مهرنوش مردیها که مجسمه‌اش در انتهای اتوبان یادگار امام در منطقه 9 تهران جانمایی شده است گفت: کلیت اثر من بر اساس یک سری فرم‌های منحنی و ترکیب آن با شبکه‌های توخالی شکل گرفته است که بازی نور و سایه را به وجود می‌آورد.

او ادامه داد: این اثر اشاره‌ای به فرم‌های گنبدی شکلی دارد که پس زمینه مذهبی را در خود جای داده‌اند و افرادی که پس زمینه مذهبی داشته باشند، این برداشت را از چنین سازه‌ای خواهند داشت.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: بازی نور و سایه در این اثر صرفا زیبایی بصری ایجاد می‌کند و تنها به عنوان یک المان در مسیر دریافتی مذهبی به ذهنم رسیده است و خاصیت المان این است که مخاطب را درگیر می‌کند.

مردیها گفت: شاید مخاطب برداشت آزاد خود را از این اثر داشته باشد و خوب این اتفاق هم به نوعی به واسطه شکل و فرم اثر شکل می‌گیرد .

او گفت: من برای این سازه هشت و نیم متری از متریال آهن استفاده کردم چرا که به نظرم رسید در فضای شهری آهن از مقاومت بالاتری برخوردار است و بهتر جواب می‌دهد.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: این اثر به واسطه فراخوانی مذهبی طراحی شد که سال گذشته سازمان زیباسازی شهر تهران آن را منتشر کرده بود و من در جانمایی آن دخالتی نداشتم. اما این اقدام با مشاوره خود من صورت گرفت.

مردیها گفت: من عقیده دارم این مجسمه‌ها در هرجای شهر که نصب شود، می‌تواند کمی ازدحام به وجودآمده از روزمرگی را تلطیف کند  و به واسطه میل و کشش ذاتی ما به سمت هنر به نوعی کمی از آن دغدغه روزمره افراد کاسته می‌شود.

او اظهار داشت: سالانه “بهارستان” که در روزهای منتهی به نوروز در تهران اجرا شد یکی از بهترین طرح‌هایی است که تا به حال رخ داده است و من امیدوارم طی یک برنامه‌ریزی دقیق این اتفاق درون شهرستان‌ها هم رخ بدهد.

منبع