مدال برنز مسابقات سرامیک کرواسی برای هنرمند ایرانی عباس اکبری

هنرمند سرامیست
یک هنرمند ایرانی مدال برنز مسابقات پنجمین نمایشگاه سرامیک پست‌مدرن کرواسی را به خود اختصاص داد.

به نقل از  ایسنا، نام عباس اکبری  هنرمند سرامیست ایرانی در فهرست برندگان نهایی پنجمین نمایشگاه سرامیک پست مدرن کرواسی قرار گرفت. در این فهرست اکبری مدال برنز مسابقات را به ایران اختصاص داد.

این نمایشگاه یکی از رویدادهای مهم سرامیک هنری معاصر است که در آن، رویکردهای پست مدرنیستی سرامیک به‌نمایش درمی‌آید. در این دوره، هنرمندان راه‌یافته به بخش نهایی از کشورهای آلمان، مجارستان، آمریکا، ژاپن، ترکیه، استرالیا، فرانسه، سوییس، پرتقال، هلند، بلژیک، کرواسی، لهستان و… بودند که اکبری پس از هنرمندانی از کشورهای هلند و ژاپن جایگاه سوم را به‌دست آورد.

“این‌ها ظرف نیستند” عنوان تازه‌ترین ساخته‌های اکبری است که می‌کوشد ملاک‌های ارزش‌گذاری هنرهای کاربردی و تجسمی را بویژه در سرامیک معاصر به چالش بکشد. این مجموعه در ادامه کارهای سرامیک کاربردی او است که در چند سال گذشته در کنار مجسمه‌هایش به‌نمایش درآمده‌اند.

رنگ‌های درخشان جدید و ویژگی انعکاسی این ظرف‌ها آن‌ها را با وجود امکان کاربردی‌شان، ساختاری مجسمه‌وار داده است.

عباس اکبری عضو هیأت علمی دانشکده معماری وهنر کاشان است و سال گذشته به‌عنوان اولین نماینده کشور ایران برای عضویت در آکادمی بین‌المللی انتخاب شد و این چهارمین جایزه بین‌المللی سال‌های اخیر او به‌شمار می‌رود.
منبع خبر

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)