مرگ تدریجی رویای بشر در نمایشگاه مجسمه‌های مهدی یارمحمدی

مهدی یارمحمدی هنرمند مجسمه ساز می‌گوید: موضوع مورد نظرم در این مجموعه نگاهی طبیعت دوستانه است. طبیعتی که امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و ارتباطات و شبکه‌های مجازی از انسان‌ها دور شده و این دوری از طبیعت سبب آسیبی است که منجر به از بین رفتن و مرگ روحی بشر می‌شود.

مهدی یارمحمدی هنرمند مجسمه ساز که آثارش از 15 آذرماه در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه 10 اثر مجسمه در ابعاد کوچک و بزرگ به نمایش در می‌آید. در این آثار برخلاف نمایشگاه سال گذشته که با فلز کار کرده بودم، به سراغ مواد دیگر رفتم و از متریال سبک و رنگ آمیزی استفاده کردم، که مناسب فضاهای داخلی است.

وی افزود: سبک کارها به صورت مدرن و جدید است و از مشخصه‌های اصلی مجسمه‌ها می‌توان به فضاهای منفی، استفاده از ریز نقش در ترکیب‌بندی اصلی کار، ریتم، حرکت و فرم‌های دایره‌ای با مفاهیم کهکشانی و متافیزیکی اشاره کرد. در واقع این آثارم مناسب فضاهای بیرونی و در اندازه‌های بزرگ است.

این هنرمند مجسمه ساز در ادامه با اشاره به نگاه طبیعت دوستانه‌ای که دارد، درباره موضوع آثارش نیز بیان کرد: موضوع مورد نظرم در این مجموعه نگاهی طبیعت دوستانه است. طبیعتی که امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و ارتباطات و شبکه‌های مجازی از انسان‌ها دور شده و این دوری از طبیعت سبب آسیبی است که منجر به از بین رفتن و مرگ روحی بشر می‌شود.
وی ادامه داد: در واقع این نمایشگاه، تلنگری کوچک است برای آشتی با طبیعتی که از ما دور شده است. ضمن این که فرم‌های اولیه و ساده شده‌ای از گیاهان در این نمایشگاه کار شده است. فرم‌های نمادین کره، منحنی و فضاهای منفی مهم‌ترین مشخصه این کارها هستند.

مهدی یارمحمدی متولد 1358 شهرستان زابل، دارای مدارک تحصیلی لیسانس صنایع دستی و فوق لیسانس نقاشی است، تخصص وی در زمینه مجسمه سازی است.وی علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی به تدریس دردانشگاه نیز می‌پردازد. ازجمله کارهای مهم وی می‌توان به مجسمه 4 متری که با عنوان “پرنده” در کشور شهر آرهوس دانمارک نصب شده است، اشاره کرد. همینطور در تقویم هنری ۲۰۱۳ استرالیا و کتاب منتخب 15 سال مجسمه ساحلی (1997-2011) استرالیا، تصویر مجسمه وی به چاپ رسیده است.

گفتنی است، نمایشگاه مجسمه‌های مهدی یارمحمدی از روز یکشنبه 15 آذر لغایت 23 اذرماه در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران پذیرای علاقمندان است.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)