حراج بونامز با آثار هنرمندان خاورمیانه در لندن

حراج بونامز با ارائه آثاری از هنرمندان خاورمیانه ۳۱ فروردین ماه در لندن برگزار می‌گردد.

حراج آثار هنرى مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز، بعداز ظهر دو‌شنبه بیستم آوریل (۳۱ فروردین ماه) در لندن با ارائه آثاری از هنرمندان ایران، مصر، عراق، سوریه، لبنان، تونس، فلسطین، عربستان سعودی، اردن، لیبی و مراکش برگزار خواهد شد. از میان هفتاد و هفت اثری که در حراجی بونامز ارائه خواهد شد، بیست و چهار اثر از هنرمندان ایرانی نیز به حراج گذاشته خواهد شد.

حراج بونامز

جلد روی کاتالوگ حراج این دوره نیز  اثری از فریده لاشایی می باشد. علاوه بر بیست و چهار اثر از هنرمندان ایرانى، سی و دو اثر از مصر، ۶ اثر از لبنان، پنج اثر از سوریه‌، سه اثر از لبنان، دو اثر از فلسطین و یک اثر از هر یک از کشورهاى تونس، عربستان، اردن، مراکش و لیبی در قالب‌هاى نقاشى، نقاشى خط، مجسمه و عکس به روى میز حراج مى‌رود.

با این حساب اگر چه مصری‌ها از حیث تعداد آثار ارائه شده در این رخداد پیشتاز هستند، اما بالا‌ترین رقم‌ها در برآورد اولیه به آثار ایرانی تعلق دارد. به این ترتیب اثر بدون عنوان حسین زنده رودی و تابلوی “یقین مطلق” محمد احصایی هردو با برآورد ۱۲۰ تا ۱۹۰ هزار دلار در صدر قرار دارند. تخمین اولیه تابلوی “الف” از فرهاد مشیری ۷۷ تا ۱۱۰ هزار دلار و دو اثر از سری آبستره‌های سهراب سپهری هم هر دو به عدد ۵۴ تا ۷۷ هزار دلار رسیده است.
این در حالی است که برآوردهای فروش آثار هنرمندان دیگر کشورهای حاضر در این رخداد به جز اثر احمد مصطفی مصری با رقم ۷۷ تا ۱۱۰هزار دلار که تا اینجا با اثر فرهاد مشیری برابری می‌کند، بالا‌ترین تخمین‌ها به جز مورد یاد شده به ترتیب به اثری از شفیق عبود لبنانی و محمود موسی مصری به ترتیب به رقم ۴۶ تا ۶۲ هزار و ۴۲ تا ۶۲ هزار دلار می‌رسد و در باقی موارد فاصله قابل توجهی میان اکثر آثار ارائه شده و آثار هنرمندان ایرانی هستیم.

آثار ایرانی ارائه شده در حراج آوریل ۲۰۱۵ حراجی بونامز برآوردهای قابل توجهی دارند که از جمله این‌ها به طبیعت بیجان بدون عنوان فریده لاشایی و اثر چاپی شیرین نشاط با عنوان “فائزه” هر یک ۳۹ تا ۵۴ هزار دلار، نقاشی رضا درخشانی با عنوان “طعم زمان” ۲۳ تا ۳۹ هزار دلار، نقاشی رکنی حائری‌زاده با عنوان “کارناوال” ۲۲ تا ۲۸ هزار دلار، نقاشی آیدین آغداشلو با عنوان “سقوط ستاره” ۱۹ تا ۲۳ هزار دلار، نقاشی خط بدون عنوان علی شیرازی ۱۷ تا ۲۳ هزار دلار، نقاشی بدون عنوان مسعود عربشاهی ۱۱ تا ۱۵ هزار دلار، نقاشی خط عین‌الدین صادق‌زاده با عنوان “عشق” ۹ هزار و سیصد تا ۱۵ هزار دلار، نقاشی ناصر اویسی با عنوان “زن و اسب” ۶ هزار و دویست تا ۹ هزار و سیصد دلار، پنل‌های پنج تایی نقاشی روی پلکسی گلاس منیر فرمانفرماییان ۷ هزار و هفتصد تا ۱۲ هزار دلار و نقاشی بدون عنوان بهرام حنفی با ۳ هزار و صد تا ۴ هزار و ششصد دلار می‌توان اشاره کرد.

همچنین اثر دیگری از حسین زنده رودی با رقم ۷۷ تا ۱۱۰ هزار دلار، اسکیس بدون عنوان منیر فرمانفرماییان با رقم ۳ هزار و سیصد تا ۳ هزار و نهصد و تابلوی گلدوزی کریستال و دانه‌های شیشه‌ای روی مخمل از فرهاد مشیری با عنوان “اتاق کامپیو‌تر” در این حراجی چکش خواهد خورد.

دیگر هنرمندان ایرانى که از آنان آثارى در حراج آوریل ۲۰۱۵ بونامز لندن ارائه مى‌شود عبارتند از: شادى قدیریان، نصراله افجه‌ای، عذرا عقیقی بخشایش و احمد مرشدلو.

منبع خبر : تندیس مگ

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.