نخستین نشست تخصصی اصول بازاریابی و مهندسی فروش در پنجمین جشنواره مد و لباس

نخستین نشست تخصصی پنجمین جشنواره مد و لباس فجر روز سه شنبه برگزار شد.

نشست “بازاریابی و مهندسی فروش، از طراحی تا تولید” روز سه شنبه در تالار وحدت برگزار شد. در این برنامه الناز حدیدی، کامران ذاکری و مرتضی جنتی به بیان نکاتی در مورد طراحی لباس، تولید فروش موفق آن پرداختند.

الناز حدیدی با اشاره به اصول طراحی لباس در دنیا، به بررسی روند طراحی لباس و نحوه گسترش یک ایده تا تولید لباس پرداخت و گفت: طراحان مطرح دنیا کار خود را بر اساس یک مودبرد پیش میبرند. آنها با در نظر گرفتن پارچه، ترکیب رنگ و خرج کار، یک مجموعه را آماده می کنند. این مراحل برای همه انواع لباس رعایت می شود و تفاوتی ندارد که کار تک دوزی با دست یا تولید انبوه و فست فشن انجام میشود.

حدیدی ادامه داد: چهار عنصر اصلی در طراحی لباس وجود دارد، خلاقیت، انتخاب جنس پارچه، رنگ پارچه و خرج کار. وقتی این چهار عنصر به درستی با هم ترکیب شوند مثل چهارعنصر طبیعت عمل می‌کنند و یک طرح کامل و مشتری پسند به دست می آید.

کامران ذاکری هم در مورد اصول مدیریت کار گفت: طراح لباس میتواند یک مدیر را در کنار خود داشته باشد تا بتواند کارهای خود را گسترش دهد و حتی جهانی کند. وقتی پروژه ای در دست شما هست باید توانایی این را داشته باشید که به عنوان یک طراح، افرد خود را بچینید و مدیریت آن پروژه را خودتان انجام دهید و یا یک مدیر داشته باشید.

مرتضی جنتی نیز در مورد اصول بازاریابی و چگونگی جلب توجه مشتری گفت: چهارنکته اساسی برای این کار وجود دارد. اول اینکه وقتی با دیگران مذاکره می کنید آنها را تایید کنید. دوم اینکه وقتی با شما صحبت میکنند به سخن آنها واکنش نشان دهید تا طرف مقابل متوجه شود به حرفهایش اهمیت میدهید. نکته سوم این است که او را مطمئن کنید که برای شما خیلی اهمیت دارد و برای او وقت میگذارید و در آخر اینکه او را تشویق کنید. اگر این چهار نکته درهمه مذاکرات رعایت شود در کار خود موفق خواهید بود.

 منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)