نمایشگاه نقاشی «کوچه‎ها» برگزار می‌شود

نمایشگاه نقاشی های ثمیلا امیرابراهیمی، حمیدرضا امامی، مهدی چیت‎ساز و زهرا قراخانی با عنوان «کوچه‎ها» در گالری اُ برگزار می‏‌شود.

مجموع آثار این نمایشگاه نقاشی، ۱۶ اثر است و از این تعداد ۴ اثر متعلق به ثمیلا امیرابراهیمی، ۴ اثر متعلق به مهدی چیت‌ساز، ۵ اثر متعلق به حمیدرضا امامی و ۳ اثر از آن زهرا قراخانی است.

بهزاد نژادقنبر، انتخاب‌کننده آثار این نمایشگاه درباره برگزاری این این نمایشگاه گفت: «همه ما در شهر زندگی می‌کنیم و به یک معنا همه ما خیلی شهری هستیم. برای خیلی از ما فضای شهر جذابیت‏‌های بسیاری دارد و حتی دغدغه ماست، روز و شب شهر برای ما جالب توجه است و دوست داریم آن را در کارهای‌مان نشان دهیم. من خودم همین فضا را برای عکاسی انتخاب می‏‌کنم. کوچه به این دلیل برای من جالب است که فضایی بینابینی دارد و در ایران این خاصیت عجیب در آن بیشتر است. در اینجا کوچه مکانی بین عمومی خیابان و فضای خصوصی خانه است و افراد معمولا آن را متعلق به خود می‏‌دانند.»

این هنرمند ادامه داد: «در عکاسی هنرمندان بسیاری به سراغ این موضوع رفته‌‏اند و هر عکاسی دست کم یک مجموعه درباره کوچه دارد در حالی که در نقاشی کمتر کسی به سراغ کوچه‎ها رفته است. البته من ادعا ندارم که پرداختن به چنین موضوعی می‎تواند یک سبک باشد اما اینکه هنرمندانی وجود دارند که با نگاه خود شهرهایی که در آن زندگی می‎کنند را روی بوم می‌آورند. به نظرم جالب است و به هر حال این موضوع پتانسیلی برای خود دارد. به علاوه این هنرمندان تک مدیا کار می‏‌کنند و این اصرار آنان بر جنبه نقاشانه کارشان برای من جالب توجه بوده است.»

نژادقنبر درباره اینکه چرا از عنوان کیوریتور برای خود در این نمایشگاه استفاده نکرده است نیز گفت: این نمایشگاه ادعای کیوریت شدن ندارد و اصولا اسم کاری که من انجام داده‏ام کیوریت نیست. من این چهار هنرمند را از سال‎ها قبل می‌شناسم و در جریان شکل‎گیری آثار آنها نیز بوده‎ام. به دلیل علاقه‎ام به موضوع تصمیم گرفتم این نمایشگاه را برگزار کنم. از دیدگاه من کیوریت یک نمایشگاه به معنای داشتن یک مانیفست درباره یک موضوع خاص است، این واژه در اروپا قدمت بسیاری دارد و تنها مختص هنرهای تجسمی هم نیست.

گفتنی است نمایشگاه «کوچه‎ها» از تاریخ ۱۲ تیرماه گشایش خواهد یافت و تا تاریخ ۲۴ تیر نیز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از یکشنبه تا پنج شنبه‌ از ساعت ۱۸ تا ۲۲ و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به نشانی تهران، خیابان ویلا، کوچه خسرو، شماره ۴۶، گالری اُ مراجعه فرمایند.

 

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.