استقبال از تور کنسرت‌های پالت در آمریکا / ˝شهر من بخند˝ از تهران تا لس آنجلس

تور کنسرت‌های گروه پالت در چند شهر و ایالت در آمریکا با استقبال روبرو شده و بلیت چند اجرای آن‌ها به پایان رسیده است.

گروه پالت در آغاز تور آمریکای خود ابتدا در شهر پورتلند روی صحنه رفت و سپس در دو شهر دیگر این ایالت، “شهر من بخند” را اجرا کرد.

روزبه اسفندارمز سرپرست گروه پالت درباره این كنسرت‌ها به هنرآنلاین گفت: این تور در 12 شهر و ایالت آمریکا برگزار می‌شود. تور کنسرت‌های “پالت” از روز 11 سپتامبر برابر با 20 شهریورماه از شهر پورتلند آغاز شد و اجرا در واشنگتن‌دی‌سی در تاریخ 4 اکتبر برابر با 12 مهرماه نیز پایان بخش تور کنسرت‌ آمریکای “پالت” خواهد بود.

این نوازنده کلارینت درباره اهداف فرهنگی این تور گفت: از ابتدای کار پالت همیشه خواستیم كه موسیقی‌مان محدود به مرزهای ایران نباشد و صدای‌مان را به گوش ایرانیان و غیرایرانیان خارج از کشور هم برسانیم.

سرپرست گروه موسیقی پالت همچنین با انتقاد از فضای رسانه‌ای دیگر کشورها نسبت به ایران توضیح داد: در دیگر كشورها تصویر خوبى از ایران و ایرانی ارائه نشده است. مثلا وقتی در تور اروپا به سر مى‌بردیم، شاهد برخوردهای متفاوتى از سوی مخاطبان بودیم. آنها‌ از این که یک گروه موسیقی ایرانی کنسرت می‌دهد تعجب می‌کردند و می‌گفتند مگر در ایران هم موسیقی وجود دارد؟ در چنین شرایطی پالت و دیگر موزیسین‌ها وظیفه خود می‌دانند تا به سهم خود، موسیقى ایران را به مخاطبان غیر ایرانی هم ارائه کنند.

اسفندارمز در خصوص قطعات اجرایی این گروه در تور کنسرتهاى آمریکا هم توضیح داد: رپرتوار اجرایی ما با آنچه که در کنسرت‌های داخل ایران ارایه می‌دهیم، تفاوت چندانی نخواهد داشت و کنسرت‌ها بر اساس دو آلبوم “آقای بنفش” و “شهر من بخند” اجرا مى‌شوند؛ البته تمرکزمان بیشتر روی آلبوم دوم گروه است.

تمام بلیت‌های اجرای پالت در شهرهای لس‌آنجلس، هیوستون، نیویورک و واشنگتن‌دی‌سی از هم‌ اکنون به فروش رفته است.

روزبه اسفندارمز (سرپرست و نوازنده کلارینت)، امید نعمتی (خواننده)، مهیار طهماسبی (ویولنسل)، كاوه صالحى (گیتار) و داریوش آذر (کنترباس) اعضای پالت در این تور هستند. امین طاهرى (درامز) هم در این تور، گروه را همراهی می‌کند.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)