چگونه طول عمر استند آرایشی چوبی را افزایش دهیم؟

استند



خلاصه:
از استند لوازم آرایشی برای نگهداری لوازم آرایشی استفاده می‌شود. یکی از متریال‌های مورد استفاده در ساخت استند لوازم آرایشی، چوب است. استند لوازم آرایشی چوبی یک وسیله کاربردی و زینتی است که در منزل، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


خانم‌ها ترجیح می‌دهند که لوازم آرایشی را به طور منظم و به سهولت در اختیار داشته باشند. استفاده از استند لوازم آرایشی برای این منظور بسیار مناسب است. با قرار دادن لوازم آرایش در این وسیله هر چیز با نظم و ترتیب در دسترس قرار خواهد گرفت.
در میان انواع استندهای لوازم آرایشی، استند لوازم آرایشی چوبی به عنوان گزینه‌ای شیک و زیبا مطرح است. از آن جایی که ابزار تولید شده از چوب همواره از محبوبیت زیادی برخوردارند و با وجود تولید استندهای آرایشی با متریال‌های مختلف، استند لوازم آرایشی چوبی از انواع پرطرفدار این محصول است.
 

انواع استند لوازم آرایشی
انواع مختلف استند لوازم آرایشی از نظر جنس
استند لوازم آرایشی با مواد اولیه مختلفی تولید می‌شود. در حال حاضر انواع استند لوازم آرایشی چوبی، فلزی، پلاستیکی، آکریلیک و… در بازار وجود دارد.
 آکریلیک به عنوان ماده‌ای محکم که از شفافیت بالایی برخوردار است، یکی از مواد پرمصرف در ساخت استند لوازم آرایشی است. استندهای آرایشی از جنس آکریلیک، علاوه بر استحکام و کارایی بالا، به دلیل شفافیت بدنه از زیبایی خاصی برخوردارند.
استندهای فلزی نیز انواع دیگری از این وسیله هستند که با طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. در ساخت استندهای فلزی معمولا از فلزات سبک استفاده می‌شود.
اما یکی از متدوال‌ترین مواد در تولید استند لوازم آرایشی، چوب است. از چوب درختان مختلف گرفته تا چوب‌های فراوری شده همچون ام دی اف، همه و همه در ساخت استند لوازم آرایشی به کار گرفته می‌شوند.
گاهی بدنه این استندها با یک لایه از روکش‌های چرمی، پلکسی و … پوشانده می‌شود و ظاهری زیبا و بسیار جذاب می‌یابد.

استند لوازم آرایشی چوبی
 
استند لوازم آرایشی چوبی از چه نوع چوب‌هایی ساخته می‌شود؟
هر چوبی که قابلیت استفاده در ساخت وسایل چوبی را داشته باشد، می‌تواند در تولید استند لوازم آرایشی به کار رود. از چوب گردو که به دلیل سختی زیاد در تهیه ابزار ظریف و تزیینی چوبی به کار می‌رود گرفته، تا چوب روسی و راش که هر دو انعطاف‌پذیر و نرم هستند. و یا چوب درخت بلوط که با بافت درشت و رنگ‌های قهوه‌ای روشن و تیره در ساخت مبلمان و لوازم چوبی پرکاربرد است. با این حال برخی از انواع چوب برای این منظور مناسب‌ترند.
بامبو یکی از انواع چوب است که از آن در ساخت استند آرایشی چوبی استفاده می‌شود. به دلیل دوام و ماندگاری بالا و نیز قابلیت استفاده مجدد، بامبو را می‌توان از پرمصرف‌ترین چوب‌ها در ساخت وسایل گوناگون به شمار آورد. گیاه بامبو رشد فوق العاده‌ای دارد و به راحتی می‌توان آن را برید. از طرفی با وجود سختی زیاد، شکل‌دهی به آن آسان است. به همین دلیل برای ساخت جعبه و استندهای لوازم آرایشی گزینه مناسبی است.
اما استندهای ساخته شده از ام دی اف نیز در نوع خود بسیار جالب هستند. در حال حاضر با ام دی اف استندهای لوازم آرایشی با طرح‌های جدید و زیبا ساخته می‌شود. وجود روکش‌های پی وی سی و پلکسی بر روی ام دی اف کیفیت و مرغوبیت آن را بالا می‌برد و موجب شفافیت و زیبایی هر چه بیشتر استندهای آرایشی چوبی می‌شود.

چگونه طول عمر استند لوازم آرایشی چوبی را افزایش دهیم؟
با کمی دقت و مراقبت می‌توانیم طول عمر وسایل چوبی مثل استند لوازم آرایشی چوبی را افزایش دهیم. در مراقبت از همه وسایل چوبی نکات مشترکی وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند مفید واقع شود.
اولین نکته‌ای که درباره نگهداری وسایل چوبی می‌توان به آن اشاره کرد، میزان دما و رطوبت هواست. سرما و گرمای زیاد و نیز تغییر ناگهانی دما می‌تواند بر روی کیفیت چوب تاثیر بگذارد. از طرفی رطوبت زیاد هوا می‌تواند موجب تورم چوب شود و خشکی بیش از حد محیط نیز به خشکی و کهنگی چوب بیانجامد.
علاوه بر عوامل محیطی مراقبت صحیح از استند لوازم آرایشی چوبی نیز می‌تواند به ماندگاری بیشتر آن کمک کند. تمیز کردن و گردگیری دوره‌ای استند لوازم آرایشی ظاهر بهتری به آن می‌دهد و جلوی لک شدن و تجمع چربی و گرد وغبار را در شیارها و گوشه و کنار آن می‌گیرد.
برای تمیز کردن استند چوبی باید از دستمالی نرم با رطوبت اندک استفاده شود. استفاده از دستمال نرم لازم است، چون ممکن است بر روی سطح چوب خراش بیفتد. همچنین رطوبت دستمال باید به اندازه‌ای باشد که به سرعت خشک شده و اثر آن بر روی استند لوازم آرایشی چوبی باقی نماند.
برخی از افراد برای تمیز کردن و جلا دادن لوازم چوبی از روغن‌های طبیعی چون روغن زیتون استفاده می‌کننند. استفاده از روغن زیتون به تنهایی می‌تواند موجب لک شدن سطح چوب شود و اثر نامطلوبی بر روی آن به جا بگذارد. برای این کار باید از ترکیب متعادل روغن زیتون با برخی مواد دیگر چون الکل و آبلیمو استفاده شود.

کاربردهای مختلف استند لوازم آرایشی
کاربردهای مختلف استند لوازم آرایشی چوبی
با این که استند لوازم آرایشی برای نگهداری ابزار و لوازم آرایشی طراحی شده ولی کاربردهای دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. بیشتر استندهای آرایشی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توان هرگونه اشیای کوچک و ریز را درآن‌ها جای داد.
استند لوازم آرایشی می‌تواند جای مناسبی برای نگهداری جواهرات، زیورآلات و بدلیجات باشد. وسایل و ابزار خیاطی را نیز می‌توان در انواع استندهای آرایشی قرار داد.
اشیا و وسایل کوچکی مثل تلفن همراه، ریموت، مداد و خودکار، دفترچه، کاغذ یادداشت و کلیه وسایلی که معمولا در معرض بی نظمی و گم شدن قرار دارند می‌توانند در استندهای آرایشی جای بگیرند.
در حال حاضر انواع استندهای آرایشی با تنوع بالا در جنس، طرح، رنگ و کاربردهای گوناگون طراحی و تولید می‌شوند.

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)