نمایشگاه نقاشی آثار سوررئال سه خواهر نوجوان افغانستانی در تهران برپا شد

نمایشگاه نقاشی

سومین نمایشگاه نقاشی «سه خواهر نوجوان افغانستانی» با آثاری از بلقیس، نرگس و سکینه محمدی، به سرپرستی مریم یگانه، جمعه ۲۸ مهر در گالری نات افتتاح شد.

 طی ۲ سال گذشته ۲ نمایشگاه نقاشی از آثار سوررئال سه خواهر هنرمند افغانتستانی که در حال‌حاضر سال‌های آخر دبیرستان را می‌گذرانند، در تهران برگزار شده بود که با استقبال مهاجران و هنر دوستان همراه شد.

نرگس محمدی درباره این نمایشگاه گفت: حدود ۵ سال است که نقاشی می‌کنیم. زمانی‌که اولین نمایشگاه ما برگزار شد، تصور نمی کردیم خیلی از آثار ما استقبال شود ولی استقبال خوبی صورت گرفت و تصمیم گرفتیم دومین نمایشگاه را نیز برگزار کنیم. در دومین نمایشگاه نیز آثار مورد توجه قرار گرفت و امروز که افتتاحیه سومین نمایشگاه هست، استقبال‌ بیش‌تر شده است.

وی ادامه داد: در دوران راهنمایی، وقتی با معلم مان مریم یگانه آشنا شدیم، ایشان چیزهای متفاوتی به ما آموزش می‌داد که ما در درس هنر چنین چیزی نداشتیم. سبک کار ما سوررئال است. ما عاشق تخیلات هستیم چرا که در تخیلات ما چیزهای زیادی نهفته است و سعی کردیم تمام تخیلات خود را در نقاشی‌ها به نمایش بگذاریم.

این نقاش جوان درباره برنامه‌های آینده‌اش، بیان کرد: دوست داریم چنین نمایشگاهی را در افغانستان و دیگر کشورها نیز برگزار کنیم.

نمایشگاه «سه خواهر نوجوان افغانستانی»، با نمایش ۲۱ تابلو از این نقاشان جوان، از ۲۸ مهر تا ۳ آبان، میزبان علاقمندان هنر است.

کارهای این هنرمندان، بین ٣٠٠ تا ٥٠٠ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و یکی از کارها نیز که اثر مشترک سه خواهر است، یک میلیون و ٢٠٠ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)