشترین فضای لوح را در بر می گیرد. معمولا برای نام گیرنده از فونت و گرافیک خاصی استفاده می کنند تا کانون توجه شود. برای مثال نام را با حروف کج، اندازه قلم بزرگ و یا خط دار نمایش داده می دهند. قبل از آن هم جملاتی مانند: تقدیم به، قدردانی ویژه از و … استفاده می شود.

نام دریافت کننده لوح تقدیرمتن شخصی سازی

پیامی که برای شخصی سازی به کار می رود هم یک بخش اختیاری است. وضوح و شفافیت انتقال پیام بسیار اهمیت دارد و اگر به درستی بیان شود احساسات فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال اگر پیام مناسبی در نظر ندارید بهتر است آن را حذف کنید. پیام ها و سخنان بزرگان یا جملات با مفهوم توصیه می شوند. گاهی افراد در جمع هایی که رسمیت کمتری دارند از جملات و تکیه کلام های فرد گیرنده استفاده می کنند.

در متن علائم نگارشی تا حد ممکن باید کم باشد و کلمات زائد نیز حذف شوند. برای مثال «فروش دستاورد» زائد است و تنها کلمه فروش کافی است. همانطور که گفته شد وجود پیام ضروری نیست و تنها در صورت داشتن یک متن ویژه باید از آن استفاده شود. همچنین متن را با فضای لوح تقدیر اندازه بگیرید و اگر فضای کمی دارید از متن کوتاه نیز استفاده کنید. معمولا متن پیام شخصی سازی با عبارات زیر شروع می شود:

  • تشکر بابت
  • سپاس ویژه برای
  • بزرگداشت
  • قدردانی ویژه از

متن شخصی سازیدر قسمت بعد بهتر است ویژگی های فرد و سازمان را که بر آنها تاکید دارید ذکر کنید. کلماتی مانند فداکاری، تعهد، پشتکار، مشارکت سخاوتمندانه، پشتیبانی، نوآوری، راهنمایی و .. از این دست هستند. البته دقت کنید که متن کوتاه تر تاثیر عمیق تری دارد و تنها از کلماتی که دقیقا فرد را توصیف می کند استفاده کنید. گاهی می توان فرم لوح را با توجه به توصیف شکل داد. برای مثال می توان در یک لوح تقدیر ستاره ای شکل فرد را ستاره درخشان گروه نامید.

تاریخ اعطای لوح تقدیر

تاریخ در لوح تقدیر می تواند تاریخ اعطای آن و یا تاریخ دستاورد و اتفاق خاصی باشد. برای مثال می توان به تاریخ بازنشستگی و تاریخ شروع یا اتمام یک پروژه یا سالگردهای خاص اشاره نمود.

تاریخ اعطای لوح تقدیرنوین تندیس

فروشگاه لوح تقدیر نوین تندیس با طراحان گرافیک خود و با چندین دهه تجربه در این صنعت مشاوره و طراحی لوح تقدیر ارائه می کنند. علاوه بر این اگر تمایل دارید تا طراحی و ایده خود را به تنهایی اجرا کنید فروشگاه لوح خام نوین تندیس فرصتی فراهم نموده تا کسانی که خود تمایل به طراحی و چاپ و حکاکی متن هدیه دارند از این لوح ها استفاده کنند.

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.