دومین بازار آثار هنری عصر دوشنبه 23 مرداد با حضور مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی، علی‌محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، عبدالرحیم سیاه‌کارزاده دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، مجتبی آقایی دبیر دهمین جشنواره تجسمی فجر و رئیس موزه هنرهای معاصر آبادان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

دیوار خانه‌ها از اثر هنری خالی است

مجید ملانورزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در جریان برگزاری این مراسم به هنرآنلاین، گفت: مبنای بازار هنر بر مردمی کردن هنر، به خصوص هنرهای تجسمی است.

او ادامه داد: امروز مردم ما آشنایی و شناخت کافی درباره آثار هنری ندارند و این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند جدای از آشنایی مردم با هنر تجسمی، موجب آن شود که دیوار خانه‌ها از آثار هنری خالی نباشد.

دومین+بازار+آثار+هنری+در+خانه+هنرمندان (1)

ملانورورزی گفت: خوشبختانه قیمت این آثار به گونه‌ای انتخاب شده است که مردم از هر قشری می‌توانند از آن خریداری کنند. قیمت 750 هزار تومان که برای این آثار انتخاب شده است قیمتی است که با سبد کالای مردم طبقه متوسط سازگار است و به همین جهت این بازار اقدام خوب و فرهنگ‌سازی خواهد بود.

تابلوهایی که مورد اقبال عموم مردم قرار می‌گیرد

جمشید حقیقت‌شناس از اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین بازار هنر به هنرآنلاین، گفت: آثار این نمایشگاه بر اساس میزان توان اقتصادی مخاطبانش عرضه می‌شود. به همین دلیل عنوان بازار هنر بر آن گذاشته شده است.

او ادامه داد: این اقدام می‌تواند به گونه‌ای مردم را به سمت خرید آثار هنری با قیمت مناسب‌تری بکشد. ما تابلوهایی را برای این بازار انتخاب کردیم که شرایط خرید آن بسیار مناسب باشد و هم‌زمان از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشند. ما سال گذشته قیمت پایه را 500 هزار تومان گذاشتیم که در نمایشگاه امسال 750 هزار تومان عرضه شد.

دومین+بازار+آثار+هنری+در+خانه+هنرمندان (2)

 حقیقت‌شناس گفت: ما 700 اثر از میان 10 هزار اثر ارسالی برای بازار هنر را انتخاب و در این نمایشگاه عرضه کردیم که 70 درصد از سهم فروش این آثار به خود هنرمندان بازمی‌گردد. با توجه به مبلغ پیشنهادی ما به نظر کارهای متنوع و نفیسی در این نمایشگاه عرضه شده است.

او گفت: آثار ارسال‌شده به بازار هنر در مدیاهای نقاشی، نقاشی‌خط، عکس و حجم بوده‌اند. زمان خلق اثر هم برای ما مهم نبود، یعنی آثار می‌تواند در هر زمانی خلق شده باشند. تنها معیار ما در انتخاب آثار، کار خوب بود. آقای ملانوروزی هم‌اینک چندین تابلو خریداری کردند که خریدشان شخصی بود.

دومین+بازار+آثار+هنری+در+خانه+هنرمندان (4)
دومین+بازار+آثار+هنری+در+خانه+هنرمندان (4)
دومین+بازار+آثار+هنری+در+خانه+هنرمندان (3)
دومین+بازار+آثار+هنری+در+خانه+هنرمندان (3)

منبع