اختتامیه سومین سمپوزیوم مجسمه‎سازی سردیس شهدا

 آیین اختتامیه سومین سمپوزیوم مجسمه‎سازی سردیس شهدا عصر یکشنبه ۲۹ شهریور در گالری کارون این باغ موزه برگزار شد و در این مراسم با حضور برگزار کنندگان و هنرمندان و داوران این سمپوزیوم از برگزیدگان تقدیر به عمل آورد.

به گزارش تندیس و به نقل از خبر گذاری هنر آنلاین: در این مراسم که سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه قصر، عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی رییس شورای سیاست‎گذاری سمپوزیوم مجسمه‎سازی سردیس شهدا، سعید شهلاپور عضو شورای سیاست‎گذاری و جمعی از هنرمندان این سمپوزیوم از جمله نادر قشقایی، ملک‏‌دادیار گروسیان، جعفر نجیبی، قدرت‏‌الله معماریان و… در آن حضور داشتند، علیزاده مدیر عامل سازمان زیباسازی در سخنانی درباره این سمپوزیوم گفت: هنر بهترین زبان برای بیان مفاهیم است و دفاع مقدس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اینکه بخواهیم تنها یک عده خاص را قادر به بیان اهداف دفاع مقدس بدانیم درست نیست و نتیجه درست را نمی‌دهد و باید از همه ظرفیت‎های موجود برای این موضوع استفاده کرد.وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی به عنوان متولی ارتقای فضای هنری شهر توجه ویژه‎ای به موضوع دفاع مقدس دارد اظهار کرد: شهدا هرچه داشتند در راه آزادی و استقلال ما فدا کردند و این وظیفه ماست که برای بیان اهداف آن‌ها در قالب هنر تلاش کنیم.

پس از این سخنان، برگزیدگان این سمپوزیوم بر اساس چهار معیار شبیه‌سازی مناسب، لزوم توجه به شخصیت‌پردازی، درنظر گرفتن ویژگی‎های هنری و خلاقیت و توجه به رویکردهای جدید انتخاب شدند. هیات داوران این دوره از سمپوزیوم شامل ناهید سالیانی، مرتضی نعمت‌‏اللهی و ایرج محمدی پس از بررسی آثار سه اثر را به عنوان آثار بر‌تر انتخاب کردند هرچند به گفته خود آنان کیفیت آثار موجب شد که داوری کار دشواری باشد. بر این اساس آثار نگار نادری‏‌پور، سجاد سلمان روغنی و علی وزیری به عنوان آثار بر‌تر شناخته شدند. همچنین در پایان این مراسم از سعید شهلاپور هنرمند پیشکسوت نیز به دلیل سال‎‌ها فعالیت در زمینه هنر و همین‎طور حضور در شورا های سیاست‌گذاری سمپوزویم‎‌ها قدردانی شد.

در این سمپوزیوم علی حاجی مرادی، مهی رنگچی، سجاد سلمان روغنی، حمیدرضا سادق‎زاده، عادی عرب نرمی، حسین علی عسگری، بیژن غنچه‌پور، رضا قره‌باغی، نادر قشقایی، میثم کریم‎پور احمدی، ملک دادیار گروسیان، قدرت‎الله معماریان، نگار نادری‎پور، جعفر نجیبی و علی وزیری ۱۵ سردیس از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در مدت زمان یک هفته ساختند.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)